Mindre ændring i formmail
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 19-12-06 02:10

Hej

Jeg har lavet en ny formmail på mit website. Der er taget
udgangspunkt i denne:
http://www.concor.dk/webpages/support/formmail.htm

Det virker helt fint, men der er en enkelt ændring jeg ikke helt
kan greje.
Det drejer sig om denne linie:

Response.write "Tak for din besked, " & Request.Form("Navn") &
".<p>Vi vender tilbage snarest muligt.</p>"

Det er sådan set smart nok at din skriver tak + navn, men jeg har
en kvittering.html jeg hellere vil henvise til. Så får brugerne
ikke fornemmelsen af at det forlader sitet.
Hvordan gør jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 19-12-06 02:36

Et tillægs spørgsmål:

Hvordan får jeg puttet denne funktion ind i den nye formmail:

<input name="env_report" value="REMOTE_ADDR" type="hidden">

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-12-06 03:14

On 19 Dec 2006 01:35:43 GMT, Ulrik Christensen
<boxerfynnospam@gmail.com> wrote:

>Et tillægs spørgsmål:
>
>Hvordan får jeg puttet denne funktion ind i den nye formmail:
>
><input name="env_report" value="REMOTE_ADDR" type="hidden">

Hvad er problemet - den skal vel bare indsættes mellem <FORM> og
</FORM> på formmail.htm. Eller?

Men det giver ikke så meget mening. Det er jo bare en fast streng.

Hvis det er værdien af Server-variablen REMOTE_ADDR, du vil have fat
i, skal du hente den på send.asp-siden - med noget i retning af:
strRemoteAddr = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

Så tilføjer du strRemoteAddr i msg.Body-strengen (efter Navn, Telefon
osv.)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 19-12-06 09:13

> Hvad er problemet - den skal vel bare indsættes mellem <FORM> og
> </FORM> på formmail.htm. Eller?

Linien bevirkede, i den gamle form, at jeg fik brugers IP når formularen
blev brugt. Rart nok i tilfælde af spammere. Så skal statistikken ikke
rodes igennem for at finde IP.

> [...]
> strRemoteAddr = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
>
> Så tilføjer du strRemoteAddr i msg.Body-strengen (efter Navn, Telefon

Jeg har tilføjet linien:
& strRemoteAddr = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
i send.asp filen i msg.body
Det går jeg ud fra er rigtigt nok?

Skal der noget mere med i formularen? Jeg får nemlig ikke brugers IP med
i den mail der sendes.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-12-06 00:43

Ulrik Christensen wrote:

> Rart nok i tilfælde af spammere. Så skal
> statistikken ikke rodes igennem for at finde IP.

Oplysningen er næppe meget værd i den sammenhæng. Spammere har for vane at
fake den IP-adresse, de sender fra, så hvis du etablerer en blokering for
den anvendte IP, rammer du med stor sandsynlighed en uskyldig person.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-12-06 03:03

On 19 Dec 2006 01:10:20 GMT, Ulrik Christensen
> [...]

>en kvittering.html jeg hellere vil henvise til. Så får brugerne
>ikke fornemmelsen af at det forlader sitet.

Du kan bruge_
Response.Redirect("kvittering.html")
i stedet for Response.Write-linierne.

Det er vigtigt, at der ikke er skrevet til siden, inden du redirect'er
- altså, der må ikke være nogen Response.Write-linier før.
Det er der så vidt jeg kan se heller ikke - bortset fra i en anden
gren af If'en, men de to ting vil jo heller ikke forekomme samtidigt.
Dog skal du lige fjerne de øverste HTML-linier!

Dernæst skal du så have overført navnet. Det kan du gøre ved at gemme
som en Session-variabel:
Sesssion("formnavn") = Request.Form("Navn")
- inden redirect'en

På din kvittering.html skal du så hente den igen med fx:
strFormNavn = Sesssion("formnavn")
- som du så kan indsætte et passende sted.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj