Chokolade
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-06 09:09

Hej

Så kom man ellers hurtigt ud af sengen.

Min mand vækkede mig, for at spørge hvor meget der var tilbage i en
æske chokolade, vi havde købt i går aftes. Jeg havde taget et stykke,
Siri resten...

Og så fik jeg ellers lige ringet til dyrlægen. 95 gram stærk, mørk
chokolade. Heldigvis mente dyrlægen, at en stor hund som Siri sagtens
kan tåle de mængder. Men jeg garanterer at Siri bliver holdt under
opsyn resten af dagen, og at ALT spiseligt for fremtiden bliver holdt
væk fra hundehøjde! Jeg tror vi må sørge for en masse overskabe.

Hun plejer ikke at tage noget fra bordene, men det her var åbenbart
ALT for fristende. Og jeg kunne ikke engang lide det, det var
simpelthen for stærkt for mig, det chokolade.

Mvh Trine

--
Så har vi udvidet butikken og fyldt den med julevarer og kurve
Vi er også klar med afdækningsgran, juletræer og dekorationsmateriale

Fra : jopa

Dato : 20-12-06 09:54

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
> Og så fik jeg ellers lige ringet til dyrlægen. 95 gram stærk, mørk
> chokolade.

Mørk chokolade er rene naturvarer "som regel" og en hundemave kan sagtens
tåle det.
Det eneste der kan ske er lidt sprutskid.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-12-06 10:02

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> writes:

> Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
>
> Mørk chokolade er rene naturvarer "som regel" og en hundemave kan sagtens
> tåle det.
> Det eneste der kan ske er lidt sprutskid.

Nå ja, lige bortset fra teobromin, som er et giftstof, der er i
chokolade. Menneskers lever kan sagtens nedbryde det, hundes kan ikke.

Din bette hund kunne have været død af den mængde Siri har spist.

/Trine

Fra : jopa

Dato : 20-12-06 10:13

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Din bette hund kunne have været død af den mængde Siri har spist.

Ha nu er Milo jo større end Siri og han får faktisk en del chokolade det
eneste der sker er han bliver lidt rundere
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-12-06 11:20

jopa, skrev:
> Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Ha nu er Milo jo større end Siri og han får faktisk en del chokolade
> det eneste der sker er han bliver lidt rundere

Jeg har også fået en lidt mere afslappet holdning til meget af det der
ellers bliver udråbt til rene giftstoffer for hunde.
Self skal man værer opmærksom på det, men det er sikkert som med
så meget andet, det er mængden det kommer an på.

Billinghurst (forfatter af Barfbiblen) mener at hunde kan tåle
det samme som vi kan tåle af fødevarer, og den mand har altså
sat sig ret grundigt ind i hvad han udtaler sig om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-12-06 11:31

pwh skriblede bla:

> Billinghurst (forfatter af Barfbiblen) mener at hunde kan tåle
> det samme som vi kan tåle af fødevarer, og den mand har altså
> sat sig ret grundigt ind i hvad han udtaler sig om.

Jeg havde en nu afdød kollega hans hund blev rumlefed på M og M så jeg tror
ikke på at hunde kan tage skade af chokolade.
De bliver selvfølgelig fede af det
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 12:28

"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde en nu afdød kollega hans hund blev rumlefed på M og M så jeg
> tror ikke på at hunde kan tage skade af chokolade.
> De bliver selvfølgelig fede af det

Nu er der jo forskel på M&M`s og så ren mørk chokolade.
Hundene bliver åbenbart fristet af chokoladen. Biva har rippet af alle 3
børns chokoladekalendere, der også lå på sofabordet. Hun stjæler normalt
heller aldrig fra bordene.
Rosiner og vindruer skulle også være giftigt for hundene, så det ville jeg
heller ikke ekspermentere med. Ligenu er det dog gulerødder, der hitter her
i huset. Kræene skaber sig ligeså meget over gulerødder, som de gør, hvis
det var et kødben.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 20-12-06 13:04

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der jo forskel på M&M`s og så ren mørk chokolade.

Ren mørk chokolade er faktisk sundt og anbefales til folk med tendens til
blodpropper så det er noget jeg guffer i mig til den store guldmedalje
sammen med Milo
Vi skal sikkert også have et par bajere sammen Nytårsaften selvom Milo ikke
har det fjerneste mod Nytårsknald
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-12-06 13:58

jopa, skrev:

> [...]
> guldmedalje sammen med Milo
> Vi skal sikkert også have et par bajere sammen Nytårsaften selvom
> Milo ikke har det fjerneste mod Nytårsknald

Nu tror jeg du provokerer lidt John
Chokolade giver jeg nu heller ikke mine, jeg ser intet formål
i at fylde dem med slik, bare sukkeret kan da næppe værer
godt for deres tænder.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-12-06 15:17

pwh skriblede bla:

> Nu tror jeg du provokerer lidt John

Har du nogen sinde oplevet at jeg provokerer

Vedr bajere så findes der utallige mennesker igennem tiden der har slæbt
deres hund med på værtshus og de har så dinglet sammen hjem.
En hund tager sgu ikke skade af en øl.
Tror simpelthen ikke på fanatikere og hellige.
Det er giftigt at ryge men alligevel bliver mange rygere ældgamle osv.
Masser af ikke rygere dør af lungekræft osv

Sådan kunne man blive ved.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-12-06 16:06

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Har du nogen sinde oplevet at jeg provokerer

Jeps
Det kunne jeg aldrig selv finde på

> Vedr bajere så findes der utallige mennesker igennem tiden der har
> slæbt deres hund med på værtshus og de har så dinglet sammen hjem.
> En hund tager sgu ikke skade af en øl.

Det tror jeg heller ikke på, jeg havde da en kammerat engang som
altid gav sin Labblanding en god tår øl når vi sad og saftede lidt
Det døde de da ikke af mens jeg så på

> Tror simpelthen ikke på fanatikere og hellige.

Der findes intet værrer.

> Det er giftigt at ryge men alligevel bliver mange rygere ældgamle osv.
> Masser af ikke rygere dør af lungekræft osv

Rygning tror jeg så til gengæld på er ret usundt,
men hold da kæft hvor er det dejligt med en god smøg eller cigar

/Jens

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 20-12-06 17:17

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> ALT for fristende. Og jeg kunne ikke engang lide det, det var
> simpelthen for stærkt for mig, det chokolade.

Hej, nu bliver jeg også lige nød til at skrive et indlæg nu vi er ved
emnet "at stjæle fra bordet". Vores hund "plejer ikke at tage noget fra
bordene" heller.

Vi har en mini sølvpuddel (10 mdr.) han hedder Monét. Vi havde en skål
med haribo slik på sofa bordet, ca. 200 gr. og ingen af os havde rigtig
taget noget. Min kæreste og jeg var igang med hver vores arbejde
(arbejder hjemmefra) og Monét var med inde på kontoret. Pludeelig
smuttede an ud af kontoret og var væk nogen tid. Det gør han tit bare
lige for at hendte legetøj eller spise det sidste af sin mad.

Om aftenen gik jeg ind istuen for at slukke lys og trække gardiner for,
og så var skålen tom. Jeg synes det var lidt frækt af min kæreste kun at
lade en vingummi ligge tilbage til mig. Så jeg spurgte jo drillenede om
han havde nydt al slikket. Næ, han havde slet ikke rørt det, så kigged
Monét bare tilfreds på os, som om han sagde "jamen, de nød jeg da i
fulde drag :)". Så nu står alle skåle med spiseligt kun i
ikke-mini-puddel-højde.

Mange hilser
Patricia
(som dagligt er inde for at læse jeres indlæg)

Fra : pwh

Dato : 20-12-06 17:51

Patricia Feddersen, skrev:
> [...]
> rørt det, så kigged Monét bare tilfreds på os, som om han sagde
> "jamen, de nød jeg da i fulde drag :)". Så nu står alle skåle med

*LOL*
Fik han så dårlig mave dagen efter

> Mange hilser
> Patricia
> (som dagligt er inde for at læse jeres indlæg)

Skriv endelig nogle flere selv

/Jens

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 20-12-06 20:16

pwh wrote:

> *LOL*
> Fik han så dårlig mave dagen efter

Faktisk ikke, han får lov til at smage mange forskellige ting som er
tilladt for hunde. Haribo slik var ikke lige med i planen.

Fra : Leyna

Dato : 21-12-06 10:53

On Wed, 20 Dec 2006 17:16:42 +0100, Patricia Feddersen
<patricia@servage.net> wrote:

>Vi har en mini sølvpuddel (10 mdr.) han hedder Monét. Vi havde en skål
>med haribo slik på sofa bordet

Se det gider ingen af vores æde, men min nu afdøde kat havde en
forkærlighed for vingummi. Dog kun de røde!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-06 12:11

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Se det gider ingen af vores æde, men min nu afdøde kat havde en
> forkærlighed for vingummi. Dog kun de røde!

Sjovt. Mine forældres første hund ville også kun have de røde
vingummibamser, de andre spyttede han ud.

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 21-12-06 12:21

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
> Sjovt. Mine forældres første hund ville også kun have de røde
> vingummibamser, de andre spyttede han ud.

Er vingummi ikke delvist lavet af svinefedt ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-12-06 12:32

jopa wrote:
> Trine Kornum Christiansen skriblede bla:
>>

> Er vingummi ikke delvist lavet af svinefedt ?

Jeg synes jeg har læst et sted, at det er okseblod.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats