[MSSQL] Linked server-forbindelse mellem 2~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 13:22

Hej gruppe. Jeg skal flytte nogle nogle tabeller fra en MSSQL 2005-
database til en 2000-udgave. Jeg har pt en 2005 Express installeret
på S1 og en 2000 installeret på S2. Jeg ville så gerne kunne lave
en direkte forbindelse mellem de to servere, så jeg kan køre en
normal insert fra S1 til S2.

Jeg kan godt oprette S1 som en linked server i S2 - men ikke
omvendt. Men når jeg prøver at benytte den linkede server i S2, får
jeg følgende fejl:

Msg 17, Level 16, State 1, Line 1
[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or
access denied.

Hvis jeg kigger på den linkede server i Enterprice Manager på S2,
kan jeg se mapperne "tables" og "views" - men jeg kan ikke se
hvor/hvordan jeg skal specificere hvilken database der skal bruges.

Den linkede server er oprettet med servertypen SQL Server (hvor den
eneste indstilling man angiver er netværksnavnet på serveren), og
de to servere har ingen problemer med at "se" hinanden.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt videre?

Jeg behøver ikke nødvendigvis at få link-forbindelsen på plads -
hvis der er andre muligheder for at køre overførslen, hører jeg
gerne om dem. Jeg har selv overvejet at konvertere til
MSSQL2005=>Access=>MSSQL2000, men vil helst undgå det, da der er en
del MSSQL-specifikke datatyper i spil.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen