Lønne sit barn på 8 år ?
Fra : The Company

Dato : 20-12-06 12:38

Er der regler for om man som virksomhedsejer kan lønne sit barn og udnytte
barnets personfradrag til selv at nedbringe sin skat ?
Barnet kunne ansættes til mindre opgaver som at klistre frimærker på breve
osv.
Ellers nogle finter som selvstændige forældre kan anvende til at spare
skatterne til magthaverne ?

Tomas

Fra : Holst

Dato : 20-12-06 13:57

The Company wrote:

> Ellers nogle finter som selvstændige forældre kan anvende til at spare
> skatterne til magthaverne ?

Skatterne går ikke til magthaverne. De går til dig selv.

Du får skole til dit barn. Du får fritidsordning til dit barn. Du får
fritidstilbud, som får kommunalt støtte. Du får tandpleje til dit barn.
Du får ... ja, du får faktisk rigtig meget bare til dit barn. For slet
ikke at tale om alt det andet, du får.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 14:12

"The Company" <.@.> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv.
> Ellers nogle finter som selvstændige forældre kan anvende til at spare

Børn under 13 må ikke arbejde og kan derfor heller ikke få udstedt
skattekort, jvf lov nr. 458 af 12. juni 1996.
Børn i aldersgruppen 13-17 må kun ansættes i erhverv som er bekendtgjort i
arb.min. bekendtgørelse nr. 516 af 14. juni 1996.

/karsten

Fra : Claus Agerskov

Dato : 21-12-06 09:49

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> wrote:

> Børn under 13 må ikke arbejde og kan derfor heller ikke få udstedt
> skattekort, jvf lov nr. 458 af 12. juni 1996.

Børn må godt hjælpe til i en forælders virksomhed i mindre omfang.

Bekendtgørelse om unges arbejde §1 stk. 2
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2005/0023905.htm

Desuden må børn også arbejde inden for helt specifikke områder eksempelvis
som modeller og skuespillere, men dette kræver en tilladelse fra politiet.

Bekendtgørelse om unges arbejde §44
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2005/0023905.htm

Hvordan det skattemæssigt forholder sig, er jeg dog ikke klar over.

De herligste hilsner
--
Claus Agerskov, koordinator, ca@saldi.dk, tlf 27 59 69 96
Saldi, c/o AgerCon, Ledøjetoften 20 B, 2765 Smørum

Saldi - det frie økonomisystem på dansk .oO( www.saldi.dk )