Hvad har din hund ødelagt?
Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 08:08

Jeg var blevet nysgerrig mht. bladet "Vi med hund", og anskaffede mig
et eksemplar for et par dage siden. I bladet er der en artikel om hvad
folks hunde har ødelagt, og jeg synes bare at de alle var sluppet
superbilligt, for det var ikke meget deres hunde havde bidt itu. Okay,
det er ærgreligt at miste stiletterne eller den ægte pels, men at det
skulle være det hele er for mig lidt af et mirakel. Måske glemmer man
det bare efter et stykke tid...?
Her er i hvert fald en liste over de ting (jeg kan huske) at Vaks har
ødelagt. (I sin hvalpetid)

Telefonledning (gnavet over mens jeg snakkede med en ven. Så kan jeg
lære det, kan jeg!)
Ledning til lampe
5 par briller (heraf et par solbriller)
Utallige par sko
Gnavet tapet af væggen
Sokker (3-4 par)
Bluser (Bidt huller i under leg - 5-6 stykker)
Alt hundelegetøj af blød plastic/gummi
Tennisbolde
Tøjdyr/Bamser
Aviser (Splittet i atomer ud over gulvet)
1 fjernbetjening

Hans har kun været med til at splitte et par aviser, men ham har vi jo
heller ikke haft fra hvalp.

Oy har, indtil videre, ødelagt:

2 højtalerledninger. (Ene sæt til pc højtalere, så jeg ingen lyd
havde. Den anden til det store anlæg, så jeg frygtede at højtaleren
var stået af.)
1 dørmåtte
Gnavet i hjørnet at sofaen

Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jytte

Dato : 23-12-06 09:31

Leyna skrev:
> [...]
>
> Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
> så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

Hej Leyna

Dejligt at se at det ikke kun er mine der som hvalpe har hærget
hjemmet.....
Mollie, som jeg har nu, har ødelagt følgene:
Tapet - ja skidt med det, vi trængte alligevel til at få tapeseret
om.
Min morgenkåbe - så fik jeg da endelig en ny
Div. plasticlegetøj i haven - så var der da det mindre at rydde op.
Aviser
Hmm det var vist det ødelagte, hullerne i græsplænen skal vel ikke
tælles med.

Men min første hund, også en border collie, hun var slem til at
ødelægge. Nu er det ved at være nogle år siden jeg havde den, men
her er såden lige hvad jeg kan huske:
Den åd snørebånd i alle de sko den kunne komme til, også når
gæsterne beholdt skoene på!.
Nogle par sko - nogen gange var det ikke nok med snørebåndene
Gravede sig næsten gennem en mur.
To par cowboybukser blev flænset
Min dyne blev bidt i stykker - hold da op hvor de fjer fyldte meget da
de blev lukket fri.
Et par bøger - selvfølgelig nogen jeg ikke havde læst endnu
Et par bamser
Div. bolde
Det nederste af et skab - der er hunden undskyldt, der var trillet en
bold ind under
Toiletpapirsruller - de blev taget ned fra holderen og så fik vi målt
hvor mange meter der er i sådan en - og der er mange!
Og så næsten det værste: En dag efter vi havde fået vores første
barn, kom vi hjem ud på aftenen. Der havde den været i blespanden, Fy
for pokker, lortebleer spredt ud i huset, det kostede en ordentlig gang
rengøring. Der var hunden godt nok billig til salg
Så kan jeg ikke huske flere ting lige nu, men der var sikkert mere.
Til gengæld blev det til verdens bedste hund da den blev lidt ældre.
Desværre måtte hun aflives pga sygdom.

Så, det er ikke kun dine hunde, som er uopdragne som hvalpe, mine har
i hvert fald ikke været bedre. Så det er da godt at de blev så
skønne som voksne, ellers var det da ikke til at holde ud

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 11:09

On 23 Dec 2006 00:31:23 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Så, det er ikke kun dine hunde, som er uopdragne som hvalpe, mine har
>i hvert fald ikke været bedre. Så det er da godt at de blev så
>skønne som voksne, ellers var det da ikke til at holde ud

Rart at høre. Kunne heller ikke forstå at alle andres hunde var SÅ
meget bedre end mine.

Vaks kan stadig godt li' at tygge i mine sutsko, men ellers ødelægger
han ikke noget.

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-12-06 09:34

Mine hunde har faktisk aldrig ødelagt noget derhjemme med vilje. men
de er klodsede, og der er mange stykker morgenbrød med marmelade der
er blevet klistret op på loftet når en hund har rejst sig under
køkkenbordet.
Jeg har ikke ført regnskab med småting, men har hæftet mig ved
følgende som mine hunde har ødelagt:

1 stk. Juleaftensmiddag, hunden åd stegen.
1 stk. fodboldkamp, hunden sprang ind på banen og stjal bolden. vi har
den stadig, og den er punkteret som en bold skal være.
1 stk Lada, blev hårdt beskadiget ved at blive påløbet af hund.
1 stk trafiklys.
2 stk tredieparts samleje.
1 stk dobbelt murværk.
1 stk Super Brugsen
1 stk stander til gadelygte.
Samt en rejse Thyborøn-Lemvig og retur med tog, på egen pote og uden
billet.

Hilsen Kim & Hundene

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 11:10

On 23 Dec 2006 00:34:25 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>1 stk Super Brugsen

Har den ligefrem ædt en hel forretning?

Fra : JSM

Dato : 23-12-06 22:41

2 stk tredieparts samleje.

Nu har vi fået forklaret de andre punkter, så lad os nu også høre historien
om det her.

Mvh
Jesper

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 23:57

On Sat, 23 Dec 2006 22:41:11 +0100, "JSM" <sevelsted@pc.dk> wrote:

>2 stk tredieparts samleje.
>
>Nu har vi fået forklaret de andre punkter, så lad os nu også høre historien
>om det her.

Hører det ikke privatlivet til?

Fra : Kong Kurt

Dato : 24-12-06 00:09

On Sat, 23 Dec 2006 23:56:51 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Hører det ikke privatlivet til?
Jo, hvis hunden har et sådant

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : C.H

Dato : 23-12-06 10:27

> [...]
>
> Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
> så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

Joo, lidt bliver det til... Jeg kan ærligt talt ikke huske, hvad gamle Meck
ødelagde - men det blev vist til en del. Jeg ved ihvertfald, at der gik et
par døre til i vores første hus og så husker jeg ganske tydeligt, at han i
protest over at være alene hjemme, havde taget en palme, rystet den inde i
stuen, trukket den med ind i soveværelset, op i sengen, rystet den igen og
afsluttet flot med at tisse på resterne..... Joooo, vi havde rynkede bryn
den dag! Så har han selvfølgelig ødelagt et utal af pivedyr og andet
legetøj....

Cassius ødelægger på en ganske anden måde.. Indtil nu er det blevet til 1
jakke, 3 trøjer, 2 par bukser, masser af legetøj (storforbruger af bold med
snor i), min varmepude (dem man kan koge og så er de klar igen),
kludetæpper, sluk-knappen på fjernbetjeningen, et hjørne på en ordbog, to
plastik-klodskasser, en masse papkasser, 1 grydesvamp, 1 karklud, et par
konvelutter... Og så det løse....
Tjaaa.. Det er jo meget, men det er så også i frisk erindring.

Ak ja, sikken en glæde

Godt de ikke er hvalpe hele livet

CH

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 12:51

On Sat, 23 Dec 2006 10:27:18 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>stuen, trukket den med ind i soveværelset, op i sengen, rystet den igen og
>afsluttet flot med at tisse på resterne.....

*LOL*
Hold da kæft hvor var jeg blevet sur hvis det havde været min hund,
men det er meget sjovt, når nu det er andre det går ud over!

>Ak ja, sikken en glæde
>
>Godt de ikke er hvalpe hele livet

Amen to that!

Fra : pwh

Dato : 23-12-06 10:53

Leyna, skrev:
> Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
> så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

Den slags holder en kærlig hundeejer da ikke regnskab med Leyna

Mine hunde har faktisk været lidt kedelige i den retning, det eneste
af værdi jeg kan mindes Tyson engang har ødelagt var et par lækre
vandrerstøvler jeg havde købt når jag skulle lufte ham om vinteren.
De lå pænt splittet ad på gulvet allerede efter 14 dage ;-(
Siden den dag har jeg kun gidet købe støvler til 2-300kr.

Ellers har det mest været bøger og blade, en fjernbetjening,
en hel del potteplanter (gider jeg ikke have mere).
Et par ledninger (hunde er modige), sko og sokker.
Et hjørne af en sofa, en del sofapuder, ect.
Deres legetøj er de sjovt nok ikke slemme til at ødelægge,
jeg tror Tyson har Rødovres største gummiboldesamling,
de finder jævnligt bolde andre hunde har mistet på deres ture,
og så bliver de tilføjet samlingen derhjemme
Angel fandt engang en rigtig læderfodbold, det tog hende
en uge at få gnasket hul i den, den er stadig sjov at lege med

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 12:53

On Sat, 23 Dec 2006 10:53:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den slags holder en kærlig hundeejer da ikke regnskab med Leyna

Selvfølgelig gør de da det, men de regner ikke ud hvor meget en hvalp
i virkeligheden har kostet dem. Det tør de sg* ikke. *GGG*

Fra : pwh

Dato : 23-12-06 13:26

Leyna, skrev:

> Selvfølgelig gør de da det, men de regner ikke ud hvor meget en hvalp
> i virkeligheden har kostet dem. Det tør de sg* ikke. *GGG*

Prøv så at regne ud hvad en hund koster dig gennem dens liv,
jeg mener jeg nåede frem til den forkerte side af 50-60.000kr
sidst jeg for sjov regnede på det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 23:48

On Sat, 23 Dec 2006 13:25:55 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Prøv så at regne ud hvad en hund koster dig gennem dens liv,
>jeg mener jeg nåede frem til den forkerte side af 50-60.000kr
>sidst jeg for sjov regnede på det

Det tør jeg da slet ikke!

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-12-06 11:27

Leyna skrev:

> Har den ligefrem ædt en hel forretning?

Nej, der var to om det. Og de åd ikke forretningen, men stod bundet
udenfor. (Det var dengang jeg stadig turde det). Superbrugsen havde
ellers nogen vædlig stærke hundekroge, så jeg mente det gik at binde
dem til den samme krog.
Så kom der en forbi med en legekammerat, og d'herrer trak af hen til
kameraten, og så var der hul i væggen ind til forretningen. Krogen
holdt, muren gjorde ikke. Hundekammeraten lever forresten endnu.

Det med Ladaen, lysreguleringen og Superbrugsen var svært at forklare
til forsikringen.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 12:55

On 23 Dec 2006 02:27:05 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Det med Ladaen, lysreguleringen og Superbrugsen var svært at forklare
>til forsikringen.

*Fnis* Ja, det kan jeg levende forestille mig.
Hvad er historien med lysreguleringen?

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 11:42

> Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
> så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

Biva har ikke været slem, men hun har da gnasket lidt i en dørkarm og tygget
diverse legetøj i stykker. Det med legetøjet gør hun stadig, hvis hun får
chancen.
Fimbe dræber jævnligt en bamse. De andre hunde er pænt artige, men de er jo
også voksne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 23-12-06 13:15

Det lyder til at vi har været utrolig heldige. Vores mini-pudel, Monet,
har kun gnasket mine briller i stykker og saa nogle t-shirst som har
fået huller pga. hvalpetænderne. Nu skal det også lige siges at han er
stortset aldrig alene hjemme. Det er sikkert derfor, vi er sluppet for
at få ødelagt ledninger og sko.

Jeg gætter på at dem som har fået ødelagt mest er hvor deres hunde har
været alenehjemme.

BTW, rigtig glædelig jul til jer alle :)

Hilsen
Patricia

Fra : pwh

Dato : 23-12-06 13:29

Patricia Feddersen, skrev:
> Jeg gætter på at dem som har fået ødelagt mest er hvor deres hunde har
> været alenehjemme.

Mine har stortset kun været destruktive de dage jeg har været på arbejde,
jeg husker dog en enkelt gang hvor jeg greb Angel i at sidde og gnaske i sofaen
mens jeg var i et andet rum, den var ikke rigtig god for hende

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 23:51

On Sat, 23 Dec 2006 13:15:12 +0100, Patricia Feddersen
<patricia@servage.net> wrote:

>Jeg gætter på at dem som har fået ødelagt mest er hvor deres hunde har
>været alenehjemme.

Nej, Vaks har aldrig været meget alene hjemme. skulle vi nogen steder
insisterede jeg på at få ham med, så det er ikke derfor.

>BTW, rigtig glædelig jul til jer alle :)

I lige måde!

Fra : Anette

Dato : 23-12-06 13:18

Hej
Ja, Leyna - vi genkender også din liste her i huset
Ledninger og tapet har Philana ikke taget sig af, men ellers er listen
næsten det samme. Sammen med fjernbetjeningen til vores tv, som blev gumlet
i stykker, et hav af sko ( som hun stadig stjæler og løber rundt med når hun
er rigtig glad, nu dog uden at ødelægge dem, ud over at savle lidt på dem)
Mobiltelefoner har været lagt til tørring, efter en tur i Philanas mund ( de
holdt mærkedigvis til alt det savl) Lommer i jakker der hang i entreen, blev
flænset ( de lugtede jo af guffer)
Engangsligthere er blevet myrdet i store mængder, samt utallige pakker
cigaretter ( det var jo herresjovt at stjæle dem for så løb vi jo efter
hende. Alt andet ignorerede vi bare, eller fandt noget at bytte med, men
cigaretterne er jo farlige for hende *AK* der overtog panikken lige
fornuftens plads)
Det sjoveste var en aften da hun forsøgte at slæbe af med en hel flaske
rødvin fra en kasse der stod på gulvet - hold da op hvor hun slæbte

Jo - det er nu rart de bliver ældre og fornuftigere

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 23:55

On Sat, 23 Dec 2006 13:18:03 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hej
>Ja, Leyna - vi genkender også din liste her i huset

Ja, jeg mente jo nok at det ikke helt kunne passe, at det kun var mig
der havde fået ødelagt meget.

>Engangsligthere er blevet myrdet i store mængder

Det havde jeg glemt, men ja, der er da osse røget et par lightere her.
Dem blev jeg så lidt hys med, for de var jo ikke tomme...

>Jo - det er nu rart de bliver ældre og fornuftigere

Jeps. Hvorfor kan man ikke få det nuttede hvalpeudseende kombineret
med roen når de er blevet 2-3 år?

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-12-06 13:37

Leyna skrev:

> *Fnis* Ja, det kan jeg levende forestille mig.
> Hvad er historien med lysreguleringen?

Hunden løb frit ved siden af cyklen, vi passerede en lysregulering, og
han fik øje på noget der afledte ham, hovedet bragede ind i
lysreguleringen, som gik i sort. Der skete ikke noget med hunden.
Historien med Ladaen og muren (ikke den i Super Brugsen) er faktisk den
samme.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 23-12-06 23:49

On 23 Dec 2006 04:37:23 -0800, "Kim Christensen"
> [...]

>lysreguleringen, som gik i sort. Der skete ikke noget med hunden.
>Historien med Ladaen og muren (ikke den i Super Brugsen) er faktisk den

Er det ikke en Schæfer du har?
Så er det vel derfor der ikke skete noget med hunden?

Fra : Janni & Flemming And~

Dato : 23-12-06 16:14

Telefonledningerne.
Sko.
Vindue karme.
Spisebord.
spisestole.
sofaerne
puder og hynder.
pc bordet
utallige madresser
Mange strømper.
Tja plus det løse dette er fordelt på 5 stk hunde, hvor de 2 er kun 11 uger,
så der kan sagtents ryge en del ting endnu.

Fra : Kai I.

Dato : 23-12-06 21:13

Vores "Shandi" (Golden Retriever) har også haft raseret en masse, da
hun var yngre, men det er tilsyneladende gået over nu, hvor hun er ca.
1½ år.
Det værste var, da hun havde snuppet vores bærbare telefon om natten
og havde ædt begge genopladelige AA-batterier.
Det var selvfølgelig en lørdag morgen, så det var dyr takst hos
dyrlægen, hvor hun fik brækmiddel, og der kom kun eet batteri ud, så
måtte jeg hjem og hente vores anden hund, selv om vi var ret sikre
på, at det var Shandi
Vi fandt kun det ene batteri, og begge hunde blev røntgenfotograferet
hele 3 gange.
Vi fandt det andet batteri i haven længe efter, så hun har muligvis
gylpet det op, før vi tog til dyrlægen.
Vi griner ad det nu, men sæt, der var ætset hul i batteriet i maven
på hende.
Nu har vi ellers også vænnet os til at fjerne bestemte ting om
natten, og når hun er her alene.

God jul, Kai.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 22:15

> [...]
> et eksemplar for et par dage siden. I bladet er der en artikel om hvad
> folks hunde har ødelagt, og jeg synes bare at de alle var sluppet

Ligesom mig
Molly har engang bidt et hul i et dynebetræk fordi hun var så stok liderlig
at den her dyne bare skulle have en omgang...
Ellers har hun været en engel på det område..
Til gengæld går hun nogle gange op af trapperne når hun er alene hjemme
selvom hun godt ved det er forbudt at være deroppe (slemme slemme hund), og
bliver en smule døv i skoven.. Man er vel lille jagthund

> Har jeres hunde været lige så hyperaktive som mine, eller er de lige
> så utroligt velopdragne som de adspurgte personer i rundspørgen?

Så jo; hyperaktive, men ikke slemme

Hilsen M&M

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-12-06 22:38

pwh skrev:

> Prøv så at regne ud hvad en hund koster dig gennem dens liv,
> jeg mener jeg nåede frem til den forkerte side af 50-60.000kr
> sidst jeg for sjov regnede på det
>
> /Jens

Jeg sidder egentlig og lurer lidt på en Milo-beretning her, men det
kan være at John stadig sidder og skriver på den.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-12-06 10:12

Kong Kurt skrev:

> Jo, hvis hunden har et sådant

Det måtte jo komme...

"Take 1" - en varm sommeraften, man tror man er alene ved stranden, og
slipper hunden løs, han farer straks ud i vandet, det er klart. Vandet
er sjovt, men der lugter ikke af noget særligt, så en jaghund bliver
på et tidspunkt trukket i land af sin egen næse.
Gemt i et krat, og derfor overset af mig, lå et ungt par og dyrkede
elskov. Hunden hen og glo, og så stak han snuden (ruhår har sådan et
dejligt skæg, som der kan hænge en masse vand og sand i) ind imellem
dem der hvor det interessante efter hans mening foregik. Nøj hvor de
hylede.
"Take 2" var næsten det samme, stedet et lidt andet, men stadig ved
vandet (=våd hundesnude, vådt skæg), og det var to mænd....

Helt tilfældigt var det ikke, fordi det er en strand hvor livet leves
lidt vel frit, og de omkringliggende lodsejere ind imellem gør
forskellige tiltag for at bremse det lidt. Våde hundensuder er
effektive i den sammenhæng.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-12-06 10:25

Kim Christensen wrote:

> [...]
> leves lidt vel frit, og de omkringliggende lodsejere ind imellem gør
> forskellige tiltag for at bremse det lidt. Våde hundensuder er

ROFL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : BettinaP

Dato : 26-12-06 12:21

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
> det er ærgreligt at miste stiletterne eller den ægte pels, men at det
> skulle være det hele er for mig lidt af et mirakel. Måske glemmer man

min første hund Schaka (en schæfer) var bange for at være alene hjemme.
Der røg utallige bøger, LP´er, dørkarme og alverdens andre ting.
Men den værste står tydeligt i min erindring endnu.

En pakke oliemalingstuber...i alle regnbuens farver og lidt til
Smurt ud over gulvtæppet i hele stuen og naturligvis også en gul, grøn, rød,
lilla schæferpels.
Heldigvis vidste jeg at æggeblommer fik hende til at kaste op, så vi røg ud
i haven med et par blommer og en hund...
aldrig har jeg set så meget og så lilla opkast komme ud af et væsen

stakkels hund..og stakkels min lejlighed sir jeg bare
Det tog en del tid før Schaka havde normale schæferfarver i pelsen igen og
der var dømt nyt gulvtæppe

BettinaP

Fra : Leyna

Dato : 26-12-06 14:50

On Tue, 26 Dec 2006 12:20:38 +0100, "BettinaP" <bep@virkerikke.dk>
wrote:

>Heldigvis vidste jeg at æggeblommer fik hende til at kaste op, så vi røg ud
>i haven med et par blommer og en hund...
>aldrig har jeg set så meget og så lilla opkast komme ud af et væsen

Stakkels lille pus, men måske kunne du have skabt en ny trend med dit
mangefarvede gulvtæppe?

Vaks har altid haft en svaghed for balloner, og når de gik i stykker,
så åd han dem. Så ser afføringen altså osse temmelig besynderlige ud!