Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
"Farligt" at oplyse sit bank-kontonummer -~
Fra : KS

Dato : 23-12-06 11:54

- det skriver Post Danmark i sin reklame-holde-folder i dag den 23/12 06.

Post Danmark oplyser, at uvedkommende kan tømme ens bankkonto, hvis de får
fat i ens kontonummer.

For mig er det en ny oplysning. Jeg mener, at uvedkommende kun kan sætte ind
på kontoen, og ikke trække ud.

//KS

Fra : Michael

Dato : 23-12-06 13:32

"KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fat i ens kontonummer.
>
> For mig er det en ny oplysning. Jeg mener, at uvedkommende kun kan sætte

Det er da selvfølgelig noget sludder og det er helt korrekt, at man kun kan
indsætte på en konto man kun kender kontonummeret på. Bemærk hvor mange
firmaer der åbent oplyser deres kontonumre i breve og på hjemmesider.

Når det er sagt, vil jeg dog personligt helst holde nummeret hemmeligt, da
der jo trods alt ingen grund er til at tage chancer overhovedet.

Fra : Søren Klintsø

Dato : 06-01-07 01:25

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når det er sagt, vil jeg dog personligt helst holde nummeret hemmeligt, da
> der jo trods alt ingen grund er til at tage chancer overhovedet.

helt rigtigt...

men med kortnummeret er det en helt anden sag...
Det er det som bruges ved handel på internettet (og et par andre data)

mvh Søren