Når man dør "af alderdom"...
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 21:33

....hvad dør man så af, hvis ikke af en diagnosticerbar sygdomstilstand?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-06 21:48

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> ...hvad dør man så af, hvis ikke af en diagnosticerbar sygdomstilstand?

Hjertestop?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-12-06 23:49

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hjertestop?

Ja, det er hvad jeg har hørt. Hjertet holder op med at slå, og det
diagnosticeres derfor som dødsårsagen, selv om hjertet ikke nødvendigvis
som sådan har fejlet noget.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Martin Bak

Dato : 19-12-06 23:10

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> ...hvad dør man så af, hvis ikke af en diagnosticerbar sygdomstilstand?

I gamle dage døde folk af alderdom. Det gør man ikke længere. Man dør af en
alderdomsbetinget lidelse. Og i de fleste, hvis ikke alle, tilfælde vil
dødsårsagen have en diagnogstisk forklaring.

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-06 05:20

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
> dør af en alderdomsbetinget lidelse. Og i de fleste, hvis ikke alle,
> tilfælde vil dødsårsagen have en diagnogstisk forklaring.

Døden skal have en årsag

Kender man troldens navn, har man magt over ham - og Voltaire
forklarede al læge-respekt med dette

At dø af kræft, infektion eller kredsløbslidelse er at dø af alderdom

Immunforsvaret gider ikke holde skravl ved lige - oldingen står i
vejen for ny og bedre egnede eksemplarer af vor dyreart - som ejer dit
immunforsvar og du ejer det ikke. Du har det til låns.

Lægers gavn er meget begrænset, og da lægestrejke i Californien faldt
dødeligheden, for folk ville sgu ikke dø uden lægeceremonier.
Skrev Illustreret Videnskab for tyve år siden da de var knap så
systemreklamerende.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-06 08:37

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> ...hvad dør man så af, hvis ikke af en diagnosticerbar
> sygdomstilstand?

Min far døde af skræk, faldulykke, kredsløbs-fallout og kræft på een
gang

Altså af alderdom og mange dør med forkert/multifaktoriel diagnose

Han var angst for at dø af knoglekræft som så mange var døde af i
hans slægt - meget smertefuldt

Da han fik diagnosen pr brev fra vor familielæge så fortalte han det
ikke til nogen - vi fandt det daterede brev en uge senere.
Men i dødsugen havde han ondt overalt bl.a. i bagen ved at sidde

Jeg kom hjem og sku fejre jul og sagde "tag et karbad og lad
Arkimedes opdrift fjerne tyngden fra din bagdel"
og han kaldte fra badet efter ½ time at han var i paradis - smerterne
var væk i det varme massefortrængende vand.

Men efter endnu ½ time lød et bump og jeg for derop og han var gledet
og faldet da han steg ud af badekarret på det glatte gulv og
hjerteambullancen fortalte kort efter vor ankomst til hospitalet at
hans EEG var fladt

Grundtvig havde elefantiasisødemer i fødderne palmesøndag 1967 pga
kredsløbssygdom

Han skulle prædike og gejlede sig op til megasindsyge og kyssede
dronningen og hundreder kom fra hele byen og gik til alters - sej
hallucination der boostede grundtvigianismen og fik anarkistisk
valgmenighedslov vedtaget , han blev halvgud - og efter et par år døde
han af lungebetændelse

Når man dør fordi det biologiske ur skruer immunforsvar på NUL (
(udbrændthed)
så er behandlere desværre ofte værdiløse. Men selvopgejling er
visdom - man har kun det livsindhold man selv skaber

MAn er sin egen lykkes smed og sygdom er kun delvis enhver mand herre.