Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Aktiespørgsmål
Fra : Finn

Dato : 17-12-06 23:02

Hej

Min kæreste har stadig nogle medarbejderaktier sammen med hendes eksmand
(i firmaet hvor manden arbejder). Det er nogle de har købt i fællesskab
men de står i eksmandens navn.
Da de blev skilt blev der lavet papirer på at hun ejede halvdelen.
Aktierne kan nu sælges skattefrit her pr. 2. januar 2007. Men
skattevæsenet siger hun kun har ejet dem i 2 år (skilsmissen) og skal
betale skat mens manden har ejet dem i 5 år og slipper for skatten.

Kan det virkelig passe at hun først står som ejer af aktierne den dag de
blev skilt og fik lavet papir på skilsmissen?

Mvh
Finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-06 00:19

Den 17-12-06 23.01 skrev Finn følgende:

> Kan det virkelig passe at hun først står som ejer af aktierne den dag de
> blev skilt og fik lavet papir på skilsmissen?

Uha, det vil dog ikke undre mig, hvis de har ret. Men prøv at spørge i

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.