Dato for start af selvstændig virksomhed
Fra : Lars

Dato : 21-12-06 20:51

Hej, jeg har et ? idet jeg skal starte som selvstændig & det er vigtigt
at start dato'en for mit firma bliver næste fredag d. 29 dec, idet jeg
har en kunde der yderst gerne vil have en faktura til deres 2006
regnskab.

Jeg var netop inde på flg. side:
http://www.webreg-portal.dk/
for at registrere min virksomhed, her bemærker jeg at erhvervs &
selskabsstyrrelsen har lukket fra nu til d. 2 januar.

Mit spørgsmål går på om mit firma stadig kan registreres med start fra
d. 29 dec 2006, selvom erhvervs & selskabsstyrrelsen, tidligst kan
behandle min ansøgning fra d. 3 januar?

Jeg er bekendt med at jeg først kan oplyse min kunde om CVR-nr, når jeg
har fået respons fra erhvervs & selskabsstyrrelsen.

--
Best regards

Lars

Fra : joke

Dato : 21-12-06 21:02

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

--------------
hvis det kun er arbejdstid du skal fakturere kan du blot lave en faktura
uden at beregne moms ekspempel

du tager 200 kroner i timen da du så ikke er moms registreret får kunden 200
kroner pr time, som momsregistret havde du bonnet 200 + momsen som så vil
være = det samme for kunden.

Kræver self. at det ikke er over 50.000

Hilsen

Johnny

Fra : Lars

Dato : 21-12-06 23:26

In article <458ae81e$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom says...
> hvis det kun er arbejdstid du skal fakturere kan du blot lave en faktura
> uden at beregne moms ekspempel

> Kræver self. at det ikke er over 50.000

Hej, det skal være med moms & denne faktura alene vil også være på over
50.000,- så jeg håver sandelig at det kan lade sig gøre at registrere
med tilbagevirkende kraft, omend det jo er under 1 uge.

--
Best regards

Lars

Fra : Elmand

Dato : 22-12-06 01:18

> [...]

50.000,- så jeg håver sandelig at det kan lade sig gøre at registrere
med tilbagevirkende kraft, omend det jo er under 1 uge.

Kan du nå, at udfører arbejde for 50000.00 ?? på nuværende tidspunkt.
Det kan du få meget sjov ud af bagefter hos skat. - Du skal jo beskattes af
beløbet.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : -USH-

Dato : 22-12-06 15:35

Lars skrev:
> [...]
> 50.000,- så jeg håver sandelig at det kan lade sig gøre at registrere
> med tilbagevirkende kraft, omend det jo er under 1 uge.

Blev selv registreret en gang i juli, men med registreringsstart fra 1.
juni. Så det burde kunne lade sig gøre. Mit gæt er at du nok skal forsøge at
blive registreret fra det tidspunkt hvor du startede dit firma, og ikke bare
fra den 29. december.

Venlig hilsen
Ulrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-12-06 23:47

Den 21-12-06 20.50 skrev Lars følgende:

> Mit spørgsmål går på om mit firma stadig kan registreres med start fra
> d. 29 dec 2006, selvom erhvervs & selskabsstyrrelsen, tidligst kan
> behandle min ansøgning fra d. 3 januar?

Ring til dem og spørg. Måske de kan finde ud af at bruge en gammeldags
papirtilmelding.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Antifascisten

Dato : 22-12-06 02:22

Hmm. du vil altså fakturere for over 50.000 for udført arbejde i årets
sidste dage. Den bliver guf for skattefascisterne
Du skal selvfølgelig registreres fra den dato hvor dine aktiviteter
starter, altså allerede når du forbereder den første arbejdstime. Ellers
kunne man jo bare være på bistandshjælp hele året og så fakturere
750.000 for arbejde udført den 31 december og så dagen efter afmelde sig
igen og gå på bissen ))

Undervurder IKKE skattefascisterne, de kender tricket og vil omregne
beløbet til arbejdsdage.

Men jeg er nysgerrig, hvilket job giver over kr.50.000 på få dage ?

Med hensyn til registreringen, så downloader du bare blanketten og
udfylder den med den startdato som du ønsker og derefter faxer samt
poster brevet til skattefascisterne. At de har lukket, er deres eget
problem - du vil vinde en evt sag i retten.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-12-06 07:18

On Fri, 22 Dec 2006 02:21:50 +0100, Antifascisten <.@.> wrote:

> [...]
>igen og gå på bissen ))
>
>Undervurder IKKE skattefascisterne, de kender tricket og vil omregne

Hvorfor skulle de da gå i gang med en omregning til arbejdsdage?

Hvis Lars sidder i fast job og laver noget for et andet firma uden for
arbejdstiden, men ellers husker at opgive beløbet, så er der da ikke
noget galt i det? (Altså, bortset fra at der skal moms på når man er
over 50.000 og han ikke er momsregistreret endnu)

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-12-06 12:58

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> noget galt i det? (Altså, bortset fra at der skal moms på når man er
> over 50.000 og han ikke er momsregistreret endnu)

SKAT er jo iøvrigt osse flintrende ligeglade med mulighederne for at
modtage kontanthjælp og registreringspligten har ikke det fjerneste med
dette at gøre - der er tale om to forskellige lovsæt og myndigheder -
det har vores lidt for ivrige Antifasciten bare ikke forstand på eller
indsigt i.

Fra : Gadunka

Dato : 24-12-06 10:03

Antifascisten den 22-12-2006 02:21:

> Du skal selvfølgelig registreres fra den dato hvor dine aktiviteter
> starter, altså allerede når du forbereder den første arbejdstime.

Man lov til at registrere sit firma et kvartal bagud.

> Men jeg er nysgerrig, hvilket job giver over kr.50.000 på få dage ?

Man har lov til at momsregistrere sig inden man har en omsætning på
50.000,- men det er ikke et krav. Det er det til gengæld når krone nr.
50.001,- tjenes

> [...]
> poster brevet til skattefascisterne. At de har lukket, er deres eget
> problem - du vil vinde en evt sag i retten.

Enig

Fra : alexbo

Dato : 24-12-06 12:02

"Lars" skrev

> [...]
>at start dato'en for mit firma bliver næste fredag d. 29 dec, idet jeg
>har en kunde der yderst gerne vil have en faktura til deres 2006

Det skal du lige overveje hvordan du gør, hvis du bare skriver en faktura på
en opgave du løser i det nye år, er
det tilbagefakturering, det er ulovligt, og er den dårligt tænkelige start
på dit nye firma.

Der er en mulighed for en aconto faktura, men helt ærligt ville jeg ikke
acceptere en dato to dage før årskiftet for en sådan.
Jeg har nederst indsat et afsnit af SKAT´s faktureringsvejledning.

Jeg ville i hvert fald trække registreringsdatoen så langt tilbage som
muligt.
Reg. fra 1/10 og hvis der spørges hvorfor, så har du arbejdet på opgaven
siden, men vidste ikke om den blev til en handel.

Noget helt andet er at, når nu du skal være erhvervsdrivende, så prøv at
undlade de SMS agtige udtryk, det ser ikke seriøst ud.
Et spørgsmål staves "spørgsmål" ikke ?, et og staves "og" , ikke &.

mvh
Alex Christensen

Faktureringstidspunktet anses for at være lig med leveringstidspunktet, hvis
faktureringen sker inden eller snarest efter leverancens afslutning.
Fakturaer og afregningsbilag skal udstedes, når leverancen er afsluttet
eller snarest derefter. Faktureringen må ikke ske senere, end hvad der er
almindeligt inden for branchen, (f.eks. uge- eller månedsvis).
Hvis du kræver, at kunden betaler en del af leverancen, inden du har leveret
varen eller ydelsen, skal der udstedes en faktura med moms på det
acontobeløb, du ønsker kunden skal betale.