Måle Hastigheder i netværk
Fra : Peter

Dato : 22-12-06 12:27

Hej,
kan I give mig et tip til en software, man kan bruge, når man skal måle
såvel kabel som trådløs hastighed i et netværk?
Det er et netværk med 2 servere, 6 switche, 70 klienter og 10 APer.

Mvh
Peter

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-12-06 18:11

Peter <psx_cd_2000@yahoo.com> writes:

> [...]
> måle såvel kabel som trådløs hastighed i et netværk?
> Det er et netværk med 2 servere, 6 switche, 70 klienter og 10 APer.

ftp - http://www.ncftp.com
tcpperf - http://forskningsnett.uninett.no/tcpperf/

Kai

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-12-06 20:54

Iperf - http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/

Fra : Flemming

Dato : 22-12-06 21:29

Morten Jensen wrote:
> Iperf - http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/

Findes der noget lignende til Windows, hvis man altså kan måle den slags
under Windows ?'

Mvh. Flemming

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-06 22:30

On Fri, 22 Dec 2006 21:29:07 +0100, "Flemming" <123spam4me@gmail.com>
wrote:

> Findes der noget lignende til Windows

www.google.com, iperf for windows, I'm feeling lucky.

HTH,
-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.