Netværk mellem xp home og xp pro
Fra : Ditte H

Dato : 20-12-06 09:43

Hej

Jeg har lige fået en bærbar med xphome, og jeg har en gammel stationær
med xp pro.
Jeg har sat et netværkskabel ind i dem begge, direkte forbundet.
Forbindelsen melder begrænset eller ingen forbindelse (gul trekant)

Findes der en dansk guide, så jeg kan få forbindelse, skal hente nogle
filer fra den stationære til den bærbare.

Hilsen Ditte

Fra : Lars Grau

Dato : 20-12-06 10:43

Du har husket at det skal være et krydset kabel hvis det er mellem pc?er
uden brug af router/switch??

/lars

Fra : Ditte H

Dato : 20-12-06 10:53

Lars Grau udtrykte præcist:
> Du har husket at det skal være et krydset kabel hvis det er mellem pc?er uden
> brug af router/switch??
>
> /lars

Hej

Det er et krydset kabel.
Det har været brugt til ligende ting før.

Hilsen Ditte

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-12-06 13:40

On Wed, 20 Dec 2006 10:53:15 +0100, Ditte H <sporg@.dk> wrote:

> Det er et krydset kabel.

Hvis pc'erne er direkte forbundet skal du enten konfigurere statiske
IP-adresser på dem (fx 192.168.1.2 og 192.168.1.3) eller leve med, at
de siger, forbindelsen er begrænset.

Det med, at 'forbindelsen er begrænset' er bare Windows' måde at sige
på, at den ikke fik svar fra en DHCP-server.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 20-12-06 13:25

> [...]
>
> Findes der en dansk guide, så jeg kan få forbindelse, skal hente nogle
> filer fra den stationære til den bærbare.

De skal være på samme IP-net, gul trekant indikerer ofte, at de ikke er..

...::JMJ::..

Fra : Ditte H

Dato : 20-12-06 19:04

> De skal være på samme IP-net, gul trekant indikerer ofte, at de ikke er..
>
> ..::JMJ::..

Hej

Jeg aner ikke hvad det er du mener, ved desværre ikke meget om netværk.
Derfor jeg godt kunne tænke mig en punkt for punkt vejledning.

Hilsen Ditte

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-12-06 08:38

Ditte H udtrykte præcist:

> Hej
>
> Jeg aner ikke hvad det er du mener, ved desværre ikke meget om netværk.
> Derfor jeg godt kunne tænke mig en punkt for punkt vejledning.
>
> Hilsen Ditte

Du kan evt. se Asbjørns posting..
Meen, hvis den ene PC har en IP-adresse som fx 192.168.1.1 og den anden
fx 10.0.0.1, så er de ikke på samme net og kan ikke se hinanden.
Giv dem fast IP, den ene fx 192.168.1.1 og den anden 192.168.1.2 (med
samme netmaske: 255.255.255.0), så spiller det.
...::JMJ::..

Fra : Lars Grau

Dato : 21-12-06 08:52

Hej igen

Der ligger en forklaring på denne adresse
www.famgrau.dk/ip/

Til jer andre kan I ikke lige checke den igemmen, jeg tror det hele er med.

God jul

Fra : brian

Dato : 21-12-06 10:49

Så vidt jeg kan se har du det hele med

Det er så bare vigtigt at man når man har lavet sådan et netværk og
vil have den ene pc tilbage på et kabel modem at man beder netkortet
hente fra DHCP serveren igen

Fra : Lars Grau

Dato : 21-12-06 12:16

Ja det er rigtigt nok, jeg skriver lige noget til omkring det

/ Lars