Sadel Byld !!
Fra : Jens Harvest

Dato : 27-06-01 01:03

Min hest har desværre fået en sadel-byld
Jeg har set eksempler på sådanne før, hvor de har siddet lige i
sadelkanten.... Men min har desværre fået den midt på sadel-lejet....
Håber på nogle rigtig gode råd (udover at anskaffe en anden saddel) !!

Med Venlig Hilsen

Jens

Fra : Jens Harvest

Dato : 27-06-01 01:05

Sadlen er kasseret..desværre for sent ....

Jens

Fra : Anet

Dato : 27-06-01 11:50

Hej Jens.

Har du fundet det sted på undersiden hvor sadlen har trykket hesten? Jeg
plejer at vaske med sæbevand et par gange om dagen. Det plejer også at
hjælpe ved hovbylder siger vores smed så betændelsen ikke breder sig.
Er du sikker på at det er sadlen der har givet hesten det tryk? Måske kan
det være et insektstik der har hævet meget og som ligner en byld.
Når min hest har fældeperiode f.eks så får hun let gjordtryk men aldrig på
andre tider af året. Derfor er jeg altid meget opmærksom på sadel og
gjordleje.
Hvis den ikke hurtigt svinder ind så ville jeg ringe til dyrlægen og få ham
til at kigge på den. Måske skal der åbnes for bylden og måske skal hesten
have penecellin. Det kan kun dyrlægen afgøre.

hilsen

Anet