Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede til lille str.?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-12-06 10:57

Hej alle!

Jeg har et foto fra digital kamera liggende på min HD! - og ansigtet fylder
stort set HELE fladen, og jeg ville godt have det ned i en str. så jeg kan
printe det ud så det kun er 1,1 centimeter i højden, da det skal bruges til
et guld hjerte til min kæreste i julegave! - meen - hvordan gør jeg det? og
med hvilken software?

Håber på en kvalificeret hjælp, for min HP software kan tilsyneladende IKKE
(Premier).

Med venlig hilsen og god dag
fra
Ove i Ringsted
Denne mail er kontrolleret
med AVG Security 2006.

Fra : steen

Dato : 20-12-06 14:18

> Håber på en kvalificeret hjælp, for min HP software kan tilsyneladende
> [...]

Du behøver ikke at investerer i det helt store software til den proces.
- Brug paint som ligger i menuen tilbehør
- Vælg billede i øverste menu + stræk/vrid
- Ændre nu vandret og lodret til evt. 5%
- Hvis det ikke passer, trykker du ctrl+z for at fortryde
- Prøv herefter med andre værdier

Det kan sagtens gøres mere prof, men ovenstående virker også.

Held og lykke
Steen

--
links for photoshop entutiaster
http://www.gral.dk

Fra : emj

Dato : 20-12-06 15:17

steen skrev:

>Det kan sagtens gøres mere prof, men ovenstående virker også.

Jeg synes nærmest at det lyder umuligt. Jeg forestiller mig et billede
på 6-8 MB, som skal bringes ned på 130pixelsx130 pixels. og tvivler
stærkt på at det kan blive godt i paint, som jeg dog ikke har
installeret.
Det drejer sig om at man vel skal kunne se, hvem billedet forestiller,
når det er udskrevet i 1,1cmx1,1 cm.
Hilsen emj

Fra : Ove Kristensen

Dato : 20-12-06 20:39

"steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Prøv herefter med andre værdier
>
> Det kan sagtens gøres mere prof, men ovenstående virker også.

Jeg siger tusind tak til alle for råd, jeg har brugt Steen's forslag om
Paint, billede/stræk/vrid 3% - og det blev rigtig godt, så nu har jeg et
guld hjerte til min kæreste med et billede af hende i den ene side, og af
mig i den anden side, så tusind tak for det - julen ER reddet
Nu håber jeg bare, at hun bli'r glad for det (har kostet kr. 1.700,00)
sååååååh..........

Med venlig hilsen og god jul samt et godt Nytår
ønskes i af
Ove i Ringsted.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-01-07 16:51

"Ove Kristensen" <dsl237123@vp.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> [...]
> reddet
> Nu håber jeg bare, at hun bli'r glad for det (har kostet kr. 1.700,00)

Man kan jo altid skifte billederne ud efterhånden )

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : mrwheel

Dato : 20-12-06 17:12

emj skrev:

> [...]
> installeret.
> Det drejer sig om at man vel skal kunne se, hvem billedet forestiller,
Jeg vil anbefale at du henter irfanview den kan hentes her -->
http://www.irfanview.com/ det er gratis, det første du gør er at
resize billedet ned til en mindre opløsning. Når dette er gjort kan
du placere markøren og så lave en markering og klippe det væk der
ikke skal bruges.

Jeg håber at denne lille vejledning kan bruges, ellers er der måske
nogle hajer her der ved hvordan det nemmere kan bruges.

irfanview er 100 % gratis at bruge og det fylder ikke meget og den kan
det man tit står og mangler.

God jul og godt nytår.

MVH
MrWheel