Teranews, er den værd at ofre penge på ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 01:33

Nyhedsserveren Teranews, er den værd at ofre penge på ?

Er der nogen som har erfaringer med Teranews ? Jeg overvejer at oprette en
konto
der.

På news.aioe.org, der forsvinder indlæggene efter en uge hvor de samtidig
slettes fra Outlook Express, hvordan ser det ud på Teranews i forhold dertil
?

(Jeg ønsker kun at høre om erfaringer om Teranews og ikke andre
nyhedsservere)

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : ShutEye

Dato : 23-12-06 01:47

> [...]
> dertil
> ?
>
> (Jeg ønsker kun at høre om erfaringer om Teranews og ikke andre

Beklager at jeg nu træder på dine ønsker ....
Men bruger selv news.datemas.de - gratis og stabilt :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 02:59

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Beklager at jeg nu træder på dine ønsker ....
> Men bruger selv news.datemas.de - gratis og stabilt :)

Tak for din mail

Men hvordan fungerer det ? Man skal jo registrere sig for at bruge det...
Der står at man skal sende en e-mail med en e-mail-adresse men det fremgår
vel af e-mailen man sender, eller hyr ?!?
Hvad skal man sende helt præcist, altså hvordan skal det se ud ?
Skal emnefeltet stå tomt ?
Genereres adgang automatisk eller manuelt ?

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 04:52

Den server, datemas.de, som du anbefalede virker nu

Men jeg vil stadig meget gerne høre om erfaringer om Teranews, så hvis I har
nogen er jeg lutter øre.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Morten Guldager

Dato : 23-12-06 08:06

2006-12-23 Kim Larsen wrote
> Den server, datemas.de, som du anbefalede virker nu
>
> Men jeg vil stadig meget gerne høre om erfaringer om Teranews, så hvis I har
> nogen er jeg lutter øre.

Tja, jeg har brugt dem sjælden gang i mellem. Mest for at kontrolere
om mine indlæg når frem. (men google groups er lettere)
Der har jeg brugt deres gratis server: public.teranews.com

Men de tillader (heldigvis) ikke post.

/Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-12-06 03:13

> [...]

Tusind tak for tippet, den server bruger jeg nu foreløbig permanent, den er
godt nok hurtig, så det vil noget.

De hjalp mig i øvrigt igår-nat sent med at komme på, datemas.de har en
virkelig rar og venlig måde at køre deres support på.

Men jeg vil stadig meget gerne have gode ideer til udbydere, det kan jo også
gavne andre der leder efter en god News-udbyder.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 09:30

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men jeg vil stadig meget gerne have gode ideer til udbydere, det kan jo også
> gavne andre der leder efter en god News-udbyder.

Jeg bruger også datemas, da jeg har uheldige erfaringer med sunsite, som
ikke vil bringe de nyhedsgrupper som jeg må abonnere på.

Især mangler jeg alt.language.english, der er hovedgruppen for alle med
interesse i det engelske sprog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Dino

Dato : 23-12-06 11:38

Den 23-12 2006 skrev ShutEye i dk.edb.internet.udbydere:

> Beklager at jeg nu træder på dine ønsker ....
> Men bruger selv news.datemas.de - gratis og stabilt :)

Også gratis alternativer:

reader.greatnowhere.com
<http://www.news.greatnowhere.com/>

news.motzarella.org
news2.motzarella.org
reader.motzarella.org
<http://motzarella.org/?language=en&showpage=home>

--
God Jul fra Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 12:26

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse

> Også gratis alternativer:
>
> reader.greatnowhere.com
> <http://www.news.greatnowhere.com/>
>
> news.motzarella.org
> news2.motzarella.org
> reader.motzarella.org
> <http://motzarella.org/?language=en&showpage=home>

Mange tak for dine tips.

Sådan noget er altid velkomment, så hvis der er flere som har noget
lignende, så kom endelig frem med dem, jeg lutter øre.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 14:51

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg har lige prøvet de oplyste newsservere på motzarella og de giver ikke
egentlig Usenet-adgang, kun adgang til nogle ganske få enkelte nyhedsgrupper
hos motzarella.

Jeg har også prøvet at signe mig op http://www.news.greatnowhere.com og det
virker ikke, jeg kan ikke komme ind selv om jeg har aktiveret den via min
e-mail, så jeg ved ikke hvad der er galt hos dem.

--
Med venlig hilsen og god jul
Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Morten Guldager

Dato : 23-12-06 15:53

2006-12-23 Kim Larsen wrote
> [...]
> virker ikke, jeg kan ikke komme ind selv om jeg har aktiveret den via min
> e-mail, så jeg ved ikke hvad der er galt hos dem.

Nå... Så prøv Yotta, http://yottanews.com/

/Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 16:54

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 2006-12-23 Kim Larsen wrote

> Nå... Så prøv Yotta, http://yottanews.com/

Tak men den virker noget halvpebret i priserne, det kan vist gøres
billigere, det er jo ikke lige just en gratis newsserver.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Dino

Dato : 23-12-06 22:57

Den 23-12 2006 skrev Kim Larsen i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har lige prøvet de oplyste newsservere på motzarella og de giver
> ikke egentlig Usenet-adgang, kun adgang til nogle ganske få enkelte
> nyhedsgrupper hos motzarella.

Jeg henter både alt-, dk- og swnet-grupper... Du skal registrere dig, på
<http://motzarella.org/?language=en&showpage=home> først.

> Jeg har også prøvet at signe mig op http://www.news.greatnowhere.com
> og det virker ikke, jeg kan ikke komme ind selv om jeg har aktiveret
> den via min e-mail, så jeg ved ikke hvad der er galt hos dem.

Tålmodighed... det kan tage nogle timer...

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : Carl Drud

Dato : 23-12-06 17:11

Kim Larsen wrote:

> Tak men den virker noget halvpebret i priserne, det kan vist gøres
> billigere, det er jo ikke lige just en gratis newsserver.

"Free Account" det virker da ikke halvpebret.

http://www.yottanews.com:8080/freeaccount.php

Carl

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-12-06 19:07

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> "Free Account" det virker da ikke halvpebret.
>
> http://www.yottanews.com:8080/freeaccount.php

Den havde jeg godt nok overset men jeg synes nu også den er meget godt gemt.
Jeg har fået et password men jeg kan ikke logge på serveren. Jeg har
kontaktet deres support om problemet og venter på svar.

Mange tak for tippet i øvrigt, det kommer jo nok til at virke på et
tidspunkt.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Carl Drud

Dato : 25-12-06 12:19

Per Rønne wrote:

> [...]
> ikke vil bringe de nyhedsgrupper som jeg må abonnere på.
>
> Især mangler jeg alt.language.english, der er hovedgruppen for alle med

Det er grupper relateret til open source de har deres fokus på, samt
dk.* hierakiet.

http://dotsrc.org/usenet/ossgroups/

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 25-12-06 14:38

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Det er grupper relateret til open source de har deres fokus på, samt
> dk.* hierakiet.
>
> http://dotsrc.org/usenet/ossgroups/

Sunsite har nu også andre grupper, som soc- og sci-hierarkierne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 23-12-06 14:31

> [...]
> dertil
> ?
>
> (Jeg ønsker kun at høre om erfaringer om Teranews og ikke andre

Teranews stinker.

Binaries er ikke særligt komplette og poster man igennem dem er det ikke
sjældent at tingene ikke når andre servere

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email