Svar sider til CDONT mailfrom fra Hjemmesi~
Fra : Tine Gade

Dato : 22-12-06 11:08

Hej

Hvordan får jeg denne mailform til at redirecte til to
forskellige sider - en hvis felterne er udfyldt og en hvis de
ikke er?

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/cdonts.asp

Det er lige som om den er forberedt for det, men jeg forstår ikke
helt sproget i scriptet og kan ikke få if-sætningerne til at
fungere!
Jeg ville jo synes jeg kunne skrive Response.redirect efter den
nederste Else - til "fejl-siden" -, men så redirecter den når
siden indlæses?

Nogen der kan hjælpe?

Det bruges på www.casabo.dk/konta.asp

Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 22-12-06 11:55

"Tine Gade" <tinegade@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg ville jo synes jeg kunne skrive Response.redirect efter den
> nederste Else - til "fejl-siden" -, men så redirecter den når

Det er disse linier du skal erstatte med Response.Redirect:

Response.Write "<h1>Mail afsendt</h1>"
Response.Write "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt
som muligt.</p>"

Efter <% Else %> er hvad siden skal vise når du lige komemr ind på den og
derfor ryger videre med det samme.

/Thrane

Fra : Tine Gade

Dato : 22-12-06 13:42

> Efter <% Else %> er hvad siden skal vise når du lige komemr ind på den og
> derfor ryger videre med det samme.

Tak!!

Hvor sætter jeg så en redirect ind hvis en af disse strenge der tjekkes i
starten er tomme?

If (strName <> "" And strEmail <> "" And strSubj <> "" And strQuery <> "")
Then

Fra : Thrane

Dato : 23-12-06 07:36

> [...]
> starten er tomme?
>
> If (strName <> "" And strEmail <> "" And strSubj <> "" And strQuery <> "")

Det siger faktisk sig selv hvis du kigger på lidt på det...

If/Then er dette tilfælde ret simpelt, så i stedet for at smide løsningen,
vil jeg hellere hjælpe dig på vej.

Ligenu gør siden det at hvis felterne ikke er tomme, skal den sende en mail.

Du vil gerne have den til:

Hvis felterne er tomme, skal siden gå til en anden side ellers skal den
sende en mail...

Så du får i sidste ende noget der ligner:

If ..... Then
Response.Redirect
Else
Send mail
End If

Er du med?

/Thrane

Fra : Tine Gade

Dato : 23-12-06 22:44

> Er du med?

Nej, desværre ikke!!

Hvis jeg skriver:

If (strName <> "" And strEmail <> "" And strSubj <> "" And strQuery <> "")
Then
Dim objMail, aRecipients
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

objMail.From = strName & " <" & strEmail & ">"
objMail.To = strEmail
objMail.Subject = strSubj
aRecipients = Array("navn@domæne.dk")

objMail.BCC = Join(aRecipients, ";")
objMail.Body = strQuery
objMail.Host = "mailout.one.com"
objMail.Send

Response.Redirect "god.htm"

Set objMail = Nothing
Else

Response.Redirect "fejl.htm"
End If

Else

%>

Skriver min browser:

Syntax error, unexpected "Else ", expecting end of statement
/konta.asp, line 76, column 1

Resten af koden er som eksemplet og det fungerer fint hvis jeg ikke har :

Else

Response.Redirect "fejl.htm"
End If

-med!!!

Hvor er hunden dog begravet?!?

Bortset fra at jeg synes den sidste Else (som også er i eksemplet) er lidt
mærkelig skulle det da være en alm. If... Then ... Else som du skriver??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-12-06 23:17

On 23 Dec 2006 21:44:02 GMT, Tine Gade <tinegade@gmail.com> wrote:

>Nej, desværre ikke!!
>
>Hvis jeg skriver:

>If (strName <> "" And strEmail <> "" And strSubj <> "" And strQuery <> "")
>Then
<snip>

> [...]

>mærkelig skulle det da være en alm. If... Then ... Else som du skriver??

Lyder rigtigt.
En If-konstruktion kan enten se ud som:
If ... Then
Else
End If

eller:
If ... Then
ElseIf ... Then
Else
End If

Else betyder "hvis ingen af de foranstående If'ers betingelser er
opfyldt, så ...", og du får derfor fejl, hvis du har to af dem:
If ... Then
Else
Else
End If

Så check dine If'er. Specielt hvis man har flere inden i hinanden,
skal man holde tungen lige i munden for at finde ud af, hvor de
starter og slutter.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 24-12-06 11:06

> Bortset fra at jeg synes den sidste Else (som også er i eksemplet) er lidt
> mærkelig skulle det da være en alm. If... Then ... Else som du skriver??
>
> Tine

Du skal ikke have den sidste else med...
Ved ikke hvor du har den fra, det var ikke med i mit eksempel...

/Thrane