Nordvestpassage
Fra : Venter på forår så j~

Dato : 19-12-06 22:12

Hej NG

Har lige set 99 dage på isen.
I den forbindelse er jeg kommet til at spekulerer på, om der er nogen der
kender sejladsbeskrivelser nord om Canada ?
Nordvestpassagen, kalder man vist turen.

Fra : Jens

Dato : 19-12-06 22:58

Kan du få fat i gamle udgaver af Yachting World :

Across the roof of the world
Feb 2005 p86-92 (6.00 pages)
Category: Cruise accounts
Author: Richard Wood
Winner of the Musto International Cruising Award: Journey through the icy
North West Passage in home-built 42ft yacht

Across the top
Jul 2002 p52-55 (3.00 pages)
Category: Cruise accounts
Michele Demai and Sabrina Thiery to sail west-east voyage through the North
West Passage

Arctic triumph
Feb 2004 p40-48 (8.00 pages)
Category: Cruise accounts
Author: Eric Brossier
Circumnavigation of the Arctic Circle via the North East and North West
Passages in consecutive seasons on Vagabond

And to the North West Passage?
Jan 2003 p69
Category: News
Author: Elaine Bunting
Nikolai Litau skippers Apostle Andrei through North West Passage

OG se så her:
http://nauticalcharts.noaa.gov/mcd/Raster/Index.htm

her kan du helt gratis hente de elektroniske søkort, du skal bruge over
USA's del af rejsen, i BSB formatet.

Dvs de officielle amerikanske søkort i høj rasteropløsning, lige til at køre
i et navigationsprogram på din Pc'er.

Forresten kan man hente alle søkort fra USA her - så her er der godt stof
til 'kortsejlads' til alle vinterens lange aftener

Jeg har allerede 'været' på Sct Thomas, Sct Jan og ørene omkring Havai )

mvh
Jens

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 21-12-06 16:02

Hej Jens

Det er jo ikke så nemt at finde gamle udgaver af Yachting World. Har du dem
liggende ? Jeg vil være interesseret i at købe dem, eller kopier af de
relevante sider.

Fra : Jens Mogensen

Dato : 23-12-06 16:05

Jeg går lige stakken igennem, når der på et tidspunkt er luft i
julehalløjet.
Jeg mener, at jeg har et par af numrene.
Hvis jeg kan finde dem, får du en scan direkte på din mail .