Netopia 3347
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 20-12-06 13:36

Hejsa -

Nogen der kender til TDC's Netopia 3347 Modem-Router ?

Ved skift fra Cybercity til TDC leverede TD en sådan. Den kører fint nok og
'bag' den har jeg en Linksys WRTG54G trådløs router.

Mit problem er nu FTP!
Jeg ville gerne kunne tilgå en NAS/ PC på mit netværk 'udefra'. Feks. i IE
som [ftp://user:password@ipaddr:port].
Efter at have konfigureret min WRTG54 router, virker skidtet ikke. Uanset
hvad jeg prøver kan jeg ikke connecte via FTP. En portscan afslører også at
de porte jeg har åbnet tilsyneladen ikke er åbne alligevel !

Nogen der ved;

- om (nogle) porte default er lukkede i Netopia 3347 ?

- hvordan man konfigurer Netopia 3347? ... kender den IP men ved ikke
hvordan man tilgår konfigurationen, hvis man da overhovedet kan ?

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 16:20

Lars Rasmussen wrote:

> Nogen der ved;
>
> - om (nogle) porte default er lukkede i Netopia 3347 ?

De eneste porte som er forwardet er:

Port 25 til 192.168.1.2
Port 80 til 192.168.1.3
Port 21, 53 til 192.168.1.4

> - hvordan man konfigurer Netopia 3347? ... kender den IP men ved ikke
> hvordan man tilgår konfigurationen, hvis man da overhovedet kan ?

Routeren kan ikke konfigureres af kunden på TDC's erhvervsforbindelse, og
såvidt jeg husker koster det omkring en tusse at få ændret i opsætningen.

Da du allerede har en ethernet router, kan jeg anbefale dig at få TDC til at
ombytte din Netopia router med en stand alone modem pakke, så du kan komme
direkte på forbindelsen med din Linksys.

Hans

Fra : Kasper

Dato : 20-12-06 17:08

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> De eneste porte som er forwardet er:
>
> Port 25 til 192.168.1.2
> Port 80 til 192.168.1.3
> Port 21, 53 til 192.168.1.4

Lige for at tilføje...

Dynamsik åbning af porte indefra virker kun på 192.168.1.6-192.168.1.255 og
ikke på de andre forwardet adresser...
(Kan ikke huske hvad det hedder)

Lars, jeg har samme problem her, og jeg kan ikke skifte til modem baseret,
pga det egentlig er en hjemme arbejds plads..

Kasper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-06 00:15

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> De eneste porte som er forwardet er:
>
> Port 25 til 192.168.1.2
> Port 80 til 192.168.1.3
> Port 21, 53 til 192.168.1.4

SÅ vidt jeg ved skal port 20 også forwardes, når der bruges FTP.

Fra : Kasper

Dato : 22-12-06 13:42

> Jeg ville gerne kunne tilgå en NAS/ PC på mit netværk 'udefra'. Feks. i IE

Hvilken NAS har du ?

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 28-12-06 16:08

Jeg har en ViPower 3528 Net Disk.
Har egentligt løst 'problemet'. NAS skal have 192.168.1.3 da Netopia deril
forwarder al FTP trafik. Det fungerer udemærket.
Desværre kan man ikke have flere FTP server, da der kun er åbnet for et
temmelig begrænset antal porte.

Tak til TDC !!

Kan ikke skifte til modem, da dette er en hjemme arbejdsplads.

Med venlig hilsen

Fra : Kasper

Dato : 28-12-06 22:06

"Lars Rasmussen" <groups@dreamfabric.dk> wrote in message
> [...]
> temmelig begrænset antal porte.
>
> Tak til TDC !!
>
> Kan ikke skifte til modem, da dette er en hjemme arbejdsplads.

Hej

Jep, det kan fint virke, jeg havde ellers også en løsning hvis det var en
synology du havde :)

Kasper