Elektronisk faktura, men intet cvr.nr.
Fra : -USH-

Dato : 22-12-06 15:23

Hej gruppe

Jeg er nogenlunde bekendt med elektroniske fakturaer og deres krav om at
udstederen skal have et cvr.nr. Men er det muligt at sende en elektronisk
faktura som privatperson?

Sagen er, at en af mine venner af og til optræder med et klovneshow. Han har
optrådt i en børnehave, som gerne vil have tilsendt en elektronisk faktura.
Min ven har ingen virksomhed, men havde bare regnet med at kunne få lønnen
direkte udbetalt (som B-indkomst eller hvad det nu hedder).

Kan han sende en faktura til et læs-ind-bureau, hvor han skriver sit cpr.nr.
på i stedet for et cvr.nr.? Ellers, hvad har han af muligheder.

Derudover, hvor lang tid må der gå fra han har optrådt til de modtager en
regning/faktura/?. Skal det ske i år, eller er det ok at gøre det til næste
år?

Med venlig hilsen
Ulrik

Fra : Leonard

Dato : 22-12-06 15:35

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote:

>Kan han sende en faktura til et læs-ind-bureau, hvor han skriver sit cpr.nr.
>på i stedet for et cvr.nr.?

Ja.

--
med venlig hilsen