vsftpd - logfil
Fra : Henrik Hartig

Dato : 17-12-06 17:39

Hej
Jeg har ville "nulstille" min log-fil på min vsftpd-ftp-server.
Dette gjorde jeg ved at overskrive med en tom fil. Nu virker min
ftp-server KUN når jeg slår log-fra i vsftpd.conf-filen.

Hvordan får jeg etableret log igen?

Hilsen
Henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-12-06 19:10

On Sun, 17 Dec 2006 17:39:03 +0100, Henrik Hartig
<henrik.hartig@varmmail.com> wrote:

> [...]

>Dette gjorde jeg ved at overskrive med en tom fil. Nu virker min
>ftp-server KUN når jeg slår log-fra i vsftpd.conf-filen.

Lyder som om ftp-serveren ikke har ret til at skrive til log-filen.

Du har formentlig overskrevet logfilen med en fil der tilhører dig, og
som kun du må skrive til...

Fra : Henrik Hartig

Dato : 17-12-06 19:47

Michael Rasmussen wrote:

> Lyder som om ftp-serveren ikke har ret til at skrive til log-filen.
>
> Du har formentlig overskrevet logfilen med en fil der tilhører dig, og
> som kun du må skrive til...

Hej Michael
Nu har jeg prøvet at give alle rettigheder (chmod 777), men stadig vil
ftp-serveren ikke starte med log sat til.

[root@dhcppc69 vsftpd]# ls -l /var/log/vsftpd.log
-rwxrwxrwx 1 root root 0 17 dec 19:31 /var/log/vsftpd.log

[root@dhcppc69 vsftpd]# ls -l /var/log/xferlog
-rwxrwxrwx 1 root root 0 17 dec 19:38 /var/log/xferlog

Ved at kigge i følgende conf-fil er der lidt mystik:
/etc/vsftpd/vsftpd.conf
# You may override where the log file goes if you like. The default is shown
# below.
# xferlog_file=/var/log/vsftpd.log
EGEN KOMMENTAR: Jeg har altid kigget i /var/log/xferlog, så jeg forstår
ikke hvorfor vsftpd.log skulle være log-filen....

Min ftp-server var før tilladt for anonym log-in, dette har jeg ændret
med at oprette gruppe til ftp-user og medlemmer i gruppen, som kun har
adgang - måske har dette også noget med sagen??

Håber du kan hjælpe... ville være rart at se hvem som downloader.

/henrik