Scroll til bunden
Fra : Leif Neland

Dato : 20-12-06 10:27

Jeg har en cgi, der genererer en log, der løbende skal vises for brugeren.
Det virker fint, blot man ikke bruger elementer, der skal lukkes før
indholdet bliver vist, dvs det duer ikke med en table.

Der bliver pænt vist en linie af gangen, ca en ny linie pr sekund eller to.

Men når siden er fyldt op, scrolles der ikke automatisk, det må man gøre
manuelt.

Hvordan kan man få det til at scrolle automatisk?

Noget javascript i starten, der regelmæssigt scroller i bunden?
Det duer ikke med "onLoad", da siden jo ikke er loaded færdig, det tager fra
minutter til halve timer...

Eller noget på hver linie, der siger "vis mig"...?

Leif

Fra : Thrane

Dato : 21-12-06 08:25

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Det duer ikke med "onLoad", da siden jo ikke er loaded færdig, det tager
fra
> minutter til halve timer...

OnLoad behøver ikke nødvendigvis at knytte sig til body, men kan kobles på
en et andet element der loader i starten...

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-06 13:03

Thrane skrev:

> OnLoad behøver ikke nødvendigvis at knytte sig til body, men
> kan kobles på en et andet element der loader i starten...

Onload findes kun til body og frameset. Det er muligt at det virker
med onload på andre elementer i visse browsere, men jeg ville ikke
regne med det.

Man kan i stedet indsætte et script der starter funktionen direkte
- noget a la:

<script type="text/javascript">
function doThis(){
}

doThis();

</script>

- evt. kombineret med setTimeOut så funktionen køres kontinuerligt.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 21-12-06 15:46

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Onload findes kun til body og frameset. Det er muligt at det virker
> med onload på andre elementer i visse browsere, men jeg ville ikke
> regne med det.

Det virker i IE, FF og OP med OnLoad på img...!?

/Thrane

Fra : Leif Neland

Dato : 25-12-06 12:08

Thrane wrote:
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Det virker i IE, FF og OP med OnLoad på img...!?
>
> /Thrane

Kan vi få et praktisk eksempel?

while not eof
noget_der_tager_lang tid()
print resultat
print "<script type=text/javascript>....scroll_til_bunden()</script>"
end while

Leif