Netværk over 1 fiber leder
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-12-06 10:22

Det skulle være muligt at kunne sende og modtage data over 1 enkelt fiber
leder ved brug af forskellige farver lys.

Nogen som kender til noget udstyr (gerne Cisco) som kan?

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-12-06 10:49

On 2006-12-21, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:
> Det skulle være muligt at kunne sende og modtage data over 1 enkelt fiber
> leder ved brug af forskellige farver lys.
>
> Nogen som kender til noget udstyr (gerne Cisco) som kan?

Jeg er ret sikker på at transmode sælger medieconvertere, der kan.

--
Andreas

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 21-12-06 12:48

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in

> Det skulle være muligt at kunne sende og modtage data over 1 enkelt
> fiber leder ved brug af forskellige farver lys.
>
> Nogen som kender til noget udstyr (gerne Cisco) som kan?

Joda, det kan sagtens lade sig gøre.

Tag et kig på
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modules/ps5455/products_data_sheet09
00aecd8033f885.html, der bl.a. har 1000BASE-BX10-D AND 1000BASE-BX10-U. Du
skal have en af hver for at lave det nummer.

mvh
Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-06 00:03

On 21 Dec 2006 09:21:30 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Det skulle være muligt at kunne sende og modtage data over 1 enkelt
> fiber leder ved brug af forskellige farver lys.

Ja, man kalder den slags forbindelser "single-strand", fordi men kun
bruger en enkelt leder. Der er flere forskellige standarder for det,
herunder forskellige hastigheder, fx 100base-BX10 og 1000base-BX.

> Nogen som kender til noget udstyr (gerne Cisco) som kan?

Man kan få single-strand pluggables (SFP'er og GBICs) til (også)
Cisco-udstyr, ligesom noget udstyr har (fast konfigurerede porte til
single-strand. Der er fx 100base-BX og 1000base-BX SFP'er. Hvilket
udstyr, skal du bruge det i?

Der findes også medie-konvertere fra fx IMC, hvis man ikke lige kan få
det i det udstyr, man har stående.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-12-06 15:05

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> [...]
> Cisco-udstyr, ligesom noget udstyr har (fast konfigurerede porte til
> single-strand. Der er fx 100base-BX og 1000base-BX SFP'er. Hvilket

Fra en 4006er og 6509er sup1 over i et par 3524 eller 3508Gere (dog kan de
sidste udskiftes hvis der er brug for det).

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-06 17:58

On 22 Dec 2006 14:04:47 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Fra en 4006er og 6509er sup1 over i et par 3524 eller 3508Gere (dog
> kan de sidste udskiftes hvis der er brug for det).

Cisco laver ikke selv single-strand GBICs, men jeg har set, man kan få
nogen 3.pars, der virker med Cisco-udstyr, der blot ser dem som
almindelige LX'er. (Indsæt selv forbehold omkring support).

-A
PS: Alt dit udstyr er end of sale og end of software maintenance, og
dine 3548 XL'er nærmer sig kraftigt end of support / end of life (der
er 27jul07).

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-12-06 22:32

> PS: Alt dit udstyr er end of sale og end of software maintenance, og
> dine 3548 XL'er nærmer sig kraftigt end of support / end of life (der
> er 27jul07).

Well aware dog bliver core udstyret ikke udskiftet foreløbigt, så er
spørgsmålet bare om nuværende software kan anvende single-strand GBICs der
findes på markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-12-06 23:17

On 23 Dec 2006 21:31:59 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Well aware dog bliver core udstyret ikke udskiftet foreløbigt, så
> er spørgsmålet bare om nuværende software kan anvende single-strand
> GBICs der findes på markedet.

Det burde virke. Boxene ser dem som standard LX/LH, og SX og LX/LH
GBICs er fra før Cisco begyndte på det med, at der skulle stå et Cisco
ID i EEPROM på pluggables. (Det kan i øvrigt også slås fra).

Drop mig evt. en mail på mit arbejde (ah ved conscia i danmark), så
skal jeg se, om jeg kan kan finde mærke etc. til dig. (Jeg tror ikke,
vi sælger dem selv).

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert