Indstilling af en Finnpipette
Fra : Sorgenfri

Dato : 23-12-06 19:46

Et lidt besynderligt spørgsmål måske - men tilfældet vil, at jeg her
lillejuleaften sidder og er i tvivl om, hvor store volumina en Finnpipette
med gul farvekode kan tage - især mht. skalering af indstillingen?

På Nettet kan jeg umiddelbart læse mig frem til, at "den gule" strækker sig
over 200 uL til 1000 uL, men hvordan er det nu, når man skal indstille den?
Kan man ændre volumen med 10 uL ad gangen? Eller hopper den fx med 50 uL?
Jeg kan ikke huske det.

Evt. tillægsspørgmål: Hvilke volumina dækker en orange Finnpipette over?

Håber, der er en af jer, der liiige ved det.

God jul og venlig hilsen, Sorgenfri

Fra : Michael Haase

Dato : 23-12-06 23:41

Sorgenfri skrev dette den 23-12-2006 19:46:
> [...]
> Jeg kan ikke huske det.
>
> Evt. tillægsspørgmål: Hvilke volumina dækker en orange Finnpipette over?

I følge

http://www.thermo.com/com/cda/products/all_products/0,1061,11596,00.html

er den gule enten 10-100 µl eller 20-200 µl, begge med et spring på 1
µl. 200-1000 µl er blå, og den orange er enten 2-20 eller 5-50 med et
spring på 0.1 og 0.5 µl

--
Michael Haase

Fra : Sorgenfri

Dato : 24-12-06 08:59

"Michael Haase" skrev

> [...]
> 200-1000 µl er blå, og den orange er enten 2-20 eller 5-50 med et spring

Rigtig mange tak for dit svar! Det opklarede problemet.

Glædelig jul
Sorgenfri