gensyns glæde :)
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 21-12-06 04:19

Ja så er jeg kommet hjem fra Thailland og er nu nået op til min mor
der har haft den lille hund og gensynsglæden var da også stor ...

men nu står jeg lidt i et Dillema min mor har opdraget min hund til at
opføre sig som en hund - hvor hun når hun har været sammen med mig
altid har haft de samme retigheder som et 7 år s barn - der er svært
forkælet det enste jeg ikke gider er hun løber op og gør af fremmed
også skal hun holde op med at gø når jeg siger det - det sidste er
blevet ok - jeg ved så ikke om hun er blevet afrettet med at løbe op
til fremmed og gø men jeg tviler ....

men det har ellers altid været sådan at hun er med over alt hvor jeg
går hun sover i sengen hun spiser når hun er sulten ...og det har
sådan i det store hele fungeret ....

men nu har min mor fået hende til at sove ude i gangen med hendes egen
hund og hun bliver lagt der ud når hun selv går i seng der er faste
spise tider lange spassere ture - hun kommer ikke ind før hun har
tisset om aftnen ....... nu ved jeg ikke om det er noget jeg skal
holde ved lige ?

på den ene side er det meget godt med lidt system i tingene thi hun er
en primadonna - på den anden side så synes jeg det er meget hyggeligt
at jeg har min egen rytme med mine dyr

Nå men jeg har fået hus i i Thailland med have der er indhegnet - så
der bliver lavet en katte lem så hun kan gå ud og ind som hun vil - NU
SKAL hun med der er styr på vaciniationer og blod prøver ..... der
skal jo normalt gå 90 dage fra blod prøven er taget til man kan få
hunden ind i landet igen men der gives dispensasion og man for den
hvis jeg skulle få den ide at rejse hjem før planlagt.

hun for det så fint i al den sol - hun er jo blevet noget bleg i her i
den mørke års tid.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anette

Dato : 21-12-06 23:49

Bo M. Mogensen wrote:

> men nu står jeg lidt i et Dillema min mor har opdraget min hund til at
> opføre sig som en hund - hvor hun når hun har været sammen med mig
> altid har haft de samme retigheder som et 7 år s barn -

Hej Bo
Velkommen hjem i kulden og mørket

Om du vil fortsætte din mors indlæring kommer jo an på to ting.
Pkt 1 Trives din lille tøse med at være " degraderet" til at være en hund på
almindelig hundemaner?
Pkt 2 trives du med at din lille tøse bare er en hund?

Hvis det er JA til pkt 1 - så fortsæt med de rammer din mor har sat for din
hund. De fleste hunde trives med at der er en vis rutine i hverdagen. Det
viser at flokleder ( = dig) er pålidelig og værdig til at stole på. Tillid
er vigtig for en hund i det den opfatter som en farlig verden.

Hvis det er "NEJ" til Pkt 1 - så går der sikkert ikke mange timer før I er
tilbage hvor I var, før du tog afsted.Din hund har bare lært at der gælder
et sæt regler hos din mor og et andet sæt regler hjemme.

Hvis det er NEJ til pkt 2 - så tænk lige en ekstra gang. Ikke på dig selv,
men på din hund - hvad trives hun bedst med, hvad er mest trygt for hende?
Der kan sikkert lempes lidt - men din hund vil helt sikkert trives bedst med
at være en hund og ikke en erstatning for et barn.Forkælelse er også at møde
hunden der hvor den er, forstå dens behov og give den de tryggeste rammer at
leve i.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-12-06 14:16

On Thu, 21 Dec 2006 23:49:11 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

Hej Anette :)

>Hej Bo
>Velkommen hjem i kulden og mørket

ja det må du sgu nok sige men det bliver ikke for længe jeg er primært
hjemme for at hente min HUND :)

>Om du vil fortsætte din mors indlæring kommer jo an på to ting.
>Pkt 1 Trives din lille tøse med at være " degraderet" til at være en hund på
>almindelig hundemaner?

ja det synes jeg altså hun plejer at sove i min fodende - men nu sover
hun i sin taske ude i gangen ... og det er som om at der vil hun helst
være - jeg ved så ikke hvordan det bliver når vi kommer hjem til Kbh ?

>Pkt 2 trives du med at din lille tøse bare er en hund?

Nahh i min verden har hun jo næsten "menneske" status - vi er et team
og jeghar behandlet hende som jeg gerne selv vil behandles og sådan er
hun - har en parakit der lever på samme måde også snot forkælet - men
til gendgæld er hun det mest elskelig kræ gud har sat på den grønne
jord ...

> [...]
>viser at flokleder ( = dig) er pålidelig og værdig til at stole på. Tillid
>er vigtig for en hund i det den opfatter som en farlig verden.

Hmm ja det ved jeg et eller andet sted godt ... men bortste fra hun
har det her med at løbe op og gø af folk og bide narkomaner som ikke
kan holde fingeren fra hende så er hun jo i det store hele en rar og
harmonisk hund.

>Hvis det er "NEJ" til Pkt 1 - så går der sikkert ikke mange timer før I er
>tilbage hvor I var, før du tog afsted.Din hund har bare lært at der gælder
>et sæt regler hos din mor og et andet sæt regler hjemme.

ja nu for vi at se hvordan det går når vi er aflene .....men jeg vil
nu holde øje med hvad hun vil og sætte hendes taske frem hvis hun så
helst vil sove i den så bliver det sådan - I Thailland er min kærste
heller ikke meget for tanken om at skulle have en hund i sengen

men det er nu altså en gang noget jeg bestemmer efter som jeg betaler
huslejen :)

> [...]
>hunden der hvor den er, forstå dens behov og give den de tryggeste rammer at

ja jeg skal ikke helt kunne udelukke at jeg ikke er den smarteste mand
på jorden til at have hund - Thi da jeg har det sådan af natur enten
så elsker jeg eller så er jeg ligeglad det gælder både mennesker og
dyr og jeg foretrækker ikke den ene frem for den anden - ja jeg vil gå
så vidt som at sige at jeg i det store hele bedre kan li hunden ind
mennesket - problemet med " kærlighed" er at den ikke er rationel og
restriktiv ..... ikke der med sagt jeg er en vag mand Thi ved enden af
dagen så er det nu mig der bestemmer - men der kunne unægteligt godt
være lidt mere stabilitet i min autoritet.

Kvinden min har en søn en dejlig dreng på 3 år og hun er helt
forstyret over alt det jeg køber til ham da hun mener han tager skade
af det jeg har ikke nogen børn selv men måske har hun ret ?

Mv.
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 18:13

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> forstyret over alt det jeg køber til ham da hun mener han tager skade
> af det jeg har ikke nogen børn selv men måske har hun ret ?

du er syg bøø

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 18:10

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> hunden ind i landet igen men der gives dispensasion og man for den
> hvis jeg skulle få den ide at rejse hjem før planlagt.

ja det ordner "overdyrlægen" vel lige for dig bøø...

> hun for det så fint i al den sol - hun er jo blevet noget bleg i her i
> den mørke års tid.
>
> Mv.
> Bo M Mogensen
ja det er sgu underligt der er mørkt om natten ikke bøø ???