hent fil fra url og gem den
Fra : Leif Neland

Dato : 19-12-06 12:47

En webserver generer et billede ud fra parametrene i url'en.

Det vil jeg gerne gemme lokalt.

Jeg har prøvet med at klistre et par kodebidder sammen:

Dim objHttp
Dim imagebin

Set objHttp = Server.CreateObject("WinHTTP.WinHTTPRequest.5.1")
objHttp.Open "GET", "http://www.xxx/cgi-bin/yyy.exe?data="&hest, False
objHttp.Send
imagebin = objHttp.ResponseText

set link = nothing

set f=Server.CreateObject("ADODB.Stream")
f.Type=adTypeBinary
f.Open
f.Write imagebin
/* f.write giver fejlen
ADODB.Stream error '800a0bb9'
Arguments are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in
conflict with one another.
*/
BinaryStream.SaveToFile "e:/stinavn/"&hest&".gif",adSaveCreateOverWrite

set f=nothing

Præver jeg med f.WrifeText imagebin får jeg i stedet fejlen
ADODB.Stream error '800a0c93'

Operation is not allowed in this context.

Så hvad kan man så gøre?

Leif