vpn over "3" modem
Fra : Jens U. K.

Dato : 22-12-06 12:36

Er der nogen der ved om der er problemer med at oprette vpn-forbindelse
(cisco vpn-klient til cisco asa5510 3des - transparent tunneling
IPSEC/UDP) over telefonselskabets 3's 3G netværk?
Det skal siges at vpn-forbindelsen har kunnet lade sig gøre over f.eks.
Telias EDGE og med en TDC ADSL, så umiddelbart ser det ikke ud til at der
er de store problemer med vpn-opsætningen...
VPN-klienten er ver. 4.8.01.0300 (InstallShield)

/Jens Ulrik

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-06 15:45

> [...]
> er de store problemer med vpn-opsætningen...
> VPN-klienten er ver. 4.8.01.0300 (InstallShield)

Jeg havde samme problem - løste det ved at ændre det til en anden gateway -
den hedder noget med vip - det kan du ringe til dem for at få det fulde
navn.

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-12-06 16:19

> Jeg havde samme problem - løste det ved at ændre det til en anden
> gateway - den hedder noget med vip - det kan du ringe til dem for at få
> det fulde navn.

Jeg har 150 klienter på stort set samme setup som du beskriver og det virker
fint, dog er der vist noget med at man skal ændre gateway som Nicolai
skriver
vi bruger dog TCP på port 10000

Mvh
Thomas Bøjstrup Johansen

www.tooms.dk - My website
www.swug.dk - Sjælland Windows User Group

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-12-06 16:34

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> wrote in message
> Jeg har 150 klienter på stort set samme setup som du beskriver og det
> virker fint, dog er der vist noget med at man skal ændre gateway som
> Nicolai skriver
> vi bruger dog TCP på port 10000

Har du evt. hørt 3´ om de ikke snart tilbyder egen IP adresse, for det køres
vist igennem deres NAT router, når man kobler op til nettet på 3.

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-12-06 19:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> wrote in message
>
> Har du evt. hørt 3´ om de ikke snart tilbyder egen IP adresse, for det
> køres vist igennem deres NAT router, når man kobler op til nettet på 3.
nææ de bruger 10.x.x.x adresser og jeg tror ikke at de vil skifte, det
virker fint for os med NAT-T.

Fra : Jens U. K.

Dato : 02-01-07 10:34

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> wrote in message

Er der af nogen speciel grund at I bruger TCP10000?
Hvis man f.eks. ikke har så meget båndbredde at gøre godt med er der så
ikke mere overhead med TCP i stedet for over UDP?

/Jens Ulrik