Random shutdown
Fra : zycano@gmail.com

Dato : 18-12-06 18:02

Hi

Min computer har en tendens til at slukke når jeg spillet World of
Warcraft i ca. ½-1½, derefter kan jeg ikke tænde den de næste
10sekunder. Jeg kan sagents sidde og hører musik og se film osv. i 6-7
timer uden problemer. Jeg har bundkortet mistænkt for denne "fejl", og
håber en kan hjælpe med at få det i orden så jeg kan spille igen!

Det jeg har prøvet:
Tjekket temperaturer, Min CPU var omkring de 40 grader, mens
grafikkortet var lidt højere.
Mine RAM timings er sat til BIOS default.

Min computer:
Bundkort: Asus K8N-E Deluxe
Athlon: 64bit 3200+ @ 2,4 ghz
Grafikkort: Ati Radeon 9700 Pro
Ram: 1x 512 Kingstong HyperX pc 3200 2x 256 Performance (Kan ikke lige
huske de helt nøjagtige detaljer)

Fra : Peter

Dato : 18-12-06 20:38

<zycano@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.

Det fjerner ikke din fejl, men giver dig en fejlkode, som du kan søge på i
Google, og på den måde, løse det reelle problem.

Peter B.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-12-06 23:02

> [...]

>timer uden problemer. Jeg har bundkortet mistænkt for denne "fejl", og
>håber en kan hjælpe med at få det i orden så jeg kan spille igen!

Jeg ville sætte mine penge på din PSU siden den bare slukker og ikke kan
tænde bagefter.
Det kan naturligvis også være motherboard men en ny PSU koster ikke mange
basser så det ville være mit første bud.

Den slukker bare som om der var en der hev stikket ikke?
Alle blæsere kører og er ikke stoppet af støv?

/Dennis

Fra : danni plougmann

Dato : 21-12-06 17:01

er 99% sikker på det er din PSU det er galt med
havde selv samme problem for nogle år siden med en p4 som xox begyndte at
slukke af sig selv.

det skete for mig med 2 strømforsygninger og siden har jeg droppet alt hvad
der hedder noname og billige PSUer og har ikke haft problemmet siden.

/mvh danni. p.

Fra : danni plougmann

Dato : 21-12-06 17:05

når du spiller world of warcraft belaster du din computer, grafikkortet
blivere varmere skal bruge mere strøm det samme med cpu og harddiske.
sikkert derfor du ingen problemmer har når du kun høre music og ser film.