AMD XP 2400+ og ECS K7S5A
Fra : TheAnt

Dato : 23-12-06 10:25

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en hurtigere cpu i min maskine.

Det er en AMD XP 2400+ og et ECS K7S5A bundkort, uden nogen form for
opdatering af bios.
Bundkortet er ca 4 år gamle.

Er det nødvendig for at jeg kan kører en AMD Xp-2400+ på et ECS K7S5A
bundkort?

Er der ellers andre ting der skal til for at det lykkes?

MVH
John

Fra : JK

Dato : 23-12-06 14:35

On Sat, 23 Dec 2006 10:24:37 +0100, "TheAnt" <news@jal.as> wrote:

> [...]
>bundkort?
>
>Er der ellers andre ting der skal til for at det lykkes?

Jamen, et K7S5A kan direkte køre den xp2400+, vil jeg mene. Den kører
2000 MHz, 15x133.

Jeg kan ikke lige huske, om 2400+ findes i fsb166 (også kaldet 333)
versioner. I så fald vil K7S5A kun køre 12x133 med dyret. (12x166,6 =
2000 og 12x133 = 1600 MHz).

K7S5A har en kedelig tendens til en gang imellem at slå over på
fsb100. Herved nedsættes hastigheden for CPU'en tilsvarende. Man skal
så, hvis man opdager det, gå ind i bios og sætte fsb133 igen, og save
bios.

Hvad kan man ellers sige om det ?

K7S5A tager ikke de mest moderne agp kort. Måske agp4x.

Da K7S5A er socketA, kan du ikke længere få nye og hurtigere CPU'er
til bundkortet.

De første versioner tog både DDR ram og sdram. Det kan køre med en af
delene ad gangen. DDR ram burde være bedst.

Du giver vel ikke mere end 500 kr for cpu og bundkort tilsammen.

mvh

John