Vis korrekt ugenr
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 01:12

Hej NG

Hvordan sikrer jeg, at vise det rigtige ugenr. henover årsskiftet...

AktUge = DatePart("ww", Date(), 2, 2)

Jeg skal vise AktUge, AktUge+1, AktUge+2...
Jeg får vist uge 51,52,53...
Uge 53 skal jo være uge 1...

Kan i hjælpe...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 10:32

bsn skrev:

> Hvordan sikrer jeg, at vise det rigtige ugenr. henover
> årsskiftet...

Det lyder som om du er stødt på problemet med forkerte ugenumre fra
DatePart.

Forklaring og løsning findes her:
<http://support.microsoft.com/kb/200299>

Se også tråden "Årsskifte dato problem" fra 2.-3. december i år.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 22:29

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Det lyder som om du er stødt på problemet med forkerte ugenumre fra
> DatePart.
>
> Forklaring og løsning findes her:
> <http://support.microsoft.com/kb/200299>

Kan ikke lige se "fidusen"...
Kan du hjælpe med et kodeeksempel...
Bjarne

Fra : Christian Kragh

Dato : 18-12-06 22:48

> Det lyder som om du er stødt på problemet med forkerte ugenumre fra
> DatePart.

Alternativt kan det være problemet hvis du har taget følgende:

AktUge = DatePart("ww", Date(), 2, 2)
response.write AktUge
response.write AktUge +1
response.write AktUge +2

Du kan prøve følgende:

response.write DatePart("ww", Date(), 2, 2)
response.write DatePart("ww", dateadd(Date(),7), 2, 2)
response.write DatePart("ww", dateadd(Date(),14), 2, 2)

Som svar på dit nye spørgsmål, angående hjælp til fejlfinding af
ugenummer har jeg følgende kodestump:

function WeekNumber (ActDate)

'' Finder aktuel ugenummer
ActDate = DatePart("ww", MyDate, vbMonday, vbFirstFourDays)

'' Hvis ugenummeret er større end 52 køres følgende kontrol omkring
efterfølgende uges ugenummer: Og eventuelt retter ugenummeret til 1
if ActDate > 52 then
TempDate = dateadd("d", 7, MyDate)
IF DatePart("ww", TempDate, vbMonday, vbFirstFourDays) = 2 Then
ActDate = 1
end if
end function

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 21:52

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev

> [...]
> response.write DatePart("ww", dateadd(Date(),7), 2, 2)
> response.write DatePart("ww", dateadd(Date(),14), 2, 2)

Skulle lige rettes lidt:
response.write DatePart("ww", Date(), 2, 2)
response.write DatePart("ww", DateAdd("d", 7, Date()), 2, 2)
response.write DatePart("ww", DateAdd("d", 14, Date()), 2, 2)

Denne virker fint, men datoer i uge 1 bliver behæftet med årstal 2006...
Skulle gerne være 2007...
Det tror jeg måske godt, jeg kan løse...

Tak til begge...
Kigger på det...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-06 23:37

bsn skrev:

> Kan ikke lige se "fidusen"...

Prøv at læse den gamle tråd. Der er både forklaring og eksempler.
Du kan også bare bruge den funktion Christian Kragh har givet - den
har et andet navn, men fungerer præcis som den WOY-funktion som
Microsoft har givet som løsning.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-12-06 13:14

> [...]
den
> har et andet navn, men fungerer præcis som den WOY-funktion som

Det er vist nok også WOY jeg har brugt...
Jeg ændrede bare navnet således den fuldte mine standarter i
scriptet...