Andet multimedie
bentjuul 3670
Væltet Tuborgvogn
Fra : BA

Dato : 20-12-06 14:23

Rigtige NG?

Hvad hedder subjekt, når det skal bruges i Microsoft Word? Klamme?
Eksisterer ikke under "hjælp". Hvordan laver man en sådan der kan dække
flere linier?

På forhånd tak og
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : per christoffersen

Dato : 20-12-06 14:38

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Rigtige NG?
>
> Hvad hedder subjekt, når det skal bruges i Microsoft Word? Klamme?
> Eksisterer ikke under "hjælp". Hvordan laver man en sådan der kan dække
> flere linier?

Det hedder altså en tuborg klamme og ikke en tuborgvogn.
Du finder den på tastaturet ved at trykke Alt Gr (ved siden af
mellemrumstasten) + 7 ned samtidig (som regel).

/Per

Fra : Kim

Dato : 20-12-06 16:03

On Wed, 20 Dec 2006 14:23:20 +0100, "BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> wrote:

>Hvad hedder subjekt, når det skal bruges i Microsoft Word? Klamme?

>Rigtige NG?

Nej.
Den rette er : news:dk.edb.tekst.ms-word

--
Kim

Fra : BA

Dato : 20-12-06 18:53

Tank jue til bægge

Hos os har den nu altid heddet "væltet tuborgvogn" - hvilket jeg tydeligt
kan associere til.
Jeg tror jeg vil køre vognen videre til dk.kultur.sprog.
I det store udland hedder den vel ikke noget med ølvogn?

Også tak for linket til rette NG, jeg vidste ikke den eksisterede.

Fra : BA

Dato : 20-12-06 19:00

OK jeg skal nok gå til anden NG, men jeg var vist for hurtig med takken: Jeg
vil have en klamme som kan omfatte flere linier, og som udmunder i fx én
linie.

Jeg kan hverken søge på klamme eller tuborg

Fra : Lars Rindsig

Dato : 20-12-06 20:35

BA skrev:

> OK jeg skal nok gå til anden NG, men jeg var vist for hurtig med takken: Jeg
> vil have en klamme som kan omfatte flere linier, og som udmunder i fx én
> linie.

Jeg er ikke overbevist om, at det kan lade sig gøre i Word - umiddelbart
vil jeg tro, at det er nødvendigt med LaTeX eller noget andet, der er
beregnet til matematiske formler.

Så frem for sprog-gruppen, vil jeg anbefale dig at prøve i en af
tekstbehandlings-grupperne.

> Jeg kan hverken søge på klamme eller tuborg

Apropos din anden post, så hedder det curly brackets på engelsk.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : emj

Dato : 20-12-06 21:23

BA skrev:

>Jeg
>vil have en klamme som kan omfatte flere linier, og som udmunder i fx én
>linie.

Skriv først linjerne
Dernæst sætter dy klammen på. Den fundes under autofigurer i
værktøjslinjen "tegning"

Hilsen emj

Fra : BA

Dato : 20-12-06 21:55

Så har jeg lært det - og gjort det. Hvor svært kan det være? Tak

De kunne ikke dk.edb.tekst.ms-word