Pludselig ingen ssh-connect til server
Fra : Kasper

Dato : 22-12-06 14:06

Hej alle,

Ja, det er lidt pinligt, men efter at have kørt en etch-baseret server
m/ denyhosts i et pænt stykke tid er jeg pludselig begyndt ikke at måtte
ssh'e til serveren mere. Jeg kan komme ind af "bagdøren", rense
/etc/hosts.deny for min ip og ligeledes fjerne spor i
/var/lib/denyhosts/* ... her har jeg tillige oprettet en allowed-hosts,
men ligemeget hjælper det: Hver gang jeg tror, at nu må jeg da få adgang
er beskeden "connection refused" ... andre der har en lignende
oplevelse, og kom af med den?

Kasper

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-12-06 14:42

Kasper wrote:
> [...]
> men ligemeget hjælper det: Hver gang jeg tror, at nu må jeg da få adgang
> er beskeden "connection refused" ... andre der har en lignende

Hvorfor kom din ip på hosts.deny?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kasper

Dato : 22-12-06 14:58

Mogens Kjaer wrote:

> Hvorfor kom din ip på hosts.deny?

Ja, det undrede jeg mig osse ret meget over - troede det var en gal
rDNS, men heller ikke det... Måske min hjerne er for julefrokost-ramt,
men jeg kan simpelthen ikke gennemskue denne.

Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-06 21:25

On Fri, 22 Dec 2006 14:05:32 +0100, Kasper <splonk@dyt.name.fake>
wrote:

> [...]
>men ligemeget hjælper det: Hver gang jeg tror, at nu må jeg da få adgang
>er beskeden "connection refused" ... andre der har en lignende

Hvad fortæller SSH-serverens logfiler ?