hjælp til addition af 2 variabler
Fra : ib petersen

Dato : 19-12-06 21:04

Kære eksperter !
Ny udi kunsten med asp og access, har fået flg problem:
har lavet en aspside (lokalt ) som bruges til at registrere
nogle bestillinger. (kan desværre ikke vise et link til siden)
Siden fungerer fint, bortset fra flg. funktion:

strbillet_total = strvoksen + strbarn

de forskellige værdier kommer fra "form-felter" bortset fra
ovennævnte, der er værdien af 2 variabler lagt sammen -
og her er problemet -- værdierne bliver ikke lagt sammen, men
sat efter hinanden ( 2 + 2 = 22).
Hvad gør jeg galt - tror lidt at det er noget med typerne, men
ved ikke hvordan jeg klarer dette problem ??

Er der en eller flere af jer eksperter der kan forklare dette
for mig, ville jeg blive meget taknemmelig.

På forhånd tak og glædelig jul til jer alle.

Ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-12-06 21:47

On 19 Dec 2006 20:04:23 GMT, ib petersen <ibber@comxnet.dk> wrote:

>Hvad gør jeg galt - tror lidt at det er noget med typerne, men
>ved ikke hvordan jeg klarer dette problem ??

De er defineret som strenge og ikke som tal. Derfor.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-06 22:25

Brian B. Christensen skrev:

> De er defineret som strenge og ikke som tal. Derfor.

- og hvis man vil regne på dem som tal, kan man konvertere - fx med
CInt (heltal) eller CDbl (decimaltal).

Se evt.
<http://www.aspwebpro.com/aspscripts/functions/conversion.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : ib petersen

Dato : 19-12-06 22:59

> - og hvis man vil regne på dem som tal, kan man konvertere - fx med
> CInt (heltal) eller CDbl (decimaltal).
>
> Jens Gyldenkærne Clausen

Problemet er hermed løst med Cint !!

Tak begge to for hjælpen, rart med nogle eksperter til at hjælpe
os nybegyndere.

Glædelig jul og godt nytår.