problem med popup hvor siden scroller op n~
Fra : Aske H

Dato : 21-12-06 13:19

Jeg har et problem med et javascript til en popup. Når jeg
scroller ned på en siden og åbner et link til en popup, scroller
den til sidens top, hvilket er meget irriterende.

Er der nogen måde man kan låse scrolleren når man åbner dette
popup vindue ?

Det er denne side jeg har problemer med :

http://www.greenline.dk/produkter.html

Håber der er nogen der kan hjælpe,

Tak på forhånd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-06 13:42

Aske H skrev:

> Er der nogen måde man kan låse scrolleren når man åbner dette
> popup vindue ?

Problemet opstår fordi du laver dine pop op-links med href="#". Det
er i sig selv problematisk, fordi linket så ikke virker uden
javascript.

Lad href-parameteren pege på den rigtige side, og lav så pop op-
koden så den aflæser href-værdien - så virker det både med og uden
javascript, og du undgår samtidig problemet med scroll. Du skal
huske at benytte return false således at det kun er pop op-vinduet
der åbnes når javascript er aktiveret.

Eksempel:

   onclick="popup(this.href,this.target,'420','295'); return
false;">

PS: Du har en lang række valideringsfejl i din kode - både simple
og mere graverende fejl. Det er en god ide at få dem rettet - se
forklaringen her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen