Snurren/uro i benet
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-06 13:17

Når jeg bliver træt om aftenen så begynder jeg at få uro i mit venstre ben.
Det føles som en snurren/kriller, som dog ikke er konstant. Det kommer ca.
hver 6-7 sekunder og varer i et 2-3 sekunder. Det er kun når jeg bliver
træt, at jeg oplever fænomenet. Nogle bud på hvad det kan være? Jeg er 36
år.

MVH Ole

Fra : Anders

Dato : 26-12-06 15:10

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bliver træt, at jeg oplever fænomenet. Nogle bud på hvad det kan være?

Ved ikke hvad det er. Men jeg har oplevet det samme. Jeg læste mig frem til
at jeg skulle have noget folinsyre, så jeg begyndte at spise
multivitaminpiller med 200mg folinsyre (B6-B12 vitamin). Du kan også få
folinsyrekapsler med 400mg folinsyre, men de er dyrere end
multivitamin-tabletterne. Jeg køber bare dem til lige knap 20 kr i Netto.

Mit er _næsten_ væk nu.

- Anders

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 21:46

Anders wrote:
> [...]
> få folinsyrekapsler med 400mg folinsyre, men de er dyrere end
> multivitamin-tabletterne. Jeg køber bare dem til lige knap 20 kr i

Tak. Jeg spørger lige ved lægen næste gang.
MVH Ole

Fra : ChrW

Dato : 31-12-06 00:11

Ole Sørensen skrev:
> [...]
> hver 6-7 sekunder og varer i et 2-3 sekunder. Det er kun når jeg bliver
> træt, at jeg oplever fænomenet. Nogle bud på hvad det kan være? Jeg er 36

Hej Ole

Føler du det ligesom du går på vat, og er du ved at få problemer med
motorikken, Feks. hvad med hænderne.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 21:49

ChrW wrote:
> Føler du det ligesom du går på vat, og er du ved at få problemer med
> motorikken, Feks. hvad med hænderne.

Hej.
Nej motorikken er fin. Og nej, ingen vat-fornemmelse her. Uro'en træder i
baggrunden hvis jeg går. Det er kun når jeg sidder stille og oftest når jeg
ligger i sofaen at jeg kan mærke det. Og kun ved træthed. Ved at løfte benet
på noget højt underlag, aftager uro'en faktisk. Måske er det "bare" dårligt
blodomløb.

MVH Ole

Fra : Trist

Dato : 31-12-06 23:11

ChrW <charona@get2net.dk> wrote in

> Hej Ole
>
> Føler du det ligesom du går på vat, og er du ved at få problemer med
> motorikken, Feks. hvad med hænderne.

Hvis svaret er ja, så har du måske en diagnose?