Skrive en ny værdi i Select boks
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 08:38

Er det muligt at oprette en formular med en Select boks som giver mulighed
for at tilføje en værdi hvis den ønskede værdi ikke findes i select listen?
Min nuværende formular indeholder en Select boks og et Input felt, som
sammenlignes før der skrives til DB, hvis værdien af Select ="" og Input
<>"" skrives Input værdien til DB og værdien tilføjes databasens Select
liste.

God Jul
Henning

Fra : Christoffer

Dato : 04-01-07 22:17

"Henning Smed Sørensen" <Henning snabela smeds dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenlignes før der skrives til DB, hvis værdien af Select ="" og Input
> <>"" skrives Input værdien til DB og værdien tilføjes databasens Select

Du kan lave en forespørgsel som hedder:

if request.form("selectbox") = "" and request.form("inputfelt") <> "" then

strQ = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE navn='" & mid(replace("
"&request.form("inputfelt"),"'","''"),2) & "'"
<åben databasen>

if RS.EOF then

'tilføj til databasen

end if