Opgave som strækker sig over 2 regnskab
Fra : Torben Jensen

Dato : 20-12-06 16:01

Hej

Hvordan er regler for fakturering og beskatning, hvis en opgave strækker
sig over 2 regnskabsår? Dvs. påbegyndt her i 2006 og først afsluttes i
begyndelsen af næste år. Det er aftalt at projektet faktureres når det
er leveret.

Julehilsener fra Torben.

Fra : Nico de Jong

Dato : 20-12-06 17:07

"Torben Jensen" <want@no.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig over 2 regnskabsår? Dvs. påbegyndt her i 2006 og først afsluttes i
> begyndelsen af næste år. Det er aftalt at projektet faktureres når det

Principielt skal opgaven periodiseres, lige som f.eks. forsikringer, så det
arbejde der er udført i 2006 beskattes i 2006. Det er dog min erfaring at
Skat ikke tager det så nøje, hvis beløbet ikke er ret stort.
Hvis der er hardwarekøb involveret i opgaven, bør du dog nok gøre det, så
man ikke risikerer at der bliver spurgt om hvad man skal bruge dette og hint
til.
Hvis der er aftalt at du kan fakturere "undervejs", skal du nok gøre det.
Ellers skal du bruge kontoen "arbejde under udførelse"

Nico

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-12-06 17:16

Nico de Jong wrote:

> [...]
> man ikke risikerer at der bliver spurgt om hvad man skal bruge dette og hint

Der er ikke hardware involveret, det er en hjemmeside jeg har udviklet.
Men beløbet er faktisk ret stort....

> Hvis der er aftalt at du kan fakturere "undervejs", skal du nok gøre det.
> Ellers skal du bruge kontoen "arbejde under udførelse"

Det er ikke aftalt at fakturere undervejs. Først når det er afleveret.

Hilsen
Torben

Fra : Elmand

Dato : 20-12-06 22:07

> [...]
> Men beløbet er faktisk ret stort....

> Det er ikke aftalt at fakturere undervejs. Først når det er afleveret.

Du skal opgører værdien af alt igangværende arbejde pr 31.12, da du jo på
det tidspunkt
har "tjent" pengene.- Dette kan måske også være en fordel for dig afhængi
af indkomst,idet
du på den måde, måske kan jævne din indtægt, så du måske slipper for
topskat.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Torben Jensen

Dato : 21-12-06 08:50

Elmand wrote:

> [...]
> af indkomst,idet
> du på den måde, måske kan jævne din indtægt, så du måske slipper for

Det ville godt nok være bedre omvendt da indtægten i år har været bedre
end normalt pga. nogle gode opgaver. Med andre ord, hvis jeg kunne lægge
den sidste faktura i det år hvor opgaven afsluttes (2007), så kunne jeg
spare topskat i år!

Torben

Fra : Elmand

Dato : 22-12-06 01:13

> [...]
> end normalt pga. nogle gode opgaver. Med andre ord, hvis jeg kunne lægge
> den sidste faktura i det år hvor opgaven afsluttes (2007), så kunne jeg

Jamen, så opgør arbejdet lidt forsigtigt, da du jo ikke er sikker på, hvor
meget du mangler at udfører, da det resterende jo kan drille meget.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne