Computer genstarter, hvor ligger fejlen?
Fra : Brian Olesen

Dato : 23-12-06 02:58

Hejsa
Helt ny computer, som nu har genstartet ret voldsomt nogle gange skal jeg
lige høre jeres mening om.

1. Den genstartede prompte under et spil Quake 4.
2. Den genstartede mens internet Explorer kørte et simpelt onlinespil fra
kom og vind.
3. Den genstartede under scanning af computer i AVG Antivirus.

Er der helt ærligt ikke andre måder at teste sådan noget på end at skifte
delene en for en?

*
Alle fagfolk vil vel her sige enten strømforsyning eller ram?
Der sidder en eller anden 400 w psu i maskinen.
Ram er ddr2 1 gb.

I kan godt få stopkoden, hvis den kan sige jer noget?
Hvis altså dette HER er stopkoden.

2/embeded?SGD=d84acdb9-ad9d-4dcf-938e-eefd4abee8e4 ramme

Spændt på et svar!

mvh. og god jul
Brian

Fra : Peter

Dato : 23-12-06 04:20

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Den genstartede under scanning af computer i AVG Antivirus.
>
> Er der helt ærligt ikke andre måder at teste sådan noget på end at skifte

Den kode du skrev kan ikke bruges til noget. Stopkoden kan du kun finde på
den blå skærm, og den starter altid med 0x.
For at få den blå skærm i stedet for at computeren genstarter, skal du "slå
genstart ved fejl" fra.

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.
Det fjerner ikke din fejl, men giver dig en fejlkode, som du kan søge på i
Google, og på den måde, løse det reelle problem.

Peter B.

Fra : Jens G

Dato : 23-12-06 09:11

On Sat, 23 Dec 2006 02:57:58 +0100, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

>Alle fagfolk vil vel her sige enten strømforsyning eller ram?
>Der sidder en eller anden 400 w psu i maskinen.
>Ram er ddr2 1 gb.

Det kan også være temperatur.
Luk computerkassen op og se om der sidder støv i CPU blæseren og
eventuelle indsugningsfiltre.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Kim S

Dato : 23-12-06 12:03

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan også være temperatur.
> Luk computerkassen op og se om der sidder støv i CPU blæseren og
> eventuelle indsugningsfiltre.

Enig. Enten varme eller PSU.
En forsigtig ren-blæsning med en kompressor i 1. omgang.
Både PSU'en og hele indmaden.
Check at alle blæsere i computeren kører som de skal.

Mvh, Kim

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-06 20:38

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message

> Er der helt ærligt ikke andre måder at teste sådan noget på end at skifte
> delene en for en?

Måske en RAM fejl ... bruger selv "memtest86", som ligger på en diskette som
der bootes på
http://www.memtest86.com/

--
Flemming

Fra : MrNewsReader

Dato : 04-03-07 16:30

wrote:

> [...]
>Hvis altså dette HER er stopkoden.
>
>2/embeded?SGD=d84acdb9-ad9d-4dcf-938e-eefd4abee8e4 ramme

Jeg har prøvet nøjagtigt det samme, og reglen er ved køb af ny
computer:

Ved USTADIGE CONTINUERLIGE FEJL, så er det RAM-FEJL !!!

efter at jeg selv havde prøvet alt, fik vi dette råd -
fulgte det, og herefter INGEN PROBLEMER WHAT SO EVER !!!

Held og lykke

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-07 17:00

"MrNewsReader" <MrNewsReader@GoFigure.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> efter at jeg selv havde prøvet alt, fik vi dette råd -
> fulgte det, og herefter INGEN PROBLEMER WHAT SO EVER !!!

Kør memtest86 fra http://www.memtest86.com/
lad den stå og arbejde et godt stykke tid, hvis rammen ikke fejler, så er
det højest sandsynligt strømforsyningen.
Den skulle vel aldrig være købt hos shg?
Jeg står nemlig også med sådan en svend, som bruges primært til spil.

Mvh. brian