MSSQL - håndtering af datoværdier
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-06 16:16

Jeg har fået fingre i et fint script til at generere insert-scripts
(<http://vyaskn.tripod.com/code.htm#inserts>) - men ikke alt er
idel lykke. Jeg har fået problemer med datofelter fordi scriptet
genererer værdier i CONVERT-format 109 - og det format er
regionsafhængigt (månedsnavnet indgår som forkortelse, og den kan
være dansk eller engelsk, alt efter serveropsætningen).

Kan det virkelig passe af MSSQL kun vil acceptere "rene"
tekstdatoer hvor måneden er angivet som forkortelse? Jeg kan
selvfølgelig få insert-scriptet til at generere en CONVERT-sætning
som så kan læses uden problemer, men det er godt nok noget bøvlet.

Jeg ville rigtig gerne kunne benytte format 121 - ODBC canonical
med millisekunder - men basen melder fejl når man prøver at
indsætte sådan en dato...

Løsningen er formentlig at holde sig til engelske indstillinger på
serveren, men jeg synes godt nok det er irriterende hvis sql-
serveren skal bestemme hvordan den bagvedliggende windowsservers
regionale indstillinger skal sættes.

Kommentarer?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk