D-Link DGL-4300 router - nogle erfaringer ~
Fra : NoOne

Dato : 19-12-06 22:30

Hejsa ... jeg er blevet lun på denne router D-Link DGL-4300 Wireless
Gigabit Gaming Router -
http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netdldgl-4300.html

er det nogle som har erfaringer med denne router ... på nettet får den
rigtig go'e anmeldelser ....

RaZoR :)

Fra : P.L.

Dato : 19-12-06 22:47

On Tue, 19 Dec 2006 22:29:57 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

> [...]
>http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netdldgl-4300.html
>
>er det nogle som har erfaringer med denne router ... på nettet får den

Jeg har en DGL-4100 som er det samme som en DGL-4300 dog uden trådløs,
jeg kan kun sige at det er en super god router, den virker bare, mere
end 2200 åbne forbindelser på samme tid og den får ikke engang det
mindste kvalme, jeg skiftede fra en DI-604 og må sige jeg blev paf
over at se hvad den kunne.

10 ud af 10 stjerner fra mig.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 22:59

"NoOne" <mail.test.dk@> wrote in message
> [...]
> http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netdldgl-4300.html
>
> er det nogle som har erfaringer med denne router ... på nettet får den

Check evt. også tråden herunder der hedder "FTP-adgang til en Synology
101g+"

mvh
///M

Fra : Anders Ecklon

Dato : 19-12-06 23:24

NoOne skrev:
> [...]
> http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netdldgl-4300.html
>
> er det nogle som har erfaringer med denne router ... på nettet får den

Hej RaZor

Ja som ///M også skriver er der indtil flere der har skamrost DGL-4300.
Mine egne erfaringer er også 100% positive:

   Gigalan har fornuftigt throughput
   Kan håndterer rigtig mange forbindelser (vigtigt for p2p)
   Har QoS funktion som er ganske nyttig i forskellige sammenhænge       (spil
osv.)
   Mit trådløse netværk blev i høj grad mere stabilt. (set i          forhold
til et WAP54G acces point)
   Desuden kan routeren trække et samlet throughput ved WAN <-->          LAN på
160Mbit så her kan selv de større fiber forbindelser          trækkes. (
http://www.smallnetbuilder.com/router-charts/ )
   Ganske fornuftigt webinterface.

Alt ialt bygger disse på praksis erfaringer og ja, hvis man har mulighed
for at slippe de 900-1000kr routeren koster så er det noget af det
ypperligste man kan købe i SOHO klassen.

Mvh Anders E

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-06 23:39

"Anders Ecklon" <ecklonfjernmig@webspeed.dk> wrote in message
> Desuden kan routeren trække et samlet throughput ved WAN <--> LAN på
> 160Mbit så her kan selv de større fiber forbindelser trækkes. (
> http://www.smallnetbuilder.com/router-charts/ )
> Ganske fornuftigt webinterface.

Routeren er helt sikkert den bedte på markedet for hjemmeroutere, og har den
også selv

Men lige det med 160Mbit er altså løgn, har endnu ikke læst artiklen.. Men
den har altså kun et 100Mbit WAN interfase, men tilgengæld kan den så også
route næsten alle 100Mbit... Når det begynder at blive populært med 1Gbit
WAN forbindelser til private kommer der sikkert en tilsvarende router.

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 00:21

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> begynder at blive populært med 1Gbit WAN forbindelser til private
> kommer der sikkert en tilsvarende router.

Hvor meget er det nu lige at 100 Mbit full duplex kan køre?

(Hint 100 + 100).

Hans

Fra : Anders Ecklon

Dato : 20-12-06 00:37

> Hvor meget er det nu lige at 100 Mbit full duplex kan køre?
>
> (Hint 100 + 100).
>
> Hans

Og tak til hans for den besvarelse :)

(Beklager det miskmask i den oprindelige post)

Anders E

Fra : NoOne

Dato : 20-12-06 16:37

> [...]

>http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwg/netdldgl-4300.html
>
>er det nogle som har erfaringer med denne router ... på nettet får den

ok ...takker for jeres svar :) .... køber en i morgen ;)

RaZoR ;)

Fra : NoOne

Dato : 21-12-06 20:13

On Wed, 20 Dec 2006 16:37:24 +0100, NoOne <mail.test.dk@> wrote:

Så fik jeg "krabaten" .... damn det er kram ... nok dem fedeste router
jeg har haft mellem hændene ....

.... 10 / 10 ;)