Noise Control kabinet - Virker det ?
Fra : -= Texas =-

Dato : 27-06-01 08:32

Jeg går og overvejer om jeg ikke skulle købe et Noise Control
kabinet, da min egen computer larmer temmelig meget. Jeg har
et billigt ATX kabinet i forvejen, men ville gerne lige høre om
nogen har gode støj-erfaringer med NoiseControl.

Fra : Psyman

Dato : 27-06-01 10:31

Jeg kender en der har et! Han har en del larmende komponenter og det kan
kabinettet altså ikke kompenserer for. Hans computer lyder stadig som en
Boing 747 der er ved at lette En billigere (og bedre IMHO) er at skifte
til støjsvage blæserer (Evt. papst) og lave et harddiskophæng af elastikker!

Fra : CK

Dato : 27-06-01 10:39

Jep det virker! :)

--
Mvh Christian

For at skrive til mig - fjern de 3 X'er i emailadressen

Fra : MaxG

Dato : 27-06-01 19:56

Er der nogen som ved om man ville opnå samme resultat ved at bruge Noise
Control dæmpningsmåtter i f.eks. et HQ08 kabinet ??

Jeg synes ikke NC kabinetter ser specielt pæne ude på diverse hjemmesider.

Fra : Jebir

Dato : 27-06-01 21:34

Det virker fint her... Kører selv med det, og det har dæmpet min PC en hel
del - ikke totalt lydløs, men betydeligt mere end før. Se evt.
www.proconsult.dk for billeder af NC-kabinetter...

Mikkel Skou

Fra : F.Larsen

Dato : 28-06-01 20:46

Jeg har selv støjdæmp min PC, faktisk ikke særligt svært, kig med her:
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

og ja, det virker fint. Kan næsten ikke høres ...

--
Flemming

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 28-06-01 21:09

"Målte" du støjen fra PCen før og efter montering af "lydisolering".

Selv om du monterer alle disse "plader" må der alligevel være huller hvor
lyden kan komme ud - eks. ved luft indtag og udblæsning.

Jeg ville tro det havde været bedre/ligeså godt bare at have skifte cpu- og
bundkortkøleren og hængt harddisken op i en antiresonansramme til harddiske
(elastik) eller Silent Systems Silent Drive.

En udstøning kan dog være en god ting (jeg kunne ikke se de sidste
billeder - øv).

Martin

Fra : F.Larsen

Dato : 28-06-01 21:55

Jeg har ikke noget måleinstrument, men maskinen kan kun høres hvis man er helt
stille i lokalet (den står i et reolsystem) så jeg er godt tilfreds. Den er tændt
24 timer i døgnet (server).

Jeg har monteret små stykker asfaltplader under Harddiskene for på den måde at
fjerne de værste vibrationer i at gå videre til kabinettet og det virker ok HD er
en IBM. Selve rammerne til hardisken har jeg taget ud og sat asfaltplader mellem
kabinet rammen hvor det var muligt idet rammen ikke sad særlig fast.

Lyddæmper bagtil giver mere end man tror, og du kunne evt prøve det før du går i
gang med det andet.

--
Flemming

Q2 3D Benchmarks: http://www.ClanWorld.dk/Q2Bench/