Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop CS2 - tekst ser "fed" ud.
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 20-12-06 13:38

Hej

Jeg har et problem med photoshop. Vi har lige købt CS2 og jeg synes at
alle fonte ser "fede" ud, selvom jeg vælger normal.

Nogen der kender det problem og ikke mindst en løsning på det?

/Brian Bendtsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-12-06 19:02

Brian Bendtsen skrev:

> Jeg har et problem med photoshop. Vi har lige købt CS2 og jeg synes
> at alle fonte ser "fede" ud, selvom jeg vælger normal.

Det kan være fordi at 'Faux fed' er slået til i bunden af Tegn-paletten.
Det er den godt nok ikke som standard, men der kan jo ske mange særheder
for tiden. <http://tgm.dyndns.dk/photoshop/faux.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 21-12-06 08:48

Thomas G. Madsen wrote:

> Det kan være fordi at 'Faux fed' er slået til i bunden af Tegn-paletten.
> Det er den godt nok ikke som standard, men der kan jo ske mange særheder
> for tiden. <http://tgm.dyndns.dk/photoshop/faux.png>.

Tak for det, den havde jeg ikke lige opdaget og jeg er rimelig sikker på
at jeg ikke har sat den til.

/BB

Fra : KNL DtP

Dato : 21-12-06 18:52

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for det, den havde jeg ikke lige opdaget og jeg er rimelig sikker på
> at jeg ikke har sat den til.

Hvis det ikke er 'Faux fed', som gør typo'en tyk, så prøv de forskellige
settings for anti aliasing eller kantudligning, som det vist hedder på dansk.
Der findes, svjh. None, Crisp, Strong og Smooth (og tilsvarende på dansk).

Står Photoshop til at sætte teksten med Strong anti aliasing, kan den komme
til at virke en smule tyk i det.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk