Ny D-link DIR-655 Xtreme N Gigabit Router ~
Fra : Guruen

Dato : 23-12-06 16:57

Hey
Jeg har kik på denne router
http://www.dlink.com/products/?sec=1&pid=530

men d-link er da noget af det mest hjernedøde til at oplyse om specs.
End ikke under "Product specs" har de listet produktets features.

Så lurede jeg i manualen her
ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Manual/dir655_manual_100.zip

og heller ikke her er en featurelist.

Det ser ikke ud til at den kan købes i Dk endnu ?

Nogen der ved om den har hardware VPN ?

Båndbreddestyring så P2P apps ikke forstyrrer VOIP, streaming video osv?
(På samme måde forgængeren har GameFuel til gamere).

På side 44 i manualen står nogen om
Application Level Gateway (ALG) Configuration
Det der står om WakeOnLAN kan være yderst interessant, da det er første
jeg ser en router som kan viderestille WOL pakkerne til LAN. Men er det
mon det som menes, kan man starte hjemme PC-en med en WOL magicPacket
fra Langtbortistan nu ?

Jeg savner også oplysninger om hvor mange portforwarding regler den kan
have lagret ?

Og hvis nogen endnu overhovedet har nået at få erfaringer med dyret -
hvordan klarer den sig under belastning med samtidig kørende
Bittorrents, Skype, lokal flytning af store filer på gigabit LAN,
downlaods og streaming video fra internet, VPN, webserver/ftpserver,
flere tilkoblede laptops til Wi-Fi, osv - kan den klare det uden at
miste nogle af forbindelserne og er den processorstærk nok ?

Forgængeren blev jo rost til skyerne, bl.a her
http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?Item=N82E16833127158

og så lige til sidst, er der nogen som har købt hos newegg her i DK ?

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 23-12-06 20:17

Guruen wrote:
> [...]
>
> men d-link er da noget af det mest hjernedøde til at oplyse om specs.
> End ikke under "Product specs" har de listet produktets features.

Jeg vil fraråde at købe draft-N routere, ingen kan garantere at de vil
virke med andet end samme producents egne produkter, når den endelige
802.11n standard fastlægges.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar