Forhindre direkte download fra folder
Fra : Thrane

Dato : 19-12-06 19:10

Hej

Beklager hvis det er en forkert gruppe...

Er der en klog der ved hvordan man kan forhindre brugere at downloade filer
direkte fra en folder?
Jeg har lavet noget asp der giver bryúgerne mulighed for at downloade mine
filer, men hvis de nu fandt stien til filerne alligevel...

Det er en MS Win 2003 Server, så .htaccess er udelukket...

Forslag?

/Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-12-06 20:16

On Tue, 19 Dec 2006 19:09:55 +0100, "Thrane" <noreply@noreply.dk>
wrote:

>Beklager hvis det er en forkert gruppe...

Nej, den kan godt bruges.

> [...]
>Jeg har lavet noget asp der giver bryúgerne mulighed for at downloade mine
>filer, men hvis de nu fandt stien til filerne alligevel...

Den mest sikre måde er nok at gemme filerne uden for webscope og så
streame filerne binært.

Ellers kan man udtænke diverse finurlige systemer, som gør det
væsentligt sværere, men ikke umuligt at finde dem.

En tredje rimeligt sikker mulighed kunne være at gemme dem uden for
webscope. Når du så får en bruger, der har lov til at downloade, kunne
du kopiere til et midlertidigt bibliotek, hvor filen så ligger i et
afgrænset tidsrum, fx nogle timer afhængigt af størrelse, hvorefter
den slettes.
Ulempen er, at du er nødt til at håndtere situationer, hvor brugeren
af en eller anden grund ikke får fat i filen, og derefter brokker sig.

Dit valg af løsning må være en afvejning af hvor høj sikkerhed, du har
brug for, og hvor meget energi, du vil investere.
Streaming-løsningen er nok den, der giver den højeste sikkerhed for
den mindste investering.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 20-12-06 08:09

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

<SNIP>Et godt langt svar</SNIP>

> Mvh. Jørn
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Tak, for et godt langt og fyldestgørende svar.
Jeg tror bare jeg vil gøre det indviklet!

/Thrane