cang. cybercity solo
Fra : Lars K.

Dato : 17-12-06 18:52

jeg har påtænkt mig at hoppe over på subj., og ville lige høre om der er
nogle ting jeg skal være opmærksom på angående cybercity.

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-12-06 19:03

On Sun, 17 Dec 2006 18:52:01 +0100
"Lars K." <hellak@lars.dk> wrote:

> jeg har påtænkt mig at hoppe over på subj., og ville lige høre om der
> er nogle ting jeg skal være opmærksom på angående cybercity.

deres support er elendig, men den slipper du jo også for når du har
Solo.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Lars K.

Dato : 17-12-06 20:47

deres support er elendig, men den slipper du jo også for når du har
Solo.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk

Ja det kan jeg se, men al den support giver jeg nu heller ikke meget for,
med mindre man har tid nok til at vente i telefonen.
Men det jeg mente var om det køre stabilt, for jeg køre tele2/tiscali nu,
med 2048/128 til 340.00 kr pr mdr. og cybercity solo kan jeg få 8032/512 til
349 kr. så der vil jo være en god grund til at skifte hvis det køre
ordentligt.

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-12-06 20:53

On Sun, 17 Dec 2006 20:46:41 +0100
"Lars K." <hellak@lars.dk> wrote:

> [...]
> nu, med 2048/128 til 340.00 kr pr mdr. og cybercity solo kan jeg få
> 8032/512 til 349 kr. så der vil jo være en god grund til at skifte

jeg synes deres linjer kører rigtigt godt. Trak f.eks. 502kb/s i dag på
min 4mbit linje, hvilket er noget nær perfekt udnyttelse. Så på det
område klager jeg ikke.
Men selv med en VIP erhvervs aftale (som de så fint kalder det), så
magter de ikke at give support og man hænger i telefonkøen over 30mins
næsten hver gang man ringer.

Fra : Martin Møller

Dato : 18-12-06 23:36

"Lars K." <hellak@lars.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har påtænkt mig at hoppe over på subj., og ville lige høre om der er
> nogle ting jeg skal være opmærksom på angående cybercity.

Du skal nok ikke regne med at kunne trække de fulde 8Mbit. Jeg kunne trække
omkring 7Mbit, men nu er den pludselig faldet til 5Mbit. Og CC support gider
ikke besvare mails.

Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-12-06 23:51

On Mon, 18 Dec 2006 23:35:33 +0100
"Martin Møller" <mail@martinmoeller.dk> wrote:

> [...]
>
> Du skal nok ikke regne med at kunne trække de fulde 8Mbit. Jeg kunne
> trække omkring 7Mbit, men nu er den pludselig faldet til 5Mbit. Og CC

hvad er din upload hastighed? hvis den er urealistisk lav som f.eks.
128kbit så kan du godt glemme at kunne udnytte din linje ordentligt.

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-12-06 23:56

On Mon, 18 Dec 2006 13:40:36 +0100
"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote:

[snip]

> om jeg er heldig eller du uheldig så har jeg aldrig oplevet den type
> ventetid hos CC

Tror jeg har ringet til dem en 20-25 gange da jeg fik min linje
oprettet og på trods af at jeg har en udvidet supportaftale så hang jeg
hver gang i kø og supporten var typisk ubrugelig og arrogant.
Det hjalp lidt da CC fik assistance fra nogle af de tidligere tech
supportere fra sonofon i aalborg. Man kan tydeligt mærke når man får
fat i en af dem frem for en af de gamle supportere - man får rent
faktisk kompetent support.
Sidste gang jeg ringede og kunne høre at jeg havde fået fat i en
af de gamle supportere, så bad jeg om at blive stillet om til en af
supporterne i aalborg.....der blev helt stille et par sekunder, og et
"æææhh øhhh ok men..." og så kunne jeg høre vente musikken

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 19-12-06 18:55

Jeg ved ikke om jeg har været heldig, men min Solo 8Mbit spiller perfekt!
Linien kan udnyttes næsten fuldt ud, og der har ikke været problemer med
ustabilitet eller andet.

Vhils Morten

Fra : beauberg22@yahoo.com

Dato : 21-12-06 18:53

Her feedback på Cybercity Solo:

Vi har haft cybercity med højeste hastighed 4mB i lidt over 2 år,
men fik tilbudet om at skifte til Cybercity Solo 8 mB/sek.

Derefter gik det galt - hastigheden steg godtnok fra 3,5 til 6 mB,
men lange pauser uden forbindelse opstod - op til 12 minutter fra et
klik til response.
Det skete hver gang typisk lige omkring et helt klokkeslæt - fra 5
minutter før til fem minutter efter, før der igen var forbindelse.
Dette problem er også beskrevet af andre herinde.
Breve sendt over mailen forsvandt i et sort hul - både online og via
pop3.
Det kunne vi ikke bruge til noget - og prøvede at kontakte den
ikke-eksisterende support.

De mente ikke at der var noget galt - og vi gav dem en måned mere -
uden forbedring - og derefter sagde vi op til service@cybercity.dk.
Opsigelsen medførte en reaktion fra service - hvor de prøvede på at
stalle opsigelsen - og ingen bekræftelse kom.
Først 3. opsigelse til service medførte at de henviste til den
hemmelige adresse opsigelse@cybercity.dk hvor de igen syltede
opsigelsen - og en ekstra mere direkte opsigelsesanmodning medførte et
par dages pause - som præcis medførte at vi måtte betale for en
måned mere, samt fik et gebyr for for sent forudbetalt abonnement.
Smart!

Nu har vi så fået de skriftlige opsigelse - og den er ganske
interessant.
De har besluttet at vi vi skal betale for 2 måneder mere - men at vi
skal levere udstyret (modem) tilbage indenfor 1 måned - ellers
faktureres vi fuld (vurderes af dem) pris for udstyret samt endnu en
rykker. Altså - du skal betale for en måned uden at få noget.

Vi har 5 gange i løbet af et år oplevet at cybercity mener at vi
betaler for sent - vi betaler direkte til deres konto over deres
hjemmeside - og betaler 3-2 dage inden sidste betalingsdato. De sender
så en faktura mere, som vi så ignorerer, for vi har betalt til tiden
(der står på den at de kan krydse hinanden, så vi blot skal ignorere
den hvis vi har betalt til tiden). Derefter er der så tillagt
2xrykkergebyr på den næste faktura osv.

Det viser sig at du skal trække ca 10 dage fra sidste betalingsdato
(d. 18. i måneden), før de betragter en faktura som betalt til tiden,
selv om du betaler direkte til dem.
Dvs at det forbrug du har i løbet af februar måned - skal være
betalt allerede d. 8 januar.

Dette er tegnene på en virksomhed som har besluttet at lave et
profitcenter ud af sin betalingsservice. Det er også tegnene på en
virksomhed som har besluttet sig for at malke sine kunder til det
sidste - og et tegn på at der er noget større på vej.

Vi har ellers hidtil været meget tilfredse med Cybercity gennem
næsten 10 år, men deres skift af politik over for kunder er helt uden
for logik.
Det skal også indskydes at vi ikke har lignende problemer med rettidig
betaling overfor andre leverandører - kun Cybercity, hvis "til tiden"
politik er udefinerbar.

Som en ekstra ting kan nævnes at du skal betale 25,- overi pr betaling
i afgift for at betale til Cybercity direkte - altså 300,- ekstra pr.
år.

Vi kan kun advare mod Cybercity - de prøver ikke engang at lave en
blød landing som sikring overfor utilfredse kunder - de fremprovokerer
situationen.

Dorte Hansen

Fra : KBKristensen@gmail.c~

Dato : 27-12-06 22:24

vi har cibercity i en lejlighed i Vanløse, det fungere ok nu. fra
begyndelsen var der en del ptoblemer med noget udstyr i deres central
det fandt de langt om længe ud af , så deres teknikker er ikke så
stive i at at opsøge fejl der er anderledesog ligger uden for
programeringen, eller strømlinien,

efter de fandt fejlen i en enhed og fik den skiftet fungere det .
en anden fejl opstod forde en ( der boede i lejligheden ,og havde
taget uddannelse som ) It Fagteknikker fik fejlprogrameret modemet i
lejliheden så tlf ikke kunne bruges, samt lidt andre småfejl
undervejs.

de 25 kr pr måned er vistnok for at få tilsendt en opkrævning så
det er et beløb der er ens hos de fleste udbyder,
det kan du undgå hvis du sætter betalingen ind til betalingsservic

de flrste kan vel udlede af priserne at det er uplod hastigheden der
koster. det er jo tydeligt at se hver gang at tallet bag / er
fordoblet er prisen også forøget næsten til det dobelte,
Cybercity er lige godt billigere end tdc. selv om det er det samme
net der bruges.
Bjørn.