foldsammen campingvogn
Fra : Martin Kirk

Dato : 20-12-06 21:06

Hej Gruppe

Hvorfor ser man ikke nogen af denne model på det danske marked ? eller
ligende ?

http://www.goburcaravans.co.uk/

jeg mener det må værer alletiders minmal vind modstand ved kørsel , mere
komfortabel end en teltvogn

meninger for og i mod efterlyses

evt dansk leveradør af tilsvarende

--

Med Venlig Hilsen

nybegynder campisten
uden campingvogn endnu

Martin Kirk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-12-06 17:05

Hej

Jeg har gennem tiden mødt mange af den slags vogne rundt om i europa.
Generelt må jeg sige, at de alle er meget små vogne. (dem i dit link er også
kun 10-13 fod store) - men de må vel kunne laves større. (det kan vel også
have noget at gøre med at siden på en 6 meter vogn nok ikke er sjov at løfte
op på plads)
Hvis du sammenligner dem med en campingvogn, er der en meget væsentlig
forskel:
I en alm. campingvogn kan alt efterlades i skabene under transport, og man
kan stort set flytte ind med det samme.

I de vogne jeg har set, skal overskabene løftes ned inden kørsel, og det
begrænser jo hvor meget man kan fylde i dem.
Og så tager det næsten lige så lang tid at slå dem op, som en teltvogn.
Men smart er det da, og jeg tror også det er mere komforablet end en
teltvogn, selvom de er meget tynde i godset, og af en eller anden grund
aldrig udstyret med varme.
Så måske duer det bare ikke i det danske klima?

Der er også et problem med vægten. De vejer faktisk næsten mere end en
tilsvarende "normal" vogn.

Både Frankrig og Hoilland producerer en masse af slagsen.

Hilsen
Kim
Knaus Azur 510

Fra : Jens Allerheinm

Dato : 21-12-06 17:20

> http://www.goburcaravans.co.uk/
>
> jeg mener det må værer alletiders minmal vind modstand ved kørsel , mere
> komfortabel end en teltvogn
>
> meninger for og i mod efterlyses

SKAL man mon slå væggene ned, hvis man blot lige skal skifte plads og
har tjek med det med slinger.

--
Hilsen Jens

Fra : Knagsted

Dato : 21-12-06 18:11

> [...]
> ligende ?
>
> http://www.goburcaravans.co.uk/
>
> jeg mener det må værer alletiders minmal vind modstand ved kørsel , mere

Den ser da rigtig fin ud, den ligner vores meget. Vi har en Rapido - den er
fransk, men laves ikke mere. Den er nem at flytte med og man mærker den
stort set ikke, når man kører - heller ikke op ad Kassel-bjergene. Det tager
kun 2 minutter at slå den op/ned. Hvis man ikke har brug for fryser,
fladskærm, mikrobølgeovn og vaskemaskine og tørretumbler er så'en en fin,
den opfylder vores behov. Men køkken, toilet bord og soveplads til 2 (til
nød 3) er der skam. Vi kunne ikke tænke os en "rigtig" campingvogn, men den
er nu nok ikke egnet til vinter-camping - *S*.
Knag

Fra : Bjarne

Dato : 22-12-06 08:16

In article <45899799$0$14017$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
   "Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> writes:
> [...]
> ligende ?
>
> http://www.goburcaravans.co.uk/
>
> jeg mener det må værer alletiders minmal vind modstand ved kørsel , mere

Har du kigget på Hymer ? De har et tilsvarende "push-up" tag.

mvh,
Bjarne

Fra : Martin Kirk

Dato : 22-12-06 08:47

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Har du kigget på Hymer ? De har et tilsvarende "push-up" tag.
>
> mvh,
> Bjarne

Ja vi har kikket på HYMER TURING den type camping vogn er vi meget varme på,
vi har bemærket den gode samle kvalitet og kvalitet af træ i HYMER som man
ikke finder i ret mange mindre campingvogne, vi vil sikket købe HYMER hvis
det ikke lykkes at finde en som link til 4 personer ( se linket her er
campinge vognen ikke stører end en telt vogn alså nemer og kører med end en
hymer )
en COMPI CAMP er vi også lune på, vi kan godt bruge taget på den lukket CP
til på læsning af børenes Optimist joller der også skal med, men en CP er
stadig kun teltvogn og vi mener en campingvogn er beder i regn og fårårs
kulden.
Derfor en FOLDSAMMEN CAMPINGVOGN let og kører med, børenes optimisjoller kan
stå på taget når vi kører. En campingvogn er for os et sted at sove og lave
mad, vi har ikke behov for vaskemaskine, tv, internet, opvaskemaskine OVS.

Fra : Bent

Dato : 22-12-06 22:15

Hej Martin

For en del år siden så vi på en sådan, dengang blev de forhandlet af Odder
Caravan center, problemet var dengang prisen, den kostede det samme som en
rimelig campingvogn til fire personer, så det er nok der årsagen skal
findes.

Bent