Hvilken router til P2P, VPN, servers mv ?
Fra : Guru

Dato : 23-12-06 21:31

Hey
Jeg leder efter en processorstærk router som opfylder følgende minimumskrav:

# 4 port Gigabit LAN

# Skal kunne klare hundredevis af connections samtidig, da jeg kører
bittorrents, skype, fungerer som proxy gateways, og kører web- og ftp
server. ALT samtidig og det tager ofte livet af enten routeren eller en
af forbindelserne.

# Skal samtidig have trafficshaping og QoS, altså styring af båndbredden
så vigtige apps altid har flydende flow i prioriteret rækkefølge. Har
haft kik på D-link 4300 Gamers lounge

http://www.newegg.com/Product/Product.asp?Item=N82E16833127158

men ved ikke om den kun er til gamers, har VPN og Wake On LAN mulighed
på LAN'et.

# Jeg skal kunne remotestarte en PC på lokalnettet med "Wake On LAN",
den skal altså kunne forwarde en MagicPacket på port 7 eller lave nogle
tricks.

# DHCP serveren skal tildele IP-er pr MAC adresser, og man skal kunne
tilsluttede devices.

# og så selvfølgelig have masser af plads til regler som porttriggering,
portforwarding, virtuel servers, osv.

Nogen bud ?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 24-12-06 07:58

Guru skrev:
> Hey
> Jeg leder efter en processorstærk router som opfylder følgende
> minimumskrav:
>

> Nogen bud ?

Ja DGL-4300 er dit svar. Der er en lignende tråd om den fra d. 19/12.

Mvh Anders

Fra : NoOne

Dato : 25-12-06 15:44

On Sun, 24 Dec 2006 07:57:32 +0100, Anders Ecklon
<ecklonfjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Ja DGL-4300 er dit svar. Der er en lignende tråd om den fra d. 19/12.

jeps ... :) .... den ståd startede jeg :) ..... har nu haft en 4300 i
nogle dage og må sige at det er "routeren" pt ... den har de ting som
Guru efterlyser ... hvis man har pengene til det ... er det den man
skal ha' ..... den får også meget høje ratings mange steder ... :)

.... jeg har fx kørt BT med max download på en maskine og msn på en
anden .... og jeg røg ikke af msn en eneste gang !! ... det kunne min
gamle router ikke klare !! ...

.... og den's HELP er det bedste jeg har set .... der er uddybende
forklaringer på ALT :):):) .....

RaZoR :)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-12-06 23:49

NoOne skrev:

> ... jeg har fx kørt BT med max download på en maskine og msn på en
> anden .... og jeg røg ikke af msn en eneste gang !! ... det kunne min
> gamle router ikke klare !! ...

Jo jo, det kan min gamle WRT54G da også, men det kræver nok lidt mere
opsætning og tweak'ning, end de fleste gider.
Har vist efterhånden en uptime på et halvt år (usle håndværkere der tog
strømmen i sommers) :)

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : NoOne

Dato : 26-12-06 09:41

On Mon, 25 Dec 2006 23:48:37 +0100, Bjarke Ravn-Jonsen
<nej@mandril.invalid> wrote:

> [...]
>opsætning og tweak'ning, end de fleste gider.
>Har vist efterhånden en uptime på et halvt år (usle håndværkere der tog

ok .... nice ....

semi-offtopic ........... så stod LAN-Switchen af i 4300'en :( ....
LOOL ...... den er kun 5 dage gammel ..... så den skal byttes GG

RaZoR :)

Fra : Hans

Dato : 26-12-06 11:12

NoOne wrote:

> ok .... nice ....
>
> semi-offtopic ........... så stod LAN-Switchen af i 4300'en :( ....
> LOOL ...... den er kun 5 dage gammel ..... så den skal byttes GG

Hvad gør den da?

Hans

Fra : NoOne

Dato : 26-12-06 17:20

On Tue, 26 Dec 2006 11:12:00 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Hvad gør den da?

"den" giver ikke DHCP på wired-lan og man kan ikke komme igennem fra
wireless til wired lan !! .... og selv om man hardcoder ip adresser på
en wired pc .... kan man ikke engang ping'e eller på anden måde tilgå
routeren .... og der er ikke MAC lås på LAN siden (kun på wireless)
.... og det hjælper hellerikke at lave en factory-reset !!! .... hvor
der ingen "sikkerheds-setup" er ..... så den skal byttes ;)

LOOL

RaZoR :)

Fra : Claus Albæk

Dato : 26-12-06 17:51

NoOne wrote:

> [...]
> ... og det hjælper hellerikke at lave en factory-reset !!! .... hvor
> der ingen "sikkerheds-setup" er ..... så den skal byttes ;)

D-LINK strikes again.

Fra : NoOne

Dato : 26-12-06 17:59

On Tue, 26 Dec 2006 17:50:30 +0100, Claus Albæk <claude@eugina.dk>
wrote:

>D-LINK strikes again.

Jeps..... "det en OMMER" ..... LOOL

RaZoR :)

Fra : NoOne

Dato : 27-12-06 10:24

On Tue, 26 Dec 2006 17:58:32 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

>Jeps..... "det en OMMER" ..... LOOL
>
>RaZoR :)

hmmm ... skummelt .... nu har "den" kølet af natten over (hvade en
anden router på) .... og nu virker den igen !?!?!

RaZoR :)