Hvad sker der når...
Fra : Boysen

Dato : 27-06-01 00:36

Hej NG.
(Lige et brandert-spørgsmål fra en uvidende)

Hvad sker der, når man ikke logger af en side på nettet?
Hvis jeg f.eks. logger on på html.dk (ved godt det er ASP), og blot lukker
min forbindelse, har de så blot lavet en timeout-funktion eller hva´?
Det jeg egentlig undrer mig over, er om det egentlig er fløjtene
ligegyldigt, om jeg logger af.....?
Er ikke lige i stand til, at formulere et ordentligt spørgsmål, men meningen
kommer forhåbentlig frem?

/Michael Boysen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-06-01 00:51

"Boysen" <rokkerne@forum.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der, når man ikke logger af en side på nettet?

Det er forskelligt.

> Hvis jeg f.eks. logger on på html.dk (ved godt det er ASP), og blot lukker
> min forbindelse, har de så blot lavet en timeout-funktion eller hva´?

Højst sandsynligt har de en timeout-funktion.

> Det jeg egentlig undrer mig over, er om det egentlig er fløjtene
> ligegyldigt, om jeg logger af.....?

Nej

> Er ikke lige i stand til, at formulere et ordentligt spørgsmål, men
meningen
> kommer forhåbentlig frem?

Ja, jeg forstår i hvert fald fint. :)
Der er jo mange måder at tjekke brugere på -- men de fleste består bl.a. af
en funktion der tjekker for hvor når der sidst har været aktivitet fra
brugerens side.
Dette kan ligeså gøres på mange måder, og funktionerne kan også aktiveres på
flere måder.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Boysen

Dato : 27-06-01 01:17

Jonas Delfs skrev:
> Nej

Hvorfor ikke?
Hvis de (i dette tilfælde html.dk (men kunne være f.eks. thecounter.com) har
den nævnte timeout-funktion, logges jeg jo bare automatisk af.

/Michael Boysen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-06-01 01:37

> Hvorfor ikke?

Hovsa - jeg læste lige forkert.
Jo, i de fleste tilfælde vil det være "ligemeget" da du automatisk vil blive
logget af senere. Dog er det god skik at logge af, med mindre det alligevel
er en side som logger dig ind, på baggrund af en cookie, helt automatisk.
Dette er af den simple grund at du i de 5-10 minutter der går før at du
automatisk bliver logget ud, ser ud til at være online. Og hvis siden du
logger ind på har en funktion til at logge folk ud efter et bestemt tidsrum,
er det øjensynsligt nogen der har interesse i at vide hvornår du er online.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 27-06-01 02:04

In article <9hb9le$6kh$1@sunsite.dk>, "Jonas Delfs"
<jonas@nospam.delfs.dk> wrote:

> [...]
> hvis siden du logger ind på har en funktion til at logge folk ud efter
> et bestemt tidsrum, er det øjensynsligt nogen der har interesse i at

Eller nogen der ikke er interesseret i at have åbne logins, som kan
hijackes.

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-06-01 09:38

> Hvorfor ikke?
> Hvis de (i dette tilfælde html.dk (men kunne være f.eks. thecounter.com)
har
> den nævnte timeout-funktion, logges jeg jo bare automatisk af.

forestil dig at du lige sidder på biblioteket en dag, skriver en masse kloge
artikler (eller hvad man nu gør på html.dk, kender ikke sitet), og så tager
hjem når din time ved computeren er udløbet.

Den næste der kommer til, er også interesseret i html.dk, men føler sig
meget destruktiv, så vedkommende hopper derind(de 5-10 minutters timeout er
endnu ikke udløbet), og VUPTI, nu har han sørme lov til at rette i en masse
artikler... fedt tænker han, og smadrer alle dine kloge artikler..

Det er jo ikke så hensigtsmæssigt.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/