Sår i næsen!
Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 21-12-06 00:05

Jeg arbejder i et moderne kontorlandskab, og det slår ikke fejl at jeg
om efteråret begynder at få sår i næsen p.g.a. tørre slimhinder.
Selvom jeg næsten sidder oven i en elektrisk vandfordamper bliver det
kun værre hen over vinteren. Hornet fyldes med knastørre og
knivskarpe bussemænd, som det er smertefuldt at fjerne. Omkring
april-maj begynder sårene at hele op igen. Jeg er på jagt efter en
creme, som blødgører og heler slimhinderne i næsen.
Har I et godt tip?

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Marianne

Dato : 21-12-06 01:38

[...]

Hej

Jeg ville skylle næsen med et 'næsehorn' (=yogametode, apparatet fås på
Apoteket). Om det virker i dit tilfælde, ved jeg ikke, men det neutraliserer
og stabiliserer 'systemet'.

mvh
marianne

Fra : Peter

Dato : 21-12-06 02:56

<maavenz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det der virker bedst er lunkent saltvand.

Kom en strøget teske fuld salt i et glas og fyld glasset helt op til kanten
med lunkent vand.
Dyp det ene næsebor i glasset og hold for det andet, mens du drikker med
næsen.
Når du kan mærke saltvandet nede i halsen skifter du næsebor.

Sådan en omgang morgen og aften og du er sår fri i løbet af en lille uges
tid.

Bruger det selv, efter råd fra halslægen. Iøvrigt kaldes det du har for en
"skorpetud"

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-12-06 07:46

>april-maj begynder sårene at hele op igen. Jeg er på jagt efter en
>creme, som blødgører og heler slimhinderne i næsen.
>Har I et godt tip?

Jeg køber en næsespray med saltvand. Deter noget dyrere (40 kr en spray med
50 ml) end de øvrige forslag, men det er meget nemmere lige at tage et par
pust i løbet af dagen.

Mvh Maria

Fra : nana sørensen

Dato : 21-12-06 10:27

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> [...]
> med 50 ml) end de øvrige forslag, men det er meget nemmere lige at tage et

Sidetip: Aldi har dem til under en tyver.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-12-06 08:25

maavenz@get2net.dk wrote:

> Jeg er på jagt efter en
> creme, som blødgører og heler slimhinderne i næsen.
> Har I et godt tip?

Jeg kan helt tilslutte mig de andres råd om skylning med isotonisk saltvand,
men hvis du søger en egentlig creme har min ØNHlæge anbefalet en "neutral
øjencreme" fra apoteket.
Jeg har dog aldrig selv anvendt produktet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Tommy Geisler

Dato : 21-12-06 17:19

Hej Mogens

Jeg lider selv af allergi og får en del forskellige sprays for det.

De giver alle en tør og skorpet næse indvendig.

Jeg har fundet ud af at bruge ganske almindelig vaseline fra apoteket og
smøre den ganske let med efter hver næsepudsning og om aftenen inden
sengetid.

Det har hjulpet for mig.

Hilsen Tommy

Fra : BA

Dato : 21-12-06 21:55

Hej

Denne her er noget dyr, men næsten en mirakelcreme - minder lidt om vaseline
i konsistensen, men meget bedre til alt fra tørre næser, læber, babyer m.m.
Nej jeg er ikke ansat der.

Citat: Eight Hour Cream Skin Protectant (intensiv pleje)

Er en universal skønhedsbalsam, der omgående dæmper irritationer,
blødgør og plejer huden.

Kan absolut anbefales til alle.
Eight Hour Cream er en uundværlig familiecreme.

a.. Beskytter, beroliger og fugter huden
b.. Fri radikaler neutraliseres, huden plejes og blødgøres
c.. Fantastisk mod vind- og solskader
d.. Ideel som neglebåndscreme, læbecreme m.m.
e.. Uundværlig mod tørre, ru pletter
f.. Universalcreme til hele familien
Anvendelse
Som hele familiens S.O.S. creme. Anvendes så ofte man har behov for
det."

Selv min gamle far på 78 bruger den.

http://www.elizabetharden.dk/products/category.asp?categoryid=51&parentid=26&showtype=&menutype=sisters&productid=51&title=Eight+Hour+Cream+Skin+Protectant+%28intensiv+pleje%29§ion=Eight%20Hour%20Cream

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

"Tommy Geisler" <tommy.geisler@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> april-maj begynder sårene at hele op igen. Jeg er på jagt efter en
> creme, som blødgører og heler slimhinderne i næsen.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA% `4`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````4`!0```(1A(^IR^T/
-HYRTVHNSWKS[KQ4`.P``
`
end

Fra : JF

Dato : 21-12-06 12:48

<Jeg er på jagt efter en
<creme, som blødgører og heler slimhinderne i næsen.
<Har I et godt tip?

En gang almindelig kløver vaseline virker fortrinligt.
Mvh. Jørgen