Hvad er fremtidens tv-stik ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-12-06 12:21

Jeg skal til at lave noget fælles tv-stik i alle rum i en stor villa,
men hvad er egentlig fremtiden ? Skal det være via Ethernet eller med
almindelig gammeldags coaxial stik ?

Det skal siges, at indtil det bliver muligt at frit kunne vælge sine
kanaler via en udbyder, så bliver det TDC kablenet, som der allerede er
nu i huset.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Holm

Dato : 22-12-06 16:36

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Jeg skal til at lave noget fælles tv-stik i alle rum i en stor villa,
> men hvad er egentlig fremtiden ? Skal det være via Ethernet eller med
> almindelig gammeldags coaxial stik ?

jeg vil klart sige, at du skal vælge begge dele. i hvert fald skal du
forberede så der er tomrør nok til at trække ethernet senere.
jeg er selv ved at bygge mit andet hus indenfor 2 år, og I begge har jeg
valgt både antenne og net i de vigtige rum.

peter

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 22-12-06 18:24

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal siges, at indtil det bliver muligt at frit kunne vælge sine
> kanaler via en udbyder, så bliver det TDC kablenet, som der allerede er

Tjek LK's IHC-net http://www.lk.dk/public/s_gen2.asp?what=tekst&sideid=687
og spørg evt. i dk.teknik.el.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 18:27

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjek LK's IHC-net http://www.lk.dk/public/s_gen2.asp?what=tekst&sideid=687
> og spørg evt. i dk.teknik.el.

Virker lortet da ordentlig til TV?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Eliasen

Dato : 22-12-06 18:45

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Virker lortet da ordentlig til TV?

Jeg har såvel et aerial som et sat-signal smidt ind i IHC Net. Det
distribueres fortrinligt til alle rum i huset. Kablerne er en mindre
(læs: stor) udskrivning, men det er dæleme praktisk.

--
Eliasen

Fra : BJ

Dato : 22-12-06 18:50

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har såvel et aerial som et sat-signal smidt ind i IHC Net. Det
> distribueres fortrinligt til alle rum i huset. Kablerne er en mindre (læs:
> stor) udskrivning, men det er dæleme praktisk.

I så fald ville jeg vælge coax og lave samme distribution, dog kun med max
100 Mbit fuld duplex til hvert stik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~