sletning af databaser via phpMyAdmin
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-12-06 15:14

Hej,

Da jeg er helt ny hvad angår brugen af phpMyAdmin, har jeg et par spørgsmål,
som jeg håber en derude kan svare på:

1. Hvordan sletter man databaser via phpMyAdmin, hvis man selv som jeg gør i
skrivende stund selv hoster phpMyAdmin?

2. Hvordan kan man blot tømme en database for tabeller, så man kan
geninstallere sit projekt?

Her tænker jeg på, at man jo på diverse webhoteller ikke har adgang til selv
at slette databaser.

Jeg har installeret den udgave af phpMyAdmin, der fuldte med serveren
Uniformserver.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-12-06 21:42

Anders Boholdt-Petersen skrev:
> [...]
> som jeg håber en derude kan svare på:
>
> 1. Hvordan sletter man databaser via phpMyAdmin, hvis man selv som jeg gør i

Normalt behøver man kun at slette tabeller, det gør man ved at vælge
"drop table" eller tilsvarende ordlyd

> 2. Hvordan kan man blot tømme en database for tabeller, så man kan
> geninstallere sit projekt?
> Her tænker jeg på, at man jo på diverse webhoteller ikke har adgang til selv
> at slette databaser.

Nej, men man kan få en oversigt over alle tabeller, vælge "select all"
eller tilsvarende i bunden under listen, og så vælge handlingen "drop"
eller "delete", så skal man bekræfte at man virkelig ønsker at være så
"destruktiv"

> Jeg har installeret den udgave af phpMyAdmin, der fuldte med serveren
> Uniformserver.

Jeg er desværre ret uvidende hvad uniformserver angår, det er også
derfor jeg ikke har svaret dig i php-gruppen, jeg håber andre kan træde
til der

mhv

Jesper Brunholm