/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Stoppet toilet mm.
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 10:41

Hej.

Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden er
desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den, smed
vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud (vandet
sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i toilettet.
Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og når
vi går i bad.

Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i stueetagen.
Vaskemaskine i kælder.

For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
(der er også et bad i kælderen, som virker fint)

Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
resultat.

Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
betydning.

Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en
korrekt konklusion?



 
 
Christian B. Andrese~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-12-06 10:56


BorreBoy wrote:
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden er
> desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den, smed
> vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud (vandet
> sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i toilettet.
> Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og når
> vi går i bad.
>
> Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i stueetagen.
> Vaskemaskine i kælder.
>
> For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
> vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
> (der er også et bad i kælderen, som virker fint)
>
> Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
> resultat.
>
> Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
> overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
> burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en
> korrekt konklusion?

Offentlig kloak eller septiktank ?
Har du tjekket samle- og rensebrønde ?
Har du haft enten rensebånd eller renseslange igennem ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 11:03


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166608558.357085.211110@n67g2000cwd.googlegroups.com...

>Offentlig kloak eller septiktank ?

Ved jeg desværre ikke

>Har du tjekket samle- og rensebrønde ?

Ved ikke hvor de er

>Har du haft enten rensebånd eller renseslange igennem ?

Nej. Kan man selv gøre det?



Jens G (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 20-12-06 10:58

On Wed, 20 Dec 2006 10:41:28 +0100, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

[...]
>For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
>vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
>(der er også et bad i kælderen, som virker fint)

Umiddelbart vil jeg mene at hvis proppen findes udenfor huset vil
toilet og afløb i kælderen løbe over når I bruger toilet og bad i
stuen, men mindre der er ventiler der forhindrer det.

Hvis ikke der er ventiler der forhindrer stigning op gennem afløbene i
kælderen, må proppen befinde sig i samlingspunktet for faldstammerne
fra stuen og kælderen. Afløbet fra badet i kælderen må så være koblet
på længere ude, eller hvis det løber på samme sted, dækker proppen
bare ikke for det.

Hvis huset er fra 1965 og faldstammerne stadig er de gamle fra
dengang, er der nok ret stor sansynlighed for at der ikke er meget
passage i dem mere.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Lars Grau (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Lars Grau


Dato : 20-12-06 10:59

Hej

afløbsrens vil ikke virke, du skal have fat i et rensebånd, og så skal det
stoppes ned i afløbet, og jeg vil tro det er samme afløb både dit bad og
dine toiletter, du har KUN en aflåb fra huset og det er nok der problemmet
er.

Jeg ved fra mig selv at vi har en samlebrønd hvor alle vores afløb løber i
og derfra ud i vejen, og det er der vi har problemmer hver gang.

/
Lars



"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:4589054e$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. unden
> er desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den,
> smed vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud
> (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i
> toilettet.
> Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og
> når vi går i bad.
>
> Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i
> stueetagen. Vaskemaskine i kælder.
>
> For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
> vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
> (der er også et bad i kælderen, som virker fint)
>
> Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
> resultat.
>
> Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
> overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
> burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon
> en korrekt konklusion?
>
>



Christian B. Andrese~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-12-06 11:14


BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166608558.357085.211110@n67g2000cwd.googlegroups.com...
>
> >Offentlig kloak eller septiktank ?
>
> Ved jeg desværre ikke

Ved du ikke det ?
Hvad stod der i salgsopstillingen ?
Hvad betaler I for vand pr. m3 ?

> >Har du tjekket samle- og rensebrønde ?
>
> Ved ikke hvor de er

Så må du igen med at prikke med en hegnspæl af jern, been there,
done taht, så sent som i går aftes gik der 2 timer med pind, spade,
kloakrenser og grim lugt.
Hvad siger den tidligere ejer ?

> >Har du haft enten rensebånd eller renseslange igennem ?
>
> Nej. Kan man selv gøre det?

Ja, hvis man finder rensebrøndene.
Snak evt. med en nabo eller lign.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 12:33


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166609619.782359.295680@f1g2000cwa.googlegroups.com...

BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166608558.357085.211110@n67g2000cwd.googlegroups.com...
>
> >Offentlig kloak eller septiktank ?
>
> Ved jeg desværre ikke

>Ved du ikke det ?
>Hvad stod der i salgsopstillingen ?

Det er offentligt



Christian B. Andrese~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-12-06 11:16


Lars Grau wrote:
> Hej
>
> afløbsrens vil ikke virke, du skal have fat i et rensebånd, og så skal det
> stoppes ned i afløbet, og jeg vil tro det er samme afløb både dit bad og
> dine toiletter, du har KUN en aflåb fra huset og det er nok der problemmet
> er.

.....hvis der er offentlig kloak.
Er der septiktank er der 2, toaletterne til septiktank og vanske til
sivedræn.

> Jeg ved fra mig selv at vi har en samlebrønd hvor alle vores afløb løber i
> og derfra ud i vejen, og det er der vi har problemmer hver gang.

Nemlig, find brøndene og rense dem eller få en maskinstation til det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


brian (20-12-2006)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 20-12-06 12:09

gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Lars Grau (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Lars Grau


Dato : 20-12-06 12:28


"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:6e6io2hgabties8lthghlcpkc8ka7vtf2j@4ax.com...
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger


/Lars



Jens G (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 20-12-06 12:46

On Wed, 20 Dec 2006 12:28:15 +0100, "Lars Grau"
<mailFJERNDETTE@famgrau.dk> wrote:

>
>"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
>news:6e6io2hgabties8lthghlcpkc8ka7vtf2j@4ax.com...
>> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
>> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.
>
>Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
>spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger

Det er da det normale. Og som der står i Horsens Kommunes
spildevandsplan:
".... kloakeres efter separatprincip, dvs. der etableres en ledning
til husspildevand, mens overfladevand afledes separat i særskilt
ledning eller nedsives lokalt."

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

brian (20-12-2006)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 20-12-06 13:20


>Hvordan gør man det?? er det ikke en til regnvand og en til
>spildevand(toilet, bad, køkken, vaskemaskine) så bliver der 2 tilsluttinger
>
>
>/Lars


damm undskyld korrekt>

BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 12:34


"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:6e6io2hgabties8lthghlcpkc8ka7vtf2j@4ax.com...
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Har fundet nogle papirer, hvor der står ejendommen IKKE er separeret.



JJFL (25-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 25-12-06 18:48

ikke i 60 og 70 da blev der ikke separeret noget heller ikke i Horsens
FC
kloakmesteren
"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:6e6io2hgabties8lthghlcpkc8ka7vtf2j@4ax.com...
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.



Leonard (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-12-06 12:56

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>....hvis der er offentlig kloak.
>Er der septiktank er der 2, toaletterne til septiktank og vanske til
>sivedræn.

Ikke i moderne installationer, hvor alt spildevand skal samles og
renses, også det fra køkken og bad.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

brian (20-12-2006)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 20-12-06 11:28

Det
>burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
>betydning.

Ikke alle huse i Horsens er sepereret men da du lige har købt burde
det stå i papirene ihvt. hvis det er sepereret.

>
>Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon en
>korrekt konklusion?

Så skulle det jo være to forstoppelser ? ik for ellers ville der være
et sted hvor det blev samlet igen, og så pointen jo ligesom med
sepereringen.


Max (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-12-06 11:54

Hej BorreBoy

> afløb? Det burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd,
> hvis det har betydning.

Ingen garanti for separering i Horsens, ring til Buller og få ham til
at gennemgå dit kloarksystem en dag du er hjemme.

Mvh Max



Christian B. Andrese~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-12-06 13:57


BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166609619.782359.295680@f1g2000cwa.googlegroups.com...
>
> BorreBoy wrote:
> > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> > news:1166608558.357085.211110@n67g2000cwd.googlegroups.com...
> >
> > >Offentlig kloak eller septiktank ?
> >
> > Ved jeg desværre ikke
>
> >Ved du ikke det ?
> >Hvad stod der i salgsopstillingen ?
>
> Det er offentligt

OK, så samles "hele lortet" til en. Find din samlebrønd hvis du kan,
og se om den er stoppet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 15:39


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166619441.549374.142410@80g2000cwy.googlegroups.com...


>OK, så samles "hele lortet" til en. Find din samlebrønd hvis du kan,
>og se om den er stoppet.

Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer

Så "banditten" må befinde sig i den store 100cm. brønd (eller hvad det nu
er), som desværre ligger under stenene i min indkørsel



Christian B. Andrese~ (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-12-06 13:59


brian wrote:
> gutter man seperere altså vand i horsens så vi har to afløb til gaden
> hvis man er tilsluttet offentligt anlæg.

Er du ikke sikker på at at det så er overfladevand og alt det andet ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


nospam (20-12-2006)
Kommentar
Fra : nospam


Dato : 20-12-06 16:26

Hej "borreboy"
Vi har haft det samme problem med alle vores afløb i badeværelset.
Kaustisk soda og rensebånd kunne ikke løse problemet.
Hvis du bor i parcelhus har du højst sandsynligvis en kloak under dine
fliser (eller lign.) i din indkørsel.
Hører du til Hedensted kommune finder du disse tegninger på teknisk
forvaltning i Uldum (de er gratis)
Derefter kunne du jo ringe efter Bøgballe Kloakservice (Løsning), som fixede
mine afløb og som ordner dit lille problem for kr. ca. 850,- Har du en
højtryksrenser kan du selv fixe problemet (med af
løbet og ikke hunden) hvis du investerer i et rørrensningssæt.

Håber at du kan bruge dette svar til noget

venligst
henrik


"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:4589054e$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden
> er desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den,
> smed vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud
> (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i
> toilettet.
> Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og
> når vi går i bad.
>
> Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i
> stueetagen. Vaskemaskine i kælder.
>
> For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
> vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
> (der er også et bad i kælderen, som virker fint)
>
> Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
> resultat.
>
> Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
> overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
> burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon
> en korrekt konklusion?
>
>



Ivan (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ivan


Dato : 20-12-06 17:05

Dav

Hvad med de to ø30 og ø40 brønde inden ø100 kan du finde dem?
Jeg ser at du har 2 gulvafløb i kælderen, hvilket er der koblet et toliet
på? Hvor er toliet koplet på fra stuen?
Det ser ud som om du har tre(3) faldstammer, lige i midtern ved ga. på den
anden side af vægen er der to små cirkler og en mere i samme linie på anden
side af næste væg, hvor går disse hen?

Hvad med håndvaske, trækker de?
Hvor står det bad i kælderen? Hvis nu at bad i kælderen står i bunden af din
tegning, ved det gulvafløb så ligger proppen før grenrør. Hvis der ikke er
ændret på forholdene, i følge tegning.


"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:4589054e$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden
> er desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den,
> smed vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud
> (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i
> toilettet.
> Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og
> når vi går i bad.
>
> Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i
> stueetagen. Vaskemaskine i kælder.
>
> For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
> vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
> (der er også et bad i kælderen, som virker fint)
>
> Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
> resultat.
>
> Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
> overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
> burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon
> en korrekt konklusion?
>
>



BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 18:14


"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse
news:d27bc$45895f37$55da8c28$4802@news.galnet.dk...
> Dav
>
> Hvad med de to ø30 og ø40 brønde inden ø100 kan du finde dem?

Alle brøndene er under min indkørsel

> Jeg ser at du har 2 gulvafløb i kælderen, hvilket er der koblet et toliet
> på? Hvor er toliet koplet på fra stuen?
> Det ser ud som om du har tre(3) faldstammer, lige i midtern ved ga. på den
> anden side af vægen er der to små cirkler og en mere i samme linie på
> anden side af næste væg, hvor går disse hen?
>
> Hvad med håndvaske, trækker de?

Køkkenvasken klukker konstant.

> Hvor står det bad i kælderen? Hvis nu at bad i kælderen står i bunden af
> din tegning, ved det gulvafløb så ligger proppen før grenrør. Hvis der
> ikke er ændret på forholdene, i følge tegning.

Har sendt en tegning til i binaer.dk - med toilet og afløb som jeg tror det
ser ud.



Maria Frederiksen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 20-12-06 19:16

> Alle brøndene er under min indkørsel

Ingen grund til at være negativ - det var værre, hvis du ikke kunne finde
dem. Af med låget, og den første, der er tom og tør skal du ned med en split
eller en slange - pas på, for når det går hul, så kommer der meget, og det
er ikke lutter lagkage.

Mvh Maria



BorreBoy (20-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 20-12-06 19:23


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:45897e07$0$20257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Alle brøndene er under min indkørsel
>
> Ingen grund til at være negativ - det var værre, hvis du ikke kunne finde
> dem. Af med låget, og den første, der er tom og tør skal du ned med en
> split eller en slange - pas på, for når det går hul, så kommer der meget,
> og det er ikke lutter lagkage.

Problemet er jo at komme ned til låget...



Maria Frederiksen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 20-12-06 21:34

> Problemet er jo at komme ned til låget...

Åhh - noget med en masse jord og småsten? Eller måske endda en hel
fliserække? Det er nok bedre at få det gjort nu frem for at stå med totalt
stoppede kloakrør i julen.

Mvh Maria



Ivan (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ivan


Dato : 20-12-06 17:09

Dav igen igen

Jeg glemte lige at sige at du bør jo nok for dæksler op i terræn.



JJFL (27-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 27-12-06 11:41

Det er faktisk lovkrav at dæksler skal føres til terræn da de også skal
virke som udluftning.
FC
kloakmesteren
"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse
news:f0b29$45895ff1$55da8c28$5553@news.galnet.dk...
> Dav igen igen
>
> Jeg glemte lige at sige at du bør jo nok for dæksler op i terræn.
>



Ivan (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Ivan


Dato : 27-12-06 19:15


"JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
news:45924c7c$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er faktisk lovkrav at dæksler skal føres til terræn da de også skal
> virke som udluftning.

ved det men det er jo ikke sikkert at ham/hende der har lagt sten i
indkørlse ved det.



JJFL (28-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 28-12-06 22:24


"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse
news:7cd00$4592b7fd$55dac7c2$20137@news.galnet.dk...
>
> "JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
> news:45924c7c$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Det er faktisk lovkrav at dæksler skal føres til terræn da de også skal
>> virke som udluftning.
>
> ved det men det er jo ikke sikkert at ham/hende der har lagt sten i
> indkørlse ved det.
>Nej desværre
FC
kloakmesteren



Henning (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-12-06 21:41

On Wed, 20 Dec 2006 10:41:28 +0100, "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden er
>desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den, smed
>vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud (vandet
>sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i toilettet.
>Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og når
>vi går i bad.

OT: Det må da være en kæmpe-hund, hvis den kan være skyld i
problemerne? En hundelort er vel ikke meget anderledes end et
menneskes - så problemet var nok opstået alligevel


TOSB (21-12-2006)
Kommentar
Fra : TOSB


Dato : 21-12-06 00:18

BorreBoy wrote:
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund.
> Hunden er desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op
> efter den, smed vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer
> med at trække ud (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis
> med at smide det i toilettet. Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser
> når vaskemaskinen kører,
> og når vi går i bad.
>
snip

> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det
> mon en korrekt konklusion?

Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig, og
så har det været køkkenrulle i store mængder.
Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
inden der går videre til det offentlige system.
Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og beskyttelsesbriller),
for hos mig har det vist sig, at der nærmest er blevet opbygget noget, der
ligner en pyramide af lo.. og papir, der forhindrer afløbet fra bad, køkken
mv.
Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
man skal bare ikke gentage sine fejltagelser

PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel ligger
garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
God fornøjelse.

Mvh
Torben


--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,
for du ved ikke, om du har det i morgen!





TOSB (21-12-2006)
Kommentar
Fra : TOSB


Dato : 21-12-06 01:05

TOSB wrote:
> BorreBoy wrote:
>> Hej.
>>
klip


> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
> God fornøjelse.

Supplerende - min højtryksspuler købt i Alid er tjent hjem mange gange i
besparelsen ved rekvirering af slamsugeren, og så har jeg endda gavn af den
til mange andre udendørs sysler!

mvh
Torben
--
mangler du en skøn sejlbåd - så besøg
http://www.skovbach.nyka.dk



BorreBoy (21-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 21-12-06 07:37


"TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:d0aec$4589c4a7$5293ee90$9065@news.arrownet.dk...
> Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
> som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig,
> og så har det været køkkenrulle i store mængder.
> Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
> inden der går videre til det offentlige system.
> Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
> højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og
> beskyttelsesbriller), for hos mig har det vist sig, at der nærmest er
> blevet opbygget noget, der ligner en pyramide af lo.. og papir, der
> forhindrer afløbet fra bad, køkken mv.
> Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
> man skal bare ikke gentage sine fejltagelser
>
> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
> God fornøjelse.

Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet her
i gruppen. Tak



HamSelv (21-12-2006)
Kommentar
Fra : HamSelv


Dato : 21-12-06 08:52


"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:458a2b94$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:d0aec$4589c4a7$5293ee90$9065@news.arrownet.dk...
>> Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
>> som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig,
>> og så har det været køkkenrulle i store mængder.
>> Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
>> inden der går videre til det offentlige system.
>> Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
>> højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og
>> beskyttelsesbriller), for hos mig har det vist sig, at der nærmest er
>> blevet opbygget noget, der ligner en pyramide af lo.. og papir, der
>> forhindrer afløbet fra bad, køkken mv.
>> Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
>> man skal bare ikke gentage sine fejltagelser
>>
>> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
>> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
>> God fornøjelse.
>
> Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet
> her i gruppen. Tak
>
En sidste lille ting, toiletpapir er af den beskaffenhed at det går i
"opløsning" når det kommer i kontakt med vand, hvorimod
køkkenrulle, servietter og det meste andet papir ikke har den beskaffenhed
og følgen deraf er propper.

God jul til alle



BorreBoy (21-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 21-12-06 10:54


"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:458a2b94$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:d0aec$4589c4a7$5293ee90$9065@news.arrownet.dk...
>> Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
>> som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig,
>> og så har det været køkkenrulle i store mængder.
>> Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
>> inden der går videre til det offentlige system.
>> Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
>> højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og
>> beskyttelsesbriller), for hos mig har det vist sig, at der nærmest er
>> blevet opbygget noget, der ligner en pyramide af lo.. og papir, der
>> forhindrer afløbet fra bad, køkken mv.
>> Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
>> man skal bare ikke gentage sine fejltagelser
>>
>> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
>> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
>> God fornøjelse.
>
> Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet
> her i gruppen. Tak

Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt skal
det gå?



TOSB (21-12-2006)
Kommentar
Fra : TOSB


Dato : 21-12-06 11:34

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> wrote in message
news:458a599e$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>klip

> Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt
> skal det gå?
Hos mig løber det bare videre og ud i det offentlige - altså står der ikke
vand op til dæksel. Det lyder som om, at afløbet fra din fordelerbrønd er
stoppet. Prøv at bruge et skaft eller lignende og se, om du ikke kan få hul
på proppen.

Har lige tørret opkast op fra den ene hund. Brugte køkkenrulle, som ganske
rigtigt ikke går i opløsning.
Derfor ligger det nu i skraldespanden

Mvh
Torben



Christian B. Andrese~ (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-12-06 09:35


BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166619441.549374.142410@80g2000cwy.googlegroups.com...
>
>
> >OK, så samles "hele lortet" til en. Find din samlebrønd hvis du kan,
> >og se om den er stoppet.
>
> Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer

Jeg kan ikke læse dk.binaer, men du kan sende den til trav SNABELA
tiscali DOT dk

> Så "banditten" må befinde sig i den store 100cm. brønd (eller hvad det nu
> er), som desværre ligger under stenene i min indkørsel

Sandsynligvis, det er surt

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Jens G (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 21-12-06 09:52

On 21 Dec 2006 00:35:20 -0800, "Christian B. Andresen"
<travabcd@tiscaliabcd.dka> wrote:

>> Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer
>
>Jeg kan ikke læse dk.binaer, men du kan sende den til trav SNABELA
>tiscali DOT dk

Er der nogen grund til at camouflere mailadressen når den står i klar
tekst i From feltet?

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Christian B. Andrese~ (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-12-06 10:18


Jens G wrote:
> On 21 Dec 2006 00:35:20 -0800, "Christian B. Andresen"
> <travabcd@tiscaliabcd.dka> wrote:
>
> >> Har fundet en grundplan. Er postet i news:dk.binaer
> >
> >Jeg kan ikke læse dk.binaer, men du kan sende den til trav SNABELA
> >tiscali DOT dk
>
> Er der nogen grund til at camouflere mailadressen når den står i klar
> tekst i From feltet?

Næ, det har du da ret i

Heldigvis bruger jeg den faktisk ikke mere, den er allerede
oversvømmet med spam.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Christian B. Andrese~ (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-12-06 11:16


BorreBoy wrote:
> "BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
> news:458a2b94$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> >
> > "TOSB" <tsbachfjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> > news:d0aec$4589c4a7$5293ee90$9065@news.arrownet.dk...
> >> Ja det er der ikke tvivl om. Vi har TO store hunde og har gjort det samme
> >> som I har - smidt papir og andet via toilettet - også når de brækker sig,
> >> og så har det været køkkenrulle i store mængder.
> >> Der er kun én vej. Grav ned til det sted, hvor dine afløb løber sammen,
> >> inden der går videre til det offentlige system.
> >> Jeg har klaret det - og klarer det hver 4. eller 5. år - ved hjælp af en
> >> højtryksrenser (husk passende påklædning, handsker og
> >> beskyttelsesbriller), for hos mig har det vist sig, at der nærmest er
> >> blevet opbygget noget, der ligner en pyramide af lo.. og papir, der
> >> forhindrer afløbet fra bad, køkken mv.
> >> Let at spule væk, og så kører det hele på upåklagelig vis, som det skal -
> >> man skal bare ikke gentage sine fejltagelser
> >>
> >> PS: Det er lettere nu, hvor der ikke er frost i jorden, og dit dæksel
> >> ligger garanteret ikke ret langt nede - måske kun 30-40 cm.
> >> God fornøjelse.
> >
> > Jeg vil begynde at grave - og takker samtidig alle dem, der har hjulpet
> > her i gruppen. Tak
>
> Er kommet ned til en af dem. Vandet står helt op under låget. Hvor højt skal
> det gå?

Kun lige til forbindelse til den næste.
Du bliver nødt til at ringe tile et kloak firma eller en
maskinstation.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


BorreBoy (21-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 21-12-06 13:33


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166696183.241284.18580@42g2000cwt.googlegroups.com...

>Kun lige til forbindelse til den næste.
>Du bliver nødt til at ringe tile et kloak firma eller en
>maskinstation.

Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen
mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå efter min
brønd, mod vejen...



Max (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-12-06 14:50

Hej BorreBoy

> Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
> Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen

Sidst gav jeg 800 kr.

> mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå
> efter min brønd, mod vejen...

Hvis det er uden for hækken er det kommunens problem, men så
kommer de også selv og suger.

Mvh Max



JJFL (27-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 27-12-06 11:53

Grænsen mellem offentlig kloak og privat er ved første retningsændring på
grunden hvis ikke andet er tinglyst. Det er jævnfør Dansk Standart 432/2 af
1994 og den kan kun fraviges ved tinglysning. Det er biblen for kloakering
på privat område. men gælder til gengæld ikke på offentligt område.
På privat område skal alt der vedrører kloakering udføres af en Alt
kloakmester undtaget nedsivning af regnvand fra parcelhuse og landbrugets
driftsbygninger dette kræver dog stadig kodkendelse fra teknisk forvaltning.
På offentligt område må kloakering udføres af alle med mindre andet er
krævet i licitationsmaterialet.
FC
kloakmesteren
"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:458a911b$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej BorreBoy
>
>> Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
>> Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen
>
> Sidst gav jeg 800 kr.
>
>> mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå
>> efter min brønd, mod vejen...
>
> Hvis det er uden for hækken er det kommunens problem, men så
> kommer de også selv og suger.
>
> Mvh Max
>
>



Ivan (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Ivan


Dato : 27-12-06 19:17


"JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
news:45924f7a$0$14016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Grænsen mellem offentlig kloak og privat er ved første retningsændring på
> grunden hvis ikke andet er tinglyst. Det er jævnfør Dansk Standart 432/2
> af 1994 og den kan kun fraviges ved tinglysning. Det er biblen for
> kloakering på privat område. men gælder til gengæld ikke på offentligt
> område.
> På privat område skal alt der vedrører kloakering udføres af en Alt
> kloakmester undtaget nedsivning af regnvand fra parcelhuse og landbrugets
> driftsbygninger dette kræver dog stadig kodkendelse fra teknisk
> forvaltning.
> På offentligt område må kloakering udføres af alle med mindre andet er
> krævet i licitationsmaterialet.

Ja er det egentlig ikke noget underligt noget??
HL må alle ligge, men 10 m privat skal der være papirer og alt sådan noget.
Underligt ikke



JJFL (28-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 28-12-06 22:23


"Ivan" <denne@dur.ej> skrev i en meddelelse
news:1b21c$4592b88f$55dac7c2$21615@news.galnet.dk...
>
> "JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com> skrev i en meddelelse
> news:45924f7a$0$14016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Grænsen mellem offentlig kloak og privat er ved første retningsændring på
>> grunden hvis ikke andet er tinglyst. Det er jævnfør Dansk Standart 432/2
>> af 1994 og den kan kun fraviges ved tinglysning. Det er biblen for
>> kloakering på privat område. men gælder til gengæld ikke på offentligt
>> område.
>> På privat område skal alt der vedrører kloakering udføres af en Alt
>> kloakmester undtaget nedsivning af regnvand fra parcelhuse og landbrugets
>> driftsbygninger dette kræver dog stadig kodkendelse fra teknisk
>> forvaltning.
>> På offentligt område må kloakering udføres af alle med mindre andet er
>> krævet i licitationsmaterialet.
>
> Ja er det egentlig ikke noget underligt noget??
> HL må alle ligge, men 10 m privat skal der være papirer og alt sådan
> noget. Underligt ikke
>Jo men det er vel et spørgsmål om at have en at tvære ansvaret over på.
på privat område har man så kloakmesteren.
Offentligt område har man jo så resten af samfundet til at betale regningen
Det offentlige område er jo på mange områder selvforsikret.
FC
kloakmesteren



Christian B. Andrese~ (21-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-12-06 15:29


BorreBoy wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166696183.241284.18580@42g2000cwt.googlegroups.com...
>
> >Kun lige til forbindelse til den næste.
> >Du bliver nødt til at ringe tile et kloak firma eller en
> >maskinstation.
>
> Så kom den lokale kloakmand og sugede. Det hjalp.
> Spændende hvad de 10 min. arbejde kom til at koste. Jeg har vel ingen
> mulighed for at sende regningen videre til kommunen? Stoppelsen lå efter min
> brønd, mod vejen...

Dejligt at høre.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Stig Johansen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 22-12-06 07:51

BorreBoy wrote:

[snip problemstilling]

Jeg kan se du har fået løst dit problem, men her kommer lige et ekstra hint:
Mange af de gamle kloakker er dimensioneret til at der skal /noget/ vand
igennem.

Ud over papiret, ligner det ganske meget et problem, jeg hjalp min genbo
med.

Hans kloak var stoppet et eller andet sted mellem hus og vej, ligesom din
var.

Hans/deres 'problem' var, at der ikke altid blev trukket ud når der kun var
lavet 'småt', for at spare på vandet. Jeg kan ikke lige huske om der også
er lavt skyl på toilettet.

Det medførte, at der ikke var vand nok til at bære de 'store ting' helt ud,
så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne komme
forbi - og tørrede osv.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

BorreBoy (22-12-2006)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 22-12-06 08:55


"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:458b815f$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> BorreBoy wrote:
>
> [snip problemstilling]
>
> Jeg kan se du har fået løst dit problem, men her kommer lige et ekstra
> hint:
> Mange af de gamle kloakker er dimensioneret til at der skal /noget/ vand
> igennem.
>
> Ud over papiret, ligner det ganske meget et problem, jeg hjalp min genbo
> med.
>
> Hans kloak var stoppet et eller andet sted mellem hus og vej, ligesom din
> var.
>
> Hans/deres 'problem' var, at der ikke altid blev trukket ud når der kun
> var
> lavet 'småt', for at spare på vandet. Jeg kan ikke lige huske om der også
> er lavt skyl på toilettet.
>
> Det medførte, at der ikke var vand nok til at bære de 'store ting' helt
> ud,
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne
> komme
> forbi - og tørrede osv.

Sikke da noget lort. Jeg synes nu nok kæresten bruger rigeligt vand
Men tak for tippet. Tror jeg vil sende en ordentlig balje regnvand igennem
et par gange om ugen.



Stig Johansen (23-12-2006)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 23-12-06 07:59

BorreBoy wrote:

> Sikke da noget lort. Jeg synes nu nok kæresten bruger rigeligt vand
> Men tak for tippet. Tror jeg vil sende en ordentlig balje regnvand igennem
> et par gange om ugen.

God idé - vi løste hans problem ved at flytte et af nedløbene over i den
første brønd.

Men det er jo ikke sikkert du har problemet mere, når du ikke mere smider så
meget papir i.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

JJFL (28-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 28-12-06 22:33


"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:458b815f$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> BorreBoy wrote:
>
> [snip problemstilling]
>
> Jeg kan se du har fået løst dit problem, men her kommer lige et ekstra
> hint:
> Mange af de gamle kloakker er dimensioneret til at der skal /noget/ vand
> igennem.
>
> Ud over papiret, ligner det ganske meget et problem, jeg hjalp min genbo
> med.
>
> Hans kloak var stoppet et eller andet sted mellem hus og vej, ligesom din
> var.
>
> Hans/deres 'problem' var, at der ikke altid blev trukket ud når der kun
> var
> lavet 'småt', for at spare på vandet. Jeg kan ikke lige huske om der også
> er lavt skyl på toilettet.
>
> Det medførte, at der ikke var vand nok til at bære de 'store ting' helt
> ud,
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne
> komme
> forbi - og tørrede osv.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen
Kloaker som er dimensioneret efter dansk standart 432/1 fra før 1994 kan
ikke klare toilet med et skyl på under 9 liter.
Så er dit hus ældre end 1994 så glem alt om toilet med lavt skyl
Som kuriosum vil jeg lige nævne og det gælder specielt for de ældre
betonrør, at den største trussel for kloakken er vatpinde.
FC
kloakmesteren



Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-12-06 09:27


Stig Johansen (@) wrote:
> BorreBoy wrote:
>
> [snip problemstilling]
>
> Jeg kan se du har fået løst dit problem, men her kommer lige et ekstra hint:
> Mange af de gamle kloakker er dimensioneret til at der skal /noget/ vand
> igennem.
>
> Ud over papiret, ligner det ganske meget et problem, jeg hjalp min genbo
> med.
>
> Hans kloak var stoppet et eller andet sted mellem hus og vej, ligesom din
> var.
>
> Hans/deres 'problem' var, at der ikke altid blev trukket ud når der kun var
> lavet 'småt', for at spare på vandet. Jeg kan ikke lige huske om der også
> er lavt skyl på toilettet.
>
> Det medførte, at der ikke var vand nok til at bære de 'store ting' helt ud,
> så l*rten stoopede på halvvejen - og tørrede, så den næste ikke kunne komme
> forbi - og tørrede osv.

Netop derfor har jeg besluttet mig at så længe vi har de gamle
kloakrør så er sparetoiletter bandlyst hos os.
Vi betaler 10 kr / m3 vand, og de penge jeg vil spare på
sparetoiletter kan jeg hurtigt komme til at bruge på slamsugeren.
Så der laves fuld skyl altid.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Rene Joergensen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 22-12-06 10:40

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Vi betaler 10 kr / m3 vand, og de penge jeg vil spare på

Det satme godt nok billigt. Er det incl. afledningsafgift und alles?

--
-René


Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-12-06 10:44


Rene Joergensen wrote:
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:
>
> > Vi betaler 10 kr / m3 vand, og de penge jeg vil spare på
>
> Det satme godt nok billigt. Er det incl. afledningsafgift und alles?

Nej, vi har septiktank, så vi betaler ikke vandafledningsafgift.
Vi skal så betale for tømning af de 2 septiktanke, ca. 1200 kr / år.

Desuden så går næsten 1/4 af vores vandforbrug til hestene, så det
ville da også være urimeligt at skulle betale vandafledningsafgift
for det vand.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Rene Joergensen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 22-12-06 10:57

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Nej, vi har septiktank, så vi betaler ikke vandafledningsafgift.
> Vi skal så betale for tømning af de 2 septiktanke, ca. 1200 kr / år.

Ah, okay. Det lød også for godt til at være sandt :)

> Desuden så går næsten 1/4 af vores vandforbrug til hestene, så det
> ville da også være urimeligt at skulle betale vandafledningsafgift
> for det vand.

Kommunen er ligeglad med hvor i gør af det. Vi andre skal også betale
afledningsafgift hvis vi vander haven med det (så det gør jeg ikke).

--
-René


Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-12-06 11:01


Rene Joergensen wrote:
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:
>
> > Nej, vi har septiktank, så vi betaler ikke vandafledningsafgift.
> > Vi skal så betale for tømning af de 2 septiktanke, ca. 1200 kr / år.
>
> Ah, okay. Det lød også for godt til at være sandt :)

Men det er det skam.
Men det er stadig meget billigere for os end hvis vi havde kloakeret.

> > Desuden så går næsten 1/4 af vores vandforbrug til hestene, så det
> > ville da også være urimeligt at skulle betale vandafledningsafgift
> > for det vand.
>
> Kommunen er ligeglad med hvor i gør af det. Vi andre skal også betale
> afledningsafgift hvis vi vander haven med det (så det gør jeg ikke).

Det ved jeg godt

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Rene Joergensen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 22-12-06 11:16

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Men det er stadig meget billigere for os end hvis vi havde kloakeret.

Ja, det må det være
Vi betaler alt for meget; 65,- pr. m³ alt incl.

--
-René


Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-12-06 11:29


Rene Joergensen wrote:
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:
>
> > Men det er stadig meget billigere for os end hvis vi havde kloakeret.
>
> Ja, det må det være
> Vi betaler alt for meget; 65,- pr. m³ alt incl.

Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

Randers Kommune tager ca. 16,50 i aflednignsafgift, så 1 m3 koster
under 30 kr i Randers.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


Rene Joergensen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 22-12-06 11:37

Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:

> Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
> vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

Jeg lyver ikke for dig.

<http://www.roennede.dk/info.asp?infoId=1322041>

Og så en tier oveni til vandværket for vandet.

--
-René


Steen Andersen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 22-12-06 17:05



>Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
>vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.

>Randers Kommune tager ca. 16,50 i aflednignsafgift, så 1 m3 kosterZ>
>under 30 kr i Randers.

Vejgaard vandværk, Aalborg: ca. 44 kr /m3 incl afgift. Men så har Vejgaard
Vandværk også lige vundet en pris for Danmarks bedste vand!
-Steen




Lars Grau (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Lars Grau


Dato : 22-12-06 17:29


"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:458c0240$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
>>Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
>>vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.
>
>>Randers Kommune tager ca. 16,50 i aflednignsafgift, så 1 m3 kosterZ>
>>under 30 kr i Randers.
>
> Vejgaard vandværk, Aalborg: ca. 44 kr /m3 incl afgift. Men så har Vejgaard
> Vandværk også lige vundet en pris for Danmarks bedste vand!
> -Steen
>
>
>

Gindsted nord for aalborg 25,57 m3 incl alt, men plus 200 kr. i fast udgift.

/Lars



Mads Lie Jensen (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 22-12-06 20:15

On Fri, 22 Dec 2006 17:29:29 +0100, "Lars Grau"
<mailFJERNDETTE@famgrau.dk> wrote:

>Gindsted nord for aalborg 25,57 m3 incl alt, men plus 200 kr. i fast udgift.

Her i Rakkeby giver jeg 1,50 kr/m3 for vand, 5 kr/m3 i vandskat og 400
kr i fast afgift. Jeg er ikke tilsluttet offentlig kloak. Så vidt jeg
lige kan se dog + moms. Ved 50 m3/år er det lige godt 18 kroner/m3.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk

Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-12-06 11:57


Rene Joergensen wrote:
> Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> wrote:
>
> > Det tror jeg ikke på, det koster da ikke meget over 30 kr incl.
> > vandafledningsafgift. Jeg mener vores pris er ca. 1/3 del.
>
> Jeg lyver ikke for dig.
>
> <http://www.roennede.dk/info.asp?infoId=1322041>
>
> Og så en tier oveni til vandværket for vandet.

Hold da op, det er da helt vildt !!!

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk


JJFL (25-12-2006)
Kommentar
Fra : JJFL


Dato : 25-12-06 15:18

Med den viden du har om dit kloaksystem vil jeg foreslå du kontakter en
kloakmester men jeg gider altså ikke køre til Horsens
fc
KLOAKMESTEREN
"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse
news:4589054e$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Min kæreste og jeg, har købt et hus fra 1965 - og nu også en hund. Hunden
> er desværre ikke renlig endnu, og i starten, når vi tørrede op efter den,
> smed vi papiret i toilettet. Toilettet fik så problemer med at trække ud
> (vandet sank langsomt), så vi stoppede naturligvis med at smide det i
> toilettet.
> Nu er vi så begyndt at få små oversvømmelser når vaskemaskinen kører, og
> når vi går i bad.
>
> Huset er i 2 plan: stue og kælder. Toilet på hver etage og bad i
> stueetagen. Vaskemaskine i kælder.
>
> For at ridse det op: begge toiletter synker meget langsomt - afløb med
> vaskemaskine løber over - afløb ved bad løber over.
> (der er også et bad i kælderen, som virker fint)
>
> Jeg har brugt en svupper i timevis, samt flere liter afløbsrens - uden
> resultat.
>
> Jeg kan godt forstå toiletterne kan ha' problemer, da vi jo desværre har
> overfodret dem; men hvorfor er der også problemer med de andre afløb? Det
> burde da være 2 separate systemer...? Bor i Horsens Syd, hvis det har
> betydning.
>
> Min eneste forklaring er, at de er en stoppelse udenfor huset. Er det mon
> en korrekt konklusion?
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste